Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Στοπ στους λαθρεπιβάτες του Μετρό - Πώς θα αντιμετωπιστούν

Μελέτη για το χρόνο απόκρισης των πυλών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα σταθερής τροχιάς ετοιμάζει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, προκειμένου να σταματήσει το φαινόμενο με ένα εισιτήριο να περνούν από τις πύλες δύο ή και περισσότερα άτομα.

Το φαινόμενο έχει πάρει διαστάσεις από τότε που έκλεισαν οι πύλες εισόδου-εξόδου στο μετρό και τους ΗΣΑΠ, υπονομεύοντας σημαντικά την προσπάθεια μείωσης της λαθρεπιβίβασης και της τόνωσης των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών.

Ο ΟΑΣΑ, στον οποίο ανήκει η ευθύνη εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, έχει αναγνωρίσει το πρόβλημα και έχει αναθέσει στο ΕΜΠ να ερευνήσει ποιο είναι το βέλτιστο χρονικό διάστημα που θα πρέπει να μένουν ανοιχτές οι πύλες όταν οι επιβάτες χτυπάνε το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Με τις παρούσες ρυθμίσεις οι πύλες παραμένουν ανοιχτές για περίπου 8 δευτερόλεπτα. Ο ΟΑΣΑ κατέληξε στη διάρκεια αυτή, μετά από μελέτη που ετοίμασε η ανάδοχος εταιρεία, Hellas Smart Ticket, έπειτα από εκτεταμένες δοκιμές. Η μελέτη που έχει αναλάβει το ΕΜΠ θα καταγράψει τι ισχύει στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη.

Τα έως τώρα αποτελέσματα από την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι ενθαρρυντικά, δεδομένου πως στα μέσα σταθερής τροχιάς παρατηρείται από τον περασμένο Μάιο αύξηση των εσόδων που ανέρχεται σε 25% κατά μέσο όρο, συγκριτικά με το 2017.

Αυτό σημαίνει πως η ΣΤΑΣΥ, η οποία είχε έσοδα 95 εκατομμύρια ευρώ το 2017, κερδίζει κάθε μήνα από τον περασμένο Μάιο περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον. Ωστόσο, η αποτελεσματική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, που με κόστος γύρω στα 70 εκατομμύρια ευρώ αποτελεί το πιο σημαντικό έργο στα μέσα μεταφοράς, υπονομεύεται από την έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού.

Η επαναφορά των ελέγχων στα μέσα μεταφοράς θα αποτελέσει, σύμφωνα με πληροφορίες, έναν από τους στόχους που θα τεθεί στις συγκοινωνιακές εταιρείες από το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ).

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ένας ακόμα στόχος που θα μπει από την ΕΕΣΥΠ στην εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), αφορά στη δημιουργία δικτύου πωλήσεων εισιτηρίων. Τα έσοδα της ΟΣΥ παρουσιάζουν πτώση, παρά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, καθώς δεν διεξάγονται έλεγχοι στα λεωφορεία, ενώ η εταιρεία διαθέτει μόλις 20 σημεία πώλησης εισιτηρίων.

Σύμφωνα μάλιστα με πηγές με άριστη γνώση των οικονομικών πεπραγμένων των αστικών συγκοινωνιών, υπάρχει περιθώριο μείωσης του κόστους για ανταλλακτικά, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 65 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως το κόστος μπορεί να μειωθεί με τη δημιουργία online συστήματος το οποίο θα καταγράφει ανά πάσα στιγμή τα ανταλλακτικά που διαθέτουν οι εταιρείες στις αποθήκες τους.

Εκτός από οικονομικούς στόχους, η ΕΕΣΥΠ θα βάλει και στόχους που αφορούν στην επίδοση των συγκοινωνιακών εταιρειών (Key Performance Indicators). Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η παρακολούθηση των συχνοτήτων των δρομολογίων, με αναφορές που στέλνουν οι δύο εταιρείες (ΟΣΥ&ΣΤΑΣΥ), στον ΟΑΣΑ και το υπερταμείο.

Για την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του συγκοινωνιακού έργου, το υπερταμείο έχει αναθέσει στη Grant Thornton να συνεργαστεί με τις εταιρείες του ομίλου ΟΑΣΑ, προκειμένου να εξετάσει πως η διαδικασία αυτή μπορεί να βελτιωθεί. 

Tags
Back to top button