Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Θερινές εκπτώσεις 2025: Περιορισμένη η ζήτηση στα μικρά καταστήματα

Υποτονική ζήτηση και περιορισμένα αποτελέσματα για την αγορά καταγράφει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, αποτιμώντας την πρώτη περίοδο των θερινών εκπτώσεων.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου, «οι καταναλωτές εμφανίζονται ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, προχωρώντας κυρίως σε στοχευμένες και απολύτως απαραίτητες αγορές, γεγονός που αποτυπώνεται στην σχετικά αδύναμη ροή επισκεψιμότητας και αγοραστικής κίνησης. Η ζήτηση παραμένει συγκρατημένη, με τις προσφορές και τις εκπτώσεις να προηγούνται πολλές φορές της επίσημης περιόδου, γεγονός που αποδυναμώνει την αποτελεσματικότητα του θεσμού.

Η γενικευμένη αβεβαιότητα, το αυξημένο κόστος ζωής και η ασθενής αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών διαμορφώνουν ένα περιβάλλον δυσμενές για την κατανάλωση. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο, ειδικά οι μικρές, συνεχίζουν να πιέζονται έντονα, τόσο από τη μείωση της κατανάλωσης όσο και από το υψηλό λειτουργικό κόστος και τη δυσκολία ρευστότητας».

Κοινό χαρακτηριστικό της φετινής περιόδου, σύμφωνα με τον Σύλλογο, είναι το «μούδιασμα» της αγοράς, παρά τις προσπάθειες των εμπόρων να προσαρμοστούν στις νέες καταναλωτικές συνήθειες και να προσφέρουν αξιόλογες εκπτώσεις. Απουσιάζει, ωστόσο, το αναγκαίο θεσμικό και πολιτικό πλαίσιο που θα ενίσχυε την πραγματική κατανάλωση και την παρουσία των πολιτών στα φυσικά καταστήματα.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θοδωρής Καπράλος, «η πρώτη περίοδος των θερινών εκπτώσεων επιβεβαιώνει για ακόμη μία φορά τις συνθήκες ασφυξίας που βιώνει το φυσικό κατάστημα. Η έλλειψη ουσιαστικής στήριξης, η διαρκής επιβάρυνση με κόστος λειτουργίας και η απουσία ενός οργανωμένου σχεδίου ενίσχυσης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και της κατανάλωσης, συνθέτουν ένα περιβάλλον μεγάλης ανασφάλειας για το αύριο. Χρειάζονται στοχευμένες πολιτικές που θα επαναφέρουν τη βιωσιμότητα, την ανταγωνιστικότητα και την ελκυστικότητα του τοπικού εμπορίου».

Tags
Back to top button