
Σοβαρές ευθύνες καταλογίζει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην πλοιοκτήτρια εταιρεία του επιβατηγού–δρομολογιακού πλοίου «Παναγία Παραβουνιώτισσα», το οποίο προσάραξε σε ξέρα κοντά στη βραχονησίδα Γλάρος, το απόγευμα της Τρίτης, ενώ εκτελούσε δρομολόγιο προς την Αγία Μαρίνα.
Παρέμβαση Εισαγγελέα για καθυστερήσεις στις ενέργειες αποκόλλησης
Το Υπουργείο ενημέρωσε τον αρμόδιο Εισαγγελέα για τη μη ανταπόκριση της πλοιοκτήτριας εταιρείας στις προβλεπόμενες διαδικασίες αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης, παρά το γεγονός ότι είχαν περάσει πάνω από 14 ώρες από το συμβάν.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, μέχρι και τις πρωινές ώρες της επόμενης ημέρας, δεν είχε ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση και κατάθεση σχεδίου αποκόλλησης και ναυαγιαίρεσης προς έγκριση. Το γεγονός αυτό εγείρει σοβαρά ζητήματα για την προστασία των περιουσιών των πολιτών και την ασφάλεια του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Καθυστέρηση ενημέρωσης από τον Πλοίαρχο
Το Υπουργείο επισημαίνει επίσης ότι ο Πλοίαρχος του πλοίου δεν ενημέρωσε άμεσα τις αρμόδιες Αρχές, όπως όφειλε. Το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) κατάφερε να επικοινωνήσει μαζί του μόλις δέκα λεπτά μετά το συμβάν, και αυτό μετά από επανειλημμένες προσπάθειες. Ο Πλοίαρχος έχει ήδη προσαχθεί από τη Λιμενική Αρχή, η οποία διενεργεί προανάκριση για το περιστατικό.
Καταγγελίες επιβατών για έλλειψη ενημέρωσης και ασφάλειας
Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλούν οι μαρτυρίες επιβατών, οι οποίοι καταγγέλλουν ότι δεν υπήρξε καμία ενημέρωση από το πλήρωμα ή τον Πλοίαρχο κατά τη διάρκεια της προσάραξης.
Ένας επιβάτης ανέφερε χαρακτηριστικά:
Άλλοι επιβάτες, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega, δήλωσαν ότι δεν τους δόθηκαν οδηγίες, βρήκαν μόνοι τους τα σωσίβια κάτω από τα καθίσματα, ενώ περιέγραψαν τις συνθήκες της προσάραξης ως εξής: