Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Άμυνα & Ασφάλεια

Συνεχίζεται η «ναυμαχία» για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ - Η ενδιάμεση λύση

Σε τελική φάση φαίνεται να εισέρχεται η ναυμαχία ΗΠΑ-Γαλλίας για τις φρεγάτες με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως το Παρίσι θα επανέλθει με ακόμη βελτιωμένη προσφορά.

Η ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού είναι η επόμενη προτεραιότητα της κυβέρνησης όσον αφορά τους εξοπλισμούς όπως φαίνεται αν και ακόμα όλες οι πληροφορίες φαίνονται αντικρουόμενες. 

Σημαντικό κριτήριο πάντως θα είναι η ενδιάμεση λύση την οποία προτείνουν οι ενδιαφερόμενες πλευρές. Δεδομένου ότι οποιαδήποτε παραγγελία νέου πλοίου απαιτεί περίπου 4 χρόνια για την ναυπήγηση και παράδοση του, είναι απαραίτητο να συνοδεύεται και από την παραχώρηση στο Πολεμικό Ναυτικό και κάποιου ήδη υπάρχοντος πλοίου.

Το ποιες θα είναι οι ενδιάμεσες λύσεις το ζήτημα είναι πλέον ανοιχτό. Πάντως ατάκες Aμερικανών όπως «Beggars can’t be choosers» δηλαδή «Οι ζητιάνοι δεν μπορούν να διαλέγουν» μάλλον απομακρύνουν λύσεις όπως ΑΒ και Τiconderoga (δηλαδή σκάφη υψηλών επιδόσεων) και θα προτείνουν O.H Perry(με πιθανό κάποιο πακέτο αναβάθμισης) ή κάποια ταχέα περιπολικά μεγάλου εκτοπίσματος τύπου LCS.

Από την άλλη οι Γάλλοι πιθανόν εκτός των D-615 «Jean Bart» κλάσης «Cassard» και D-646 «Latouche-Tréville» κλάσης «Georges Leygues» που αναφέρθηκε από γαλλικό μέσο ότι προσφέρονται θα μπορούσαν ανάλογα των διαπραγματεύσεων να κινηθούν μεταξύ των Lafayette kai FREMM.

Η επόμενη κίνηση της Αθήνας και του Υπουργείου Άμυνας στο «θερμό» ενδιαφέρον των Γάλλων αλλά και των Ολλανδών είναι να αποσταλούν τις επόμενες εβδομάδες επιστολές ενδιαφέροντος τόσο προς το Παρίσι όσο και προς το Άμστερνταμ όπως έγινε και με την περίπτωση των αμερικανικών MMSC.

Απεναντίας η ολλανδική πρόταση για δύο φρεγάτες τύπου Μ είναι ελκυστική διότι τα πλοία αυτά είναι η εξέλιξη των ήδη υπαρχόντων τύπου S (Έλλη, Λήμνος) οπότε μπορούν αμέσως να ενσωματωθούν χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις εκπαιδεύσεως ή δημιουργίας υποδομών υποστηρίξεως.

Η ολλανδική πρόταση μπορεί να σημάνει και την παραγγελία των νεότερης γενιάς πλοίων τύπου Sigma που είναι σπονδυλωτής σχεδίασης ώστε να ανταποκρίνεται σε κάθε ανάγκη, μπορεί όμως και να συνδυασθεί με την παραγγελία αμερικανικών πλοίων.

Να σημειωθεί ότι οι αμερικανικές φρεγάτες τύπου MMSC που μας προσφέρονται, είναι οπι χαμηλότερων δυνατοτήτων από όλες. Οπως σχολίασε κορυφαίος παράγοντας, τα έχουν όλα «αλλά από λίγο». 

 

Tags
Back to top button