Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Στο στόχαστρο της εφορίας και οι Tiktokers - Ο ειδικός αλγόριθμος της ΑΑΔΕ και η ομάδα που σκανάρει το διαδίκτυο

Η Εφορία στρέφει την προσοχή της στους influencers, και ειδικά στους TikTokers, που αποκομίζουν έσοδα από τις δραστηριότητές τους στα social media αλλά δεν τα δηλώνουν. Με την αύξηση των κερδών από διαφημιστικές συνεργασίες, χορηγίες και πωλήσεις προϊόντων μέσω πλατφορμών όπως το TikTok, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εντείνει τους ελέγχους για να εντοπίσει περιπτώσεις φοροδιαφυγής.

Αν και τα βασικά έσοδα των influencers (διόλου αμελητέα) προέρχονται από συμφωνίες με εταιρείες για συγκεκριμένες αναρτήσεις, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εγγράφονται σε προγράμματα όπως το Creator Fund για να αποκομίσουν έξτρα όφελος. Εκτός από τις διαφημίσεις, το TikTok διαθέτει μια σειρά από ενσωματωμένα εργαλεία πληρωμών, όπως εικονικά «δώρα» και το Creator Fund, το οποίο απευθύνεται σε χρήστες με τουλάχιστον 10.000 ακόλουθους και 100.000 προβολές σε διάστημα 30 ημερών. Επιπλέον, μέσω του προγράμματος TikTok Pulse, το TikTok μοιράζεται έσοδα από διαφημίσεις με τους δημιουργούς. Οι TikTokers μπορούν επίσης να κερδίσουν εικονικά «δώρα» κατά τη διάρκεια ζωντανών μεταδόσεων, τα οποία μετατρέπονται σε μετρητά.

Έλεγχοι της Εφορίας στην εστίαση για τις «έξυπνες» ταμειακές μηχανές

Τα δώρα κυμαίνονται από 20 έως 300 δολάρια ανά live, ενώ κάποιος μπορεί να κερδίσει έως και 34.000 δολάρια σε έναν μήνα.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, τα έσοδα των influencers από προώθηση και διαφήμιση προϊόντων, καθώς και τα αντίστοιχα έσοδα από το TikTok, θεωρούνται έσοδα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Επομένως, ο TikToker οφείλει να κάνει έναρξη εργασιών και να τηρεί όλες τις προβλεπόμενες φορολογικές διαδικασίες (ΦΠΑ, myData, φόρος εισοδήματος κλπ).

Οι TikTokers που δεν δηλώνουν τα κέρδη τους αντιμετωπίζουν σοβαρές κυρώσεις, όπως πρόστιμα και ποινικές διώξεις. Οι αρχές χρησιμοποιούν σύγχρονα εργαλεία και τεχνολογίες για να εντοπίσουν τέτοιες περιπτώσεις, αναζητώντας στοιχεία για οικονομικές συναλλαγές και την κίνηση χρημάτων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των χρηστών.

Η ΑΑΔΕ έχει δημιουργήσει ειδική ομάδα εργασίας (Task Force) για να εντοπίζει διαδρομές μαύρου χρήματος στα social media, επιχειρήσεις-«μαϊμού» και δήθεν φτωχούς επιχειρηματίες, celebrities, influencers κ.λπ.

Αυτή η ολιγομελής ομάδα, που αποτελείται από 7-8 άτομα, λειτουργεί κάτω από τη Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού Ελέγχων (ΔΙΕΣΕΛ) και φέρει την ονομασία «Τμήμα Προτεραιοποίησης Υποθέσεων Ελέγχου και Ανίχνευσης Τάσεων Παραβατικότητας». Η ομάδα πραγματοποιεί εκτεταμένες έρευνες στο Διαδίκτυο και τα social media, στοχεύοντας στον εντοπισμό φορολογουμένων που ασκούν επιχειρηματικές δραστηριότητες χωρίς να έχουν προβεί σε δηλώσεις έναρξης εργασιών, χωρίς να τηρούν βιβλία και να εκδίδουν φορολογικά στοιχεία και χωρίς να δηλώνουν τον τζίρο που πραγματοποιούν.

Εκτός από τις φορολογικές παραβάσεις, οι έλεγχοι επεκτείνονται σε αγορές, ταξίδια και ακίνητα, αλλά και στον τρόπο ζωής των influencers. Στόχος είναι να διαπιστωθεί αν δηλώνουν σωστά τις συναλλαγές τους από την προώθηση ή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, καταγράφονται φωτογραφίες, ημερομηνίες και αναρτήσεις στα social media για να ελεγχθεί η περιουσιακή τους κατάσταση.

Ο απώτερος στόχος της ΑΑΔΕ είναι να διασφαλίσει ότι οι ψηφιακοί επιχειρηματίες συμμορφώνονται με τη φορολογική νομοθεσία και καταβάλλουν τους φόρους που τους αναλογούν

Tags
Back to top button