Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θρίλερ με πλοίο ελληνικής ναυτιλιακής και δύο κολοσσούς του πετρελαϊκού κλάδου

Ένα δεξαμενόπλοιο τύπου aframax της ναυτιλιακής Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, παραμένει εδώ και ένα μήνα δέσμιο της διαμάχης δύο εμπόρων πετρελαίου, για τους 100.000 τόνους μολυσμένου ρωσικού αργού πετρελαίου που έχει στις δεξαμενές του.

Η Socar Trading του Αζερμπαϊτζάν έχει καταθέσει αγωγή στο Λονδίνο εναντίον της Glencore Energy UK, ζητώντας αποζημίωση ύψους 52,9 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με τα δικαστικά έγγραφα.

Η Socar Trading ισχυρίζεται ότι το παράρτημα Σουηδίας της Glencore, παραβίασε τη μεταξύ τους σύμβαση καθώς το πετρέλαιο που επρόκειτο να παραδοθεί μολύνθηκε και συνεπώς δεν πληροί τις προδιαγραφές.

«Συγκεκριμένα, μολύνθηκε με υψηλό επίπεδο οργανικών χλωριδίων, γεγονός που το καθιστούσε [μεταξύ άλλων] ανασφαλές για διύλιση ή / και εμπορία ή / και δεν έχει την ποιότητα του ρωσικού εξαγόμενου ακατέργαστου πετρελαίου» επισημαίνει στην αγωγή της της η Socar Trading.

Πρόκειται για την πρώτη περίπτωση φορτίου αργού πετρελαίου από τα εκατομμύρια ρωσικά βαρέλια που βγαίνουν ημερησίως από τον αγωγό της Druzhba, που φτάνει μέχρι το αγγλικό δικαστήριο. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Απρίλιου ο συγκεκριμένος αγωγός βρέθηκε μολυσμένος με οργανικά χλωρίδια.

Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από το Ust-Luga στη Βορειοδυτική Ρωσία βρέθηκαν να έχουν επίπεδα ρύπων 10 έως 15 φορές υψηλότερα από το κανονικό, σύμφωνα με όσα ανέφερε το Reuters τον Μάιο.

Η συμφωνία

Η Glencore είχε σύμβαση πώλησης του φορτίου στην Socar, η οποία με τη σειρά της επρόκειτο να το διαθέσει στη Star Rafineri, η οποία εκμεταλλεύεται διυλιστήριο στην Τουρκία για λογαριασμό της State Oil Co της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν.

Η Socar Trading επέλεξε το χωρητικότητας 114,100-dwt aframax Searuby (κατασκευής 2017), το οποίο ανήκει στη ναυτιλιακή Thenamaris, για να μεταφέρει το ακατέργαστο φορτίο. Σύμφωνα με τα έγγραφα του δικαστηρίου, το πλοίο φορτώθηκε στο Ust-Luga μεταξύ 22 και 23 Απριλίου 2019.

Το φορτίο 100,230 τόνων προοριζόταν για την Aliaga στην Τουρκία, αλλά η Socar το απέρριψε εγγράφως στις 29 Απριλίου. Ο έμπορος ισχυρίζεται ότι αρνήθηκε να παραλάβει το φορτίο όταν έφτασε το πλοίο και έτσι «ακύρωσε» το συμβόλαιο με τη Glencore.
Ο εμπορικός αντίκτυπος

Ως αποτέλεσμα των εικαζόμενων παραβιάσεων της Glencore, η Socar Trading ισχυρίζεται ότι έχασε όσα επρόκειτο να κερδίσει από τη συμφωνία με την Star Rafineri και υποστηρίζει ότι έχει εκτεθεί σε πιθανή αξίωση από την τελευταία, για παραβίαση της μεταξύ τους σύμβασης πώλησης.

Η τιμή αγοράς των 52,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το φορτίο είχε ήδη καταβληθεί από την τράπεζα της Socar, Rabobank, με εγγυητική επιστολή, η οποία δόθηκε στη Glencore στις 18 Απριλίου, σύμφωνα με τα έγγραφα του δικαστηρίου.

Έτσι, τώρα η Socar ζητά την επιστροφή των χρημάτων της και επιπλέον αποζημίωση για τις προκληθείσες ζημιές.

Το μολυσμένο πετρέλαιο

Το Searuby είναι πλέον αγκυροβολημένο για περισσότερο από ένα μήνα – ακόμα πλήρως φορτωμένο – και οι επόμενες κινήσεις του παραμένουν ασαφείς. Η Glencore διέταξε να αποπλεύσει από την Aliaga σε διεθνή ύδατα στις 13 Μαΐου.

Περισσότερες αξιώσεις για μολυσμένα φορτία ακατέργαστου ρωσικού πετρελαίου αναμένεται να υπάρξουν σύντομα, με τους πελάτες να ζητούν αποζημιώσεις για τις διακοπές στον ανεφοδιασμό.

Η Transneft, η οποία εκμεταλλεύεται τον αγωγό Druzhba, δήλωσε ότι θα αποζημιώσει τους παραγωγούς πετρελαίου για τις απώλειές τους από το μολυσμένο αργό πετρέλαιο, αλλά ανέφερε ότι οι ζημίες που προκλήθηκαν περαιτέρω στην αλυσίδα εφοδιασμού θα πρέπει να επιλυθούν μεταξύ των εταιρειών πετρελαίου και των πελατών τους, ανέφερε το Reuters στις 10 Ιουνίου.

Ωστόσο, η εταιρεία δήλωσε ότι θα αποζημιώσει μόνο Ρώσους παραγωγούς και εταιρείες, ενώ οι αγοραστές από τη Δύση θα πρέπει να ζητήσουν αποζημίωση από τους Ρώσους προμηθευτές, σύμφωνα με το Reuters.

Η Transneft εκτιμά τον όγκο του μολυσμένου πετρελαίου σε τρία εκατομμύρια τόνους.
Η απαίτηση της Socar Trading κατατέθηκε στο εμπορικό δικαστήριο του Λονδίνου στις 29 Μαΐου, αλλά μόλις πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε. Η απόφαση αναμένεται προσεχώς.

mononews.gr

Tags
Back to top button