Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ριζικές αλλαγές από το 2020 στα τέλη κυκλοφορίας - Η «παγίδα» για χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ - Τί μελετά το ΥΠΟΙΚ

Ριζικές αλλαγές αναμένεται να έρθουν στον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας από το 2020, καθώς τίθεται σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου πανευρωπαϊκά ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Το νέο καθεστώς θα είναι πιο αυστηρό από το προηγούμενο και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα, για τα οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα για τα καινούργια και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά, ως εξής:

0-90 γρ. CO2 - μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 - 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 γρ. CO2 - 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 γρ. CO2 - 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 γρ. CO2 - 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 γρ. CO2 - 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 γρ. CO2 - 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 γρ. CO2 - 3,05 ευρώ / γραμ.
Άνω από 251 γρ. CO2 - 3,72 ευρώ / γραμ.

Με την αλλαγή όμως του προτύπου υπολογισμού των ρύπων οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα αυξηθούν για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019 ή σε οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία αν αποφασίσει το υπουργείο Οικονομικών.

Αξίζει να σημειωθεί πως το νέο σύστημα μετρήσεων ρύπων θα είναι πιο σωστό από το προηγούμενο, καθώς θα καταγράφει του πραγματικούς ρύπους ανά όχημα. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσει τέλη 156 ευρώ. 

Ωστόσο, με το νέο πρότυπο υπολογισμού, το ίδιο όχημα θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να πληρώσει 556 ευρώ. Δηλαδή 400 ευρώ παραπάνω.

Τι μελετά το ΥΠΟΙΚ

Το θέμα έχει σημάνει «συναγερμό» στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, που αναζητά τρόπους για να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αφού εάν δεν μεταβληθεί η ισχύουσα κλίμακα υπολογισμού των τελών τότε οι επιβαρύνσεις για τους υπόχρεους θα είναι μεγάλες.

Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθούν ανάλογες υπέρογκες επιβαρύνσεις για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων το υπουργείο Οικονομικών μελετά ήδη σχέδιο για αναπροσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των τελών. Σε κάθε περίπτωση για τα υπόλοιπα οχήματα, τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν αναμένεται να υπάρξει καμία αλλαγή.

Τι είναι το WLTP

Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων κα κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θατον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.

Tags
Back to top button