Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Στενότατη συνεργασία Τουρκίας -ΗΒ- Μετά το μαχητικό ΚΑΑΝ υπέγραψαν συμφωνία 1,3 δισ $ για νέα σιδηροδρομική γραμμή- Προβληματισμός σε Αθήνα-Λευκωσία για επιπτώσεις σε Κυπριακό-ΑΟΖ

Η Μ. Βρετανία είναι γεγονός ότι μετά το Brexit έχει επαναπροσδιορίσει την εξωτερική της πολιτική, αφού πλέον δεν δεσμεύεται από τις Βρυξέλλες και την ΕΕ.

Αυτό της προσδίδει μία μεγάλη δυνατότητα ευελιξίας και χάραξης αυτόνομης εξωτερικής πολιτικής στα πλαίσια πάντοτε του ΝΑΤΟ και της ιδιαίτερης σχέσης  της με τις ΗΠΑ.

Η στενή συνεργασία Μ.Βρετανίας- Τουρκίας σε εμπόριο-οικονομία-αμυντική βιομηχανία

, είχαμε επισημάνει ότι  η Τουρκία χρειάζεται την Μ. Βρετανία για απόκτηση γνώσης και πολεμικών προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και αιχμής, η δε Μ. Βρετανία μπορεί να χρησιμοποιήσει την Τουρκία ως "χώρα- όχημα",  έτσι ώστε να επανακάμψει μέσω αυτής στην παγκόσμια γεωπολιτική σκακιέρα, με αφετηρία την ΝΑ Μεσόγειο και δη την Κύπρο, στην οποία  το Λονδίνο διατηρεί στρατιωτικές βάσεις.

Κύριο και αρχικό όχημα για τους παραπάνω σχεδιασμούς και των δύο είναι η οικονομία, το εμπόριο και η αμυντική βιομηχανία.

Μέσω ανάπτυξης της συνεργασίας στους παραπάνω τομείς των δύο χωρών, στη συνέχεια θα έρθει η συνεργασία εταιρειών σε ευαίσθητους τομείς όπως αυτός της εξόρυξης υδρογονανθράκων καθώς και άλλων εξειδικευμένων τομέων.

Ήδη μια γεύση της συνεργασίας Μ.Βρετανίας -Τουρκίας παίρνουμε, μέσω του κινητήρα για το μαχητικό 5ης γενιάς "τουρκικού" αεροσκάφους ΚΑΑΝ  που  αναπτύσσεται από την Turkish Air Engine Company (TAEC), μια συνεργασία μεταξύ της Kale Group που κατέχει το 51% των μετοχών και της Βρετανικής  Rolls-Royce που κατέχει ποσοστό 49%.  

Τουρκία -Μ. Βρετανία υπέγραψαν συμφωνία χρηματοδότησης 1,3 δισ $ για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή

  πρόσφατα, Τουρκία και το Ηνωμένο Βασίλειο υπέγραψαν συμφωνία χρηματοδότησης 1,3 δισ$ .για την κατασκευή μιας νέας ηλεκτρικής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας στο κέντρο της Τουρκίας, μεταξύ της πόλης Kayseri και της μικρής πόλης Yerkoy.

Κατά τη διάρκεια συνάντησης στο Γενικό Προξενείο της Βρετανίας στην Κωνσταντινούπολη την Παρασκευή, η Kemi Badenoch, υπουργός Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου, χαιρέτισε τη συμφωνία ως «μια τεράστια απόδειξη της εμπορικής μας σχέσης», μιλώντας για τις δύο χώρες.

Η Badenoch είπε ότι αυτή είναι η τρίτη φορά που το Ηνωμένο Βασίλειο συνεργάζεται με την Tουρκία για να εξασφαλίσει το μέλλον ενός βιώσιμου έργου μεταφοράς μεγάλης κλίμακας.

«Είμαι απολύτως χαρούμενη που βλέπουμε μια ακόμη τεράστια συμφωνία μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Τουρκίας με 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ (1,3 δισεκατομμύρια δολάρια) χρηματοδότησης για  την σιδηροδρομική διασύνδεση μεταξύ Yerkoy και Kayseri», είπε.

Η Badenoch είπε ότι η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα βοηθήσει επίσης την Τουρκία να επεκτείνει το σιδηροδρομικό δίκτυο χαμηλών εκπομπών άνθρακα, λέγοντας: «Θα μειώσει τη συμφόρηση και θα μειώσει τις καθαρές εκπομπές άνθρακα στη διαδρομή Yerkoy-Kayseri κατά περισσότερους από 6.500 τόνους CO2 ετησίως».

Η Badenoch είπε ότι το έργο θα υλοποιηθεί από μια κοινή επιχείρηση των τουρκικών εταιρειών Dogus Construction, Celikler και Ozkar, οι οποίες ήταν επίσης οι κύριοι ανάδοχοι για τον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας Άγκυρα-Σίβας.

Πρόσθεσε ότι η Τουρκία «παρουσιάζει τεράστιες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου», με τη μεγάλη οικονομία και τη στρατηγική της θέση."

Η στενή σχέση Μ. Βρετανίας αντιδιαστέλλεται τα συμφέροντα Ελλάδας-Κύπρου

Η Κύπρος είναι το νησί εκείνο το οποίο φιλοξενεί τις μοναδικές βάσεις της Μ. Βρετανίας, προκειμένου αυτή να ασκεί κάποιας μορφής ελέγχου σε Μ. Ανατολή και ΝΑ Μεσόγειο, ενώ παράλληλα το ΗΒ είναι μαζί με Ελλάδα και Τουρκία εγγυήτριες δυνάμεις για την Μεγαλόνησο.

Η Τουρκία του Ερντογάν δεν ανήκει στην ΕΕ και διατηρεί  άσχημες σχέσεις με τις ΗΠΑ. 

Στον αντίποδα η Κύπρος είναι ίσως η πρώτη φορά που έχει πλησιάσει τόσο πολύ τις ΗΠΑ και αντίστροφα. Το αυτό ισχύει και για την Ελλάδα, αφού πλέον οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις βαίνουν από το καλό στο καλύτερο.

Παράλληλα η ΕΕ στηρίζει τις θέσεις Ελλάδας και Κύπρου έναντι της τουρκικής επιθετικής στάσης στη ΝΑ Μεσόγειο

Η Τουρκία από την πλευρά της επιθυμεί ως λύση για το Κυπριακό την δημιουργία δύο ανεξαρτήτων κρατών στην Μεγαλόνησο με δική του ΑΟΖ το καθένα, αποβλέποντας στον προσπορισμό και εκμετάλλευση των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων που φιλοξενούνται στα θαλάσσια οικόπεδα της Κυπριακής ΑΟΖ

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι  συνεργασία Μ. Βρετανίας -Τουρκίας στους τομείς της άμυνας και των υδρογονανθράκων  μέσω εταιρειών των δύο χωρών αλλά και διακρατικών συμφωνιών, έχουν τη δυναμική να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα σε Ελλάδα και Κύπρου τόσο σε θέματα αμύνης όσο και σε θέματα οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών (ΑΟΖ) στη ΝΑ Μεσόγειο.

Tags
Back to top button