Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Άμυνα & Ασφάλεια

Σκάνδαλο προμήθειας γαλλικών φρεγατών FDI: Τις αγοράζουμε με τα μισά όπλα και 9% ακριβότερες! - Υπόλογη η κυβέρνηση

Σε επιχειρησιακό και οικονομικό σκάνδαλο εξελίσσεται η προμήθεια των 3 νέων γαλλικών φρεγατών FDI από το ΠΝ: , η κυβέρνηση εξαπάτησε τους Έλληνες πολίτες σε ότι αφορά τα πλοία που παίρνει καθώς τα σκάφη θα έχουν τις μισές αντιαεροπορικές δυνατότητες, δηλαδή μόλις 16 πυραύλους α/α τύπου ASTER-30 ενώ το πρώτο και δεύτερο σκάφος που πρόκειται να ναυπηγηθούν στα γαλλικά ναυπηγεί θα στερούνται και του αντιβληματικού συστήματος RAM που θα τοποθετηθεί κάποια στιγμή στο... μέλλον.

Μετά από όλα αυτά θα περίμενε κάποιος μια εντυπωσιακά χαμηλή τιμή περίπου μειωμένη κατά 15-20% (το 40% σχεδόν του κόστους προμήθειας μιας φρεγάτας αντιστοιχεί στο οπλικό φορτίο), καθώς τα σκάφη θα έρθουν σε διαμόρφωση της ιταλικής κορβέτας τύπου FCX 30, δηλαδή θα έχουν την ίδια διαμόρφωση οπλικού φορτίου.

Λάθος! Το κόστος κτήσης των τριών σκαφών αντί να μειωθεί καθώς θα έχει την μισή διαμόρφωση βλημάτων του συστήματος μάχης τελικά ανέβηκε κατά 9% χωρις να έχουν δοεθεί οι κατάλληλες εξηγήσεις αγγίζοντας τα 3.237 δισεκατομμύρια ευρώ!

Έτσι οι Belhara έρχονται στο επίπεδο των σκαφών συνοδείας του γαλλικού ναυτικού όταν ναυπηγηθούν κάτι που τα κάνει ακατάλληλα για τις ελληνικές επιχειρησιακές ανάγκες.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι είναι η δεύτερη κρίσιμη έκπτωση που αποφασίζει η κυβέρνηση στο οπλικό φορτίο των FDI από την διαμόρφωση Belhara δηλαδή την διαμόρφωση FDI συν τους πυραύλους cruise SCALP NAVALE που καταργήθηκαν από την τελική διαμόρφωση (για να μην αναφερθούμε στο strales) αποτρέποντας έτσι την μεταμόρφωση του ΠΝ σε στρατηγικό όπλο, ενώ τώρα μειώνει το φορτίο α/α πυραύλων στο μισό!

Το πλοίο με αυτή την διαμόρφωση είναι αδύνατον να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ασφαλείας της χώρας πολλώ δε μάλλον όταν τα υπο ναυπήγηση πρώτο και δεύτερο σκάφη δεν θα έχουν ούτε και το RAM που σημαίνει ότι θα είναι στο έλεος των τουρκικών αντιπλοϊκών βλημάτων αέρος-επιφανείας και επιφανείας-επιφανείας.

Δυστυχώς η μεγαλύτερη και πιο κρίσιμη προμήθεια (που στηρίχθηκε από το pronews.gr και το defencenet.gr ως η πλέον κατάλληλη για το ΠΝ διαμόρφωση σκάφους πλήρους οπλισμού, με τους 8 SCALP, τους 24 ASTER-30, πυροβόλο STRALES και σύστημα RAM και ECM) μετατρέπεται από ένα σκάφος ναυτικής κυριαρχίας σε ένα πανάκριβο πλοίο προορισμένο να βυθιστεί στην πρώτη υψηλής έντασης ναυτική σύγκρουση καθώς θα είναι αδύνατον να παίξει στις επιθέσεις κορεσμού με τόσο μικρό οπλικό φορτίο.

Το σκάνδαλο δεν αφορά μόνο την πολιτική ηγεσία , δηλαδή του πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη και του ΥΕΘΑ Ν.Παναγιωτόπουλου, αλλά και την ηγεσία των ΕΔ , δηλαδή τον Α/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρο και τον Α/ΓΕΝ Σ.Πετράκη ο οποίος δέχθηκε την επαίσχυντη σύμβαση που καταδικάζει σε έκκλειψη το ΠΝ.

Οι δύο πρώτες FDI αναμένεται να παραληφθούν από το Πολεμικό Ναυτικό το 2025 και η τρίτη αναμένεται να έχει χτιστεί το 2026. Ο χρόνος θεωρείται ρεκόρ για την ναυπήγηση ενός πολεμικού πλοίου, που μάλιστα δεν βρίσκεται ακόμη σε μαζική παραγωγή και όλοι σκέφτονται αν θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.

Η πρώτη φρεγάτα FDI που θα παραδοθεί στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα είναι η δεύτερη «» που θα ναυπηγηθεί στο Λοριάν. Για λόγους άμεσης ολοκλήρωσης του προγράμματος, ώστε να ενισχυθεί το Πολεμικό Ναυτικό το συντομότερο δυνατό, ελήφθη η απόφαση τα δύο πρώτα πολεμικά πλοία να χτιστούν με τις προδιαγραφές που έχει ζητήσει το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.

Έτσι η τελική διαμόρφωση του οπλισμού και ειδικότερα της εγκατάστασης των επιπρόσθετων 16 βλημάτων και του RAM επιμερίζεται σε δύο φάσεις! Είναι επίσης μειονέκτημα η έλλειψη ECM σε πρώτη φάση και το ΠΝ θα περιμένει το τέλος του 2027 ώστε τα πλοία να είναι στη πλήρη διαμόρφωση όπως τα ζητά και τα θέλει το ΠΝ!

Και μέχρι τότε τα νέα και πανάκριβα σκάφη θα έχουν ρόλο "πλωτού ραντάρ" καθώς με μόλις 16 πυραύλους ούτε και θα τολμά να βγει στην πρώτη γραμμή καθώς όχι μόνο δεν θα αντέξει μια επίθεση κορεσμού αλλά δεν θα επαρκεί ο οπλισμός ούτε για αυτοπροστασία.

Έτσι αρχικά θα έχουν:

2 εκτοξευτές Sylver A50 8 κελιών, δηλαδή 16 πυραύλους ASTER 30

8 αντιπλοϊκούς πυραύλους MM40 Block 3c

1 πυροβόλο Super Rapido 76 mm

Αντίμετρα τορπιλών CANTO

2 πυροβόλα Narwal των 20 χιλιοστών

Και κάπου στο ενδιάμεσο της κατασκευής των δυο πλοίων, η Naval Group, θα ολοκληρώσει την επανασχεδίαση της κλάσης, και θα προσθέσει κάποια επιπλέον συστήματα που επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό για να δημιουργήσει την FDI HN (ή FDI Standard II) ή πιο αναλυτικά:

Προσθήκη ακόμη δύο εκτοξευτών A50 Sylver, για ένα σύνολο 4 x Sylver A50, για 32 ASTER  

RAM 21cell, πάνω από το υπόστεγο των ελικοπτέρων

Chaffs και Flares (που ακόμα και αυτά θα απουσιάζουν από την Batch I) και κάτι (άγνωστο ακόμα) για ECM.

Πού θα γίνουν οι εργασίες αναβάθμισης ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί. Αν δεν επιλεγεί η λύση των εργασιών εντός του Ναυστάθμου Σαλαμίνας σε συνεργασία με το ειδικευμένο προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού, ίσως επιλεγεί η λύση κάποιου ναυπηγείου, αν και ουδείς μπορεί εύκολα να προβλέψει ποια θα είναι η πραγματικότητα το 2027 στα ναυπηγεία της Ελευσίνας ή του Σκαραμαγκά.

Tags
Back to top button