Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το ελληνικό νησί που κρύβει στο βυθό του ένα γερμανικό υδροπλάνο του Β Παγκοσμίου Πολέμου (βίντεο)

Σε ποιο ελληνικό νησί βουτάς και στη θάλασσα και βλέπεις γερμανικό υδροπλάνο του Β Παγκοσμίου Πολέμου;

Μόνο στην Ηρακλεία. Στα νοτιοδυτικά του νησιού, στον όρμο της Αλιμιάς, λίγο έξω από την ακτή στο βυθό της θάλασσας «έχει ακουμπήσει» ένα πολεμικό αεροπλάνο.

Το γερμανικό υδροπλάνο ARADO βρίσκεται σε βάθος προσβάσιμο για τους καλούς καταδύτες, στα 9-11 μέτρα και είναι εύκολο να εντοπιστεί, αφού τα πεντακάθαρα νερά το αποκαλύπτουν αμέσως.

Πώς βρέθηκε στο βυθό της Ηρακλειάς

Οπως αναφέρει και το  το αλιευτικό σκάφος Ο ΒΙΝΣΩΝ, κατά τον Μάη – Οκτώβρη του 1982, ψάρευε βόρειο- βορειοανατολικά της Ίου, προς Ηρακλειά, σε βάθος περίπου 91 μέτρα και σε στίγμα κατά προσέγγιση 36 ̊ 49′ Βόρειο, 25 ̊ 22′ Ανατολικό. Εκείνη την ημέρα, στο δίχτυ της τράτας είχε μια απρόβλεπτη «ψαριά », ένα Γερμανικό υδροπλάνο. Οι ψαράδες δεν ήξεραν τι να το κάνουν και αποφάσισαν να το ξεμπλέξουν από τα δίχτυα τους και να το αφήσουν στο βυθό της θαλασσας. Ωστόσο για να αποφύγουν να το «ξαναψαρέψουν» αποφάσισαν να το απορρίψουν στον κοντινότερο απάνεμο ορμίσκο, στην Αλιμιά , της Ηρακλειάς.
Όταν έφτασαν εκεί συνάντησαν το αλιευτικό ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ νηολογίου Νάξου 123, του Νικήτα Σορώκου που τους βοήθησε να ξεμπλέξουν από τα δίχτυα της τράτας το υδροπλάνο. Σύμφωνα με μαρτυρίες των παρισταμένων δεν υπήρχαν οστά από τον πιλότο του υδροπλάνου, ούτε προσωπικά αντικείμενα. Αφού ξέμπλεξαν το υδροπλάνο από τα δίχτυα της τράτας το άφησαν να βυθιστεί στα 11 μέτρα βάθος, όπου βρίσκεται έως και σήμερα.

Το άφησαν στο βυθό, αλλά πρώτα το έγδυσαν

Λόγο του μικρού βάθους και της νηνεμίας που συνήθως επικρατεί στον όρμο, έγινε εύκολος στόχος για από επιτήδειους, οι οποίοι το «έγδυσαν». Τα χρόνια που ακολούθησαν, αφαιρέθηκαν από το υδροπλάνο όλα τα όπλα, αρκετά εξαρτήματα, όπως το τιμόνι, έως και τα φύλλα αλουμινίου που επένδυαν την άτρακτο από κινητήρα έως πίσω από τη θέση του κυβερνήτη (το υπόλοιπο τμήμα επενδυμένο κυρίως με συνθετικό ύφασμα). Η περίπου 160 κιλών έλικα, (διαμέτρου 3,11μ.) για αρκετά χρόνια βρίσκονταν ακουμπισμένη στο βυθό, λίγα μόλις μέτρα μακριά από το αεροσκάφος. Το Σεπτέμβριο του 1990 ανελκύστηκε και σήμερα διασώζεται σε προσωπική συλλογή. Παρομοίως το τιμόνι, τα πολυβόλα και τα πυροβόλα, βρίσκονται και αυτά σε προσωπικές συλλογές. Ότι έχει απομείνει στο βυθό,είναι ο σκελετός της ατράκτου με τον κινητήρα και κάποια κομμάτια από το δίχτυ της τράτας που το είχε ψαρέψει.

Τα χαρακτηριστικά των υδροπλάνων Arado Ar196

Ελαφρύ, διθέσιο, με δυο πλωτήρες (σειρά A), το Arado Ar196, ήταν το μεγαλύτερο μονοκινητήριο υδροπλάνο, της Γερμανικής πολεμικής αεροπορίας (Luftwaffe). ∆εν ήταν ευέλικτο κατά την πτήση, αλλά, ο ισχυρός του οπλισμός, του έδινε τη δυνατότητα να μπορεί να αντιμετωπίζει σχεδόν επάξια, τα αντίπαλα μαχητικά και καταδιωκτικά αεροσκάφη.

Χρησιμοποιήθηκε κατά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, ως αναγνωριστικό, για παράκτιες και ανθυποβρυχιακές περιπολίες, ως συνοδό μεταγωγικών αεροπλάνων, αλλά κυρίως, για την άμυνα του Γερμανικού στόλου.

Tags
Back to top button