Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Υπ. Οικονομικών: Φορολογικά «πιστοποιητικά»-Επιστροφές φόρων «εξπρές» με αυτοματοποιημένες διαδικασίες

Φορολογικά «πιστοποιητικά» θα χορηγεί το υπουργείο Οικονομικών σε… «καθαρές» επιχειρήσεις και επαγγελματίες ούτως ώστε να λαμβάνουν αυτόματα και χωρίς ελέγχους τις επιστροφές φόρων που δικαιούνται.

Πρόκειται για ένα νέο σχέδιο που δρομολογεί το υπουργείο, σε συνδυασμό με την νέα και αυτοματοποιημένη διαδικασία πίστωσης ποσών αυτών στους δικαιούχους που «τρέχει» η Ανεξάρτητη Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στόχος των δυο αυτών παρεμβάσεων είναι η απεμπλοκή των συνεπών φορολογουμένων από τους απαρχαιωμένους και γραφειοκρατικούς ελέγχους που επιβάλλονται κάθε φορά που δημιουργείται δικαίωμα επιστροφής φόρου!

Η έκδοση των φορολογικών «πιστοποιητικών» και η ένταξη τους στην λίστα των «εξπρές επιστροφών» θα γίνεται εφόσον δεν εντοπίζονται φορολογικά παραπτώματα και δεν υπάρχουν ενδείξεις για συμμετοχές σε απάτες. Για όλους αυτούς θα ξεκλειδώνουν άμεσα και κατά προτεραιότητα οι επιστροφές φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ που δικαιούνται σε αντίθεση με τους υπόλοιπους που θα πρέπει περιμένουν πολλούς μήνες για να λάβουν την επιστροφή. Συγκεκριμένα, τα φορολογικά πιστοποιητικά θα χορηγούνται σε επιχειρήσεις που:

ΑΑΔΕ: Στο «μάτι» του φορο-ελεγκτικού μηχανισμού γονικές παροχές και δωρεές χρηματικών ποσών


- Έχουν ελεγχθεί για τουλάχιστον τρεις φορολογικές περιόδους και το σύνολο των επιστραφέντων κατόπιν ελέγχων ποσών δεν διαφέρει από το συνολικά αιτούμενο ποσό σε ποσοστό άνω 5%.
- Δεν έχουν υποπέσει σε φορολογικές και τελωνειακές παραβάσεις.
- Δεν χαρακτηρίζονται ως ύποπτες για συμμετοχή σε απάτη που αφορά στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές, κατόπιν εφαρμογής κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου, τα οποία εξετάζονται σε κεντρικό επίπεδο αποκλειστικά και δεν δημοσιοποιούνται.

Πρόσφατη έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, έδειξε ότι στην Ελλάδα οι επιχειρήσεις περιμένουν ακόμη και πάνω από έξι μήνες για να εισπράξουν από το κράτος την επιστροφή ΦΠΑ που δικαιούνται. Η χώρα μας μαζί με την Ιταλία και την Κύπρο καταγράφουν τους χειρότερους χρόνους στις επιστροφές ΦΠΑ. Σύμφωνα με τα στοιχεία η Ιταλία καθυστερεί τις επιστροφές ΦΠΑ 62 εβδομάδας, η Κύπρος 43 και η Ελλάδα 31 εβδομάδες.

Την ώρα που το υπουργείο Οικονομικών δρομολογεί το σχέδιο για τα «φορολογικά πιστοποιητικά» η ΑΑΔΕ προχωρά στην αυτοματοποίηση των επιστροφών ΦΠΑ μέσω της ψηφιοποίησης και απλοποίησης των διαδικασιών. Οι «καθαρές» επιχειρήσεις που θα υποβάλλουν το αίτημά τους ηλεκτρονικά και άμεσα θα λαμβάνουν αυτόματα απάντηση για την ημερομηνία επιστροφής του σχετικού ποσού που δικαιούνται.

Το αυτοματοποιημένο σύστημα επιστροφής του ΦΠΑ αποτελεί έργο που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως αναφέρεται στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2022, η Αρχή θα απλουστεύσει τις διοικητικές διαδικασίες των επιστροφών ΦΠΑ για τις επιχειρήσεις, μέσω της εφαρμογής αυτοματοποιημένων διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ, της ηλεκτρονικής υποβολής και της διευκόλυνσης της διαδικασίας ανάλυσης κινδύνου για τις αιτήσεις επιστροφής.

Αν και τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι το 2021 η ΑΑΔΕ πάτησε το γκάζι των επιστροφών ΦΠΑ ικανοποιώντας ακόμη και το 90% των αιτημάτων επιστροφής ΦΠΑ μέσα σε 90 ημέρες, εκατοντάδες αιτήματα ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος παραμένουν στα συρτάρια των Εφοριών εμφανίζοντας καθυστέρηση άνω των 90 ημερών.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ στο διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2021 διεκπεραίωσε 45.188 αιτήματα, επιστρέφοντας ΦΠΑ ύψους €1,957 δισ. Την ίδια ώρα, όμως, σχεδόν 1.400 αιτήματα επιστροφής ΦΠΑ έχουν κολλήσει στις Εφορίες για πάνω από 90 ημέρες με τις επιχειρήσεις να στερούνται πολύτιμη ρευστότητα μέσω ΦΠΑ σχεδόν €240 εκατ.
Πάντως, η αρχή για τις ταχύτερες επιστροφές ΦΠΑ έγινε με την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών βιβλίων myData. Με το νέο σύστημα η Εφορία γνωρίζει επ’ ακριβώς τις συναλλαγές των επιχειρήσεων και μπορεί να ελέγχει αυτόματα τα στοιχεία που εμφανίζουν στα e-βιβλία τους τόσο οι εκδότες όσο και οι λήπτες των παραστατικών. 

Ειδικότερα με το MyData:

-Κάθε επιχείρηση και ελεύθερος επαγγελματίας που περνάει ηλεκτρονικά τα τιμολόγια αποκτά έναν μοναδικό αριθμό καταχώρισης ΜΑΡΚ.
-Τα δεδομένα των φορολογικών στοιχείων που εκδίδονται πρέπει να καταχωρίζονται το αργότερο μέχρι την 20ή ημέρα του επόμενου μήνα από τη συμπλήρωση της τρίμηνης ή μηνιαίας περιόδου υποβολής δήλωσης ΦΠΑ.
- Παράλληλα οι λήπτες των τιμολογίων βλέπουν στα δικά τους ηλεκτρονικά βιβλία τα τιμολόγια των εκδοτών. Ταυτόχρονα ενημερώνονται τα φορολογικά έντυπα των δηλώσεων εισοδήματος και ΦΠΑ με τα δεδομένα των βιβλίων με αποτέλεσμα οι δηλώσεις αυτές να είναι προσυμπληρωμένες και να επιτρέπουν την άμεση διασταύρωση όλων των δεδομένων.

Tags
Back to top button