Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Το λανσάρισμα του Swift στην ελληνική αγορά

Το 2017 η Suzuki ποντάρει πολύ στο νέο τηςιαπωνικό σούπερ μίνι. Η ελληνική αντιπροσωπεία  παρουσίασε πρόσφατα το νέο Swift που είναι σαφώς πιο βελτιωμένο από την έκδοση που σιγά σιγά αποχωρεί. Το νέο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα Heartect έχει πετύχει χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής μεγαλύτερη ακαμψία και το βασικότερο το συνολικό του βάρος να είναι μόλις 840 κιλά δηλαδή να είναι κατά 120 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο Swift. Πράγμα που σημαίνει οικονομία στην κατανάλωση.

Ο επικεφαλής Μηχανικός του Swift, Masao Kobori είχε δηλώσει στην έκθεση Αυτοκινήτου στη Γενεύη: «Βάλαμε ως στόχο μας να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που θα κάνει τον κόσμο να φωνάζει WOW! την πρώτη στιγμή που θα το δει, τη στιγμή που θα καθίσει πίσω από τιμόνι και τη στιγμή που θα πατήσει το γκάζι».

Κάπως υπερβολικός με το WOW! Ο Kobori ωστόσο δεν είναι και μακριά από τον πρωταρχικό στόχο που έβαλαν όταν ξεκίνησαν την παραγωγή του Swift, οι Γιαπωνέζοι.

Πρέπει να παραδεχθούμε τους γιαπωνέζους γιατί προσαρμόζονται στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Και γι αυτό ζήτησαν από τους σχεδιαστές να φτιάξουν το νέο Swift σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις. Οι δοκιμές του αμαξώματος, το οποίο αποτελεί το βασικό τμήμα εξέλιξης του νέου Swift, ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2016 στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία.

Μηχανικοί και σχεδιαστές κάλυψαν περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα και δοκίμασαν περίπου 90 διαφορετικά πρωτότυπα ανάρτησης. Ήθελαν ένα ευέλικτο αυτοκίνητο,  ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης και καλή οδική συμπεριφορά , στους απαιτητικούς δρόμους με στροφές αλλά να είναι και σταθερό στις υψηλές ταχύτητες ,στις εθνικές οδούς της  Γερμανίας.

Το νέο ιαπωνικό μοντέλο Swift προσφέρεται με αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα, με δύο εκδόσεις κινητήρα και τα τρία επίπεδα εξοπλισμού.

Το νέο Swift δεν το οδήγησα ούτε για πολλά χιλιόμετρα ούτε σε απαιτητικούς δρόμους. Στη σύντομη όμως γνωριμία που είχα μαζί του από τη Βάρκιζα στο Σούνιο, οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές. Σύντομα όμως θα το δοκιμάσω και σε άλλου είδους οδοστρώματα οπότε θα ακολουθήσει και το καθιερωμένο testdrive.

Υπάρχουν αρκετά νέα συστήματα ασφαλείας στο νέο Swift. Εκείνο όμως που θα προτάξω είναι το προηγμένο σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης, το οποίο συνδυάζει μια κάμερα και έναν αισθητήρα laser, που καθιστούν δυνατή την  εφαρμογή λειτουργιών ασφάλειας όπως η υποβοήθηση πέδησης, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και εκτροπής αυτοκινήτου, και η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.

Χρησιμοποιεί επίσης ένα χιλιοστομετρικό ραντάρ για τη λειτουργία του συστήματος Adaptive Cruise Control.Tο νέο Swift περιλαμβάνει ESP και 6 αερόσακους, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support, ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αυτόματης λειτουργίας μεγάλης σκάλας φώτων.

Στα συν πρέπει να αναφέρουμε το σύστημα ειδοποίησης εκτάκτου ανάγκης, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας , το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών , το απορροφητικό αμάξωμα τεχνολογίας TECT και το αμάξωμα μετριασμού τραυματισμού πεζών.

Το νέο Swift έχει πιο δυναμική εμφάνισηπρώτον γιατί είναι πιο χαμηλό από το προηγούμενο Swift, είναι πιο πλατύ και κατά 1 εκατοστό πιο μικρό σε μήκος. Η αεροδυναμική του αμαξώματος είναι βελτιωμένη κατά 8%.

Καλύτεροι είναι και οι εσωτερικοί χώροι. Αυτό που ξεχωρίζει το τιμόνι σχήματος D και η  οθόνη αφής που προβάλλει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός αλλά στο γενικότερο σύνολο στον εσωτερικό διάκοσμο δεν μπορώ να πω ότι υπερέχει από τον ανταγωνισμό.

Η θέση οδήγησης είναι σαφώς καλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο. Βολεύτηκα εύκολα- στην έκδοση με τα σπορ καθίσματα -  και αισθάνθηκα την σιγουριά ακόμη και στο φρενάρισμα με τα πλάγια. Η ελληνική αντιπροσωπεία είπε ότι στα περισσότερα μοντέλα που θα φέρουν στην Ελλάδα θα υπάρχουν στο βασικό εξοπλισμό σπορ καθίσματα.

Τέσσερα άτομα θα ταξιδέψουν άνετα. Ενώ πιο εύκολα θα χωρέσουν και τις αποσκευές. Ο χώρος αυξήθηκε κατά 54  λίτρα και έφθασε τα 265 λίτρα. Σ αυτό βοήθησε και το κατά δύο εκατοστά αυξημένο μεταξόνιο, που τώρα είναι  2,45 μέτρα.

Εξωτερικά υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία με το προηγούμενο αυτοκίνητο όπως για παράδειγμα κάποια από τα φωτιστικά σώματα . Νέα είναιη εμπρός μάσκα αλλά και οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες.

Η γκάμα των κινητήρων για την ελληνική αγορά στο νέο Swift αποτελείται από δύο εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης. Τον τρικύλινδρο 1.0 ΒoosterJet,που αποδίδει  112 ίππους και τον 1.2 DualJet με 90 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις συνδυάζονται με το υβριδικό σύστημα SHVS-mild hybrid system. Στο φρενάρισμα ανακτά ενέργεια, την συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίουκαι έτσι μειώνει ακόμη περισσότερο τόσο την κατανάλωση όσο και τους  ρύπους CO2.

Κιβώτια υπάρχουν για όλα τα γούστα. Οι  κινητήρες συνδυάζονται  με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Για τον μικρότερο 1.0 BoosterJet υπάρχει η πρόταση και με  αυτόματο 6 σχέσεων η ακόμη και CVT για τον 1.2 DualJet.

Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 1.0 BOOSTERJET με το σύστημα άμεσου ψεκασμού περιορίζει  την κατανάλωση καυσίμου ,την ώρα που ο υπερτροφοδότης παράγει ροπή ισοδύναμη με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.700-1.800 κυβικών εκατοστών, από μόλις ένα λίτρο χωρητικότητας. Ο δεύτερος κινητήρας 1.2 DUALJET έχει κατά 5% μικρότερη κατανάλωση από το σημερινό κινητήρα που χρησιμοποιεί το Swift.

Βασιζόμενος στις εργοστασιακές μετρήσεις  το Swiftμε τον  3κύλινδρο κινητήρα –που είναι ζωντανός και πρόθυμος στα ανεβάσματα- καταναλώνει 4,6 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 97 γρ./χλμ. Η μέγιστη ροπή των 17,4 χλγμ. αποδίδεται στις 1.800 σ.α.λ. και μένει σταθερή μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.

Στο δρόμο οι κλίσεις που παίρνει στις γρήγορες στροφές το Swift δεν σε τρομάζουν και σ αυτό βοηθάει εκτός από το πλαίσιο η σωστή ρύθμιση της σφιχτής ανάρτησης. Η επιτάχυνση –και αυτό σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση είναι από το 0-100 χλμ./ώρα 10,6 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα είναι 195 χλμ./ώρα.

Και τώρα ας κλείσουμε με τις τιμές.

Η βασική έκδοση GL με τον κινητήρα 1.2 DualJet που συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ξεκινά από τα 11.680 ευρώ.

Η τετρακίνητη έκδοση GLX υπολογίστε 16.600 ευρώ.Οι  τιμές των εκδόσεων με τον κινητήρα BoosterJet του 1.0 λίτρου ξεκινούν από τα 13.880 ευρώ. Η έκδοση 1.0 BoosterJetGLXSHVS κοστίζει 16.380 ευρώ και ακολουθούν , 1.0 BoosterJetGLX 6AT 16.880 ευρώ,1.2 DualJetGL 11.680 ευρώ,1.2 DualJetGL+ 12.680 ευρώ,1.2 DualJetGLCVT 14.080 ευρώ,1.2 DualJetGLXSHVS 15.080 ευρώ,1.2 DualJetGLXCVT 16.080 ευρώ,1.2 DualJetGL+ 4WD 14.180 ευρώ,1.2 DualJet GLX SHVS 4WD 16.600 ευρώ.

Tags
Back to top button