Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Πώς η Γαλλία σχεδιάζει να κυριαρχήσει στον αέρα ως το 2035: Η στρατηγική μετάβασή της σε μια δύναμη “μόνο Rafale”

Η Γαλλία σχεδιάζει να επεκτείνει τον στόλο μαχητικών Rafale κατά περισσότερα από 60 αεροσκάφη στο πλαίσιο του οικονομικού νομοσχεδίου του 2026, αυξάνοντας ενδεχομένως τον συνολικό αριθμό των μαχητικών αεροσκαφών που είναι έτοιμα για επιχειρήσεις για την Γαλλική Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη και το Γαλλικό Ναυτικό σε 286.

Σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού που παρουσιάστηκε στο κοινοβούλιο, ο στόχος του προγράμματος «μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να διασφαλιστεί η συνέπεια με τη μορφή του στόλου που προβλέπεται στον Νόμο Στρατιωτικού Προγραμματισμού (LPM)». Η αύξηση, η οποία επιβεβαιώνεται σε συνοδευτικά έγγραφα του προϋπολογισμού, θα σηματοδοτήσει μια σημαντική επέκταση της μαχητικής αεροπορικής ικανότητας της Γαλλίας και θα ενισχύσει τον στόχο για «μόνο Rafale» έως το 2035.

Μέχρι τώρα, οι LPM για τις περιόδους 2019-2025 και 2024-2030 προέβλεπαν έναν συνδυασμένο στόλο Rafale 225 αεροσκαφών μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, συμπεριλαμβανομένων 185 για την Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη και 40 για το Ναυτικό. Η πρόταση του 2026 αυξάνει αυτόν τον αριθμό κατά 60 για επιχειρησιακή χρήση.

Προς μια δύναμη «μόνο Rafale» έως το 2035

Η Γαλλική Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη σήμερα διαθέτει περίπου 100 Rafale, 67 Mirage 2000D εκ των οποίων τα 55 θα εκσυγχρονιστούν στο πλαίσιο του προγράμματος RMV, και λίγο λιγότερα από 30 Mirage 2000-5F, με ορισμένα να μεταφέρονται στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με τον τρέχοντα LPM, η Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη προβλέπεται να διαθέτει 137 Rafale και 48 Mirage 2000D έως το 2030, μεταβαίνοντας σε έναν πλήρη στόλο Rafale με 185 αεροσκάφη έως το 2035. Το Ναυτικό, από την άλλη, σχεδιάζει να επιχειρεί με 41 Rafale M έως το 2030 και 40 έως το 2035.

Ο νέος στόχος των 286 αεροσκαφών θα επεκτείνει τον ρόλο του Rafale ως το κύριο πολυλειτουργικό μαχητικό της Γαλλίας μέχρι και τη δεκαετία του 2040, γεφυρώνοντας το κενό μέχρι το γαλλο-γερμανο-ισπανικό πρόγραμμα Future Combat Air System (FCAS). Θα διασφαλίσει επίσης ότι η Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη θα διατηρήσει επαρκή αριθμό αεροσκαφών για την κάλυψη επιχειρησιακών δεσμεύσεων και την εκπαίδευση πιλότων, τομείς που έχουν πιεστεί τα τελευταία χρόνια λόγω των εξαγωγών.

Οι εξαγωγικές επιτυχίες επηρεάζουν τον εγχώριο σχεδιασμό

Ο σχεδιασμός του στόλου της Γαλλίας έχει προσαρμοστεί επανειλημμένα για να καλύψει τις εξαγωγικές συμφωνίες Rafale με την Ελλάδα, την Κροατία και άλλες χώρες. Μεταξύ 2021 και 2022, η Γαλλική Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη μετέφερε 24 Rafale F3R στην Ελλάδα και την Κροατία από το δικό της απόθεμα για να επιταχύνει τις παραδόσεις, μειώνοντας προσωρινά τον αριθμό των διαθέσιμων αεροσκαφών για εκπαίδευση και επιχειρήσεις.

Τότε, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Άμυνας, Στρατηγός Thierry Burkhard, αναγνώρισε ότι η Αεροπορία θα καταλήξει με 117 Rafale έως το 2025, αντί για τα 129 που είχαν αρχικά προγραμματιστεί, μέχρι να παραδοθούν τα αεροσκάφη αντικατάστασης. Ο Υπαρχηγός Επιτελείου Frédéric Parisot αργότερα προειδοποίησε ότι αυτή η μείωση θα επηρεάσει κυρίως τις ώρες εκπαίδευσης των πιλότων, αλλά χαρακτήρισε την κατάσταση ως «αποδεκτή» εφόσον οι παραδόσεις παραμείνουν εντός χρονοδιαγράμματος.

Ένα πρόγραμμα που καλύπτει τα πρότυπα F4 και F5

Τα μαχητικά Rafale που πρόκειται να παραγγελθούν θα παραδοθούν σύμφωνα με τα πρότυπα F4 και F5, αντανακλώντας τον συνεχιζόμενο χάρτη πορείας εκσυγχρονισμού της Dassault Aviation.

Σύμφωνα με το οικονομικό νομοσχέδιο του 2026, οι βασικές δεσμεύσεις της χρονιάς περιλαμβάνουν την παραγγελία δύο Rafale για αντικατάσταση αεροσκαφών που χάθηκαν σε συντριβή τον Αύγουστο του 2024, τη συνέχιση των αναβαθμίσεων στους εξομοιωτές, καθώς και επενδύσεις στη διαχείριση διαμόρφωσης και την αξιοπλοΐα.

Η διαμόρφωση F4 εισήγαγε βελτιωμένη συνδεσιμότητα, δικτυωμένες δυνατότητες μάχης και αναβαθμισμένους αισθητήρες. Το 2026, η χρηματοδότηση θα υποστηρίξει την ενσωμάτωση νέων δυνατοτήτων SEAD (Καταστολή Εχθρικής Αεράμυνας), την επέκταση της συνδεσιμότητας και τεχνικές επενδύσεις στα κέντρα δοκιμών της DGA.

Το πρότυπο F5 θα εισέλθει επίσημα στη φάση ανάπτυξης, με την ένταξή του σε υπηρεσία να αναμένεται γύρω στο 2030. Σχεδιασμένο για την ενίσχυση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας, θα περιλαμβάνει προηγμένες δυνατότητες αεροπορικής μάχης, δικτυωμένες επιχειρήσεις και αποστολές πυρηνικής αποτροπής.

Ο προϋπολογισμός του 2026 προβλέπει επίσης τη συνέχιση της ανάπτυξης του προγράμματος UCAV, που προέρχεται από το πρωτότυπο nEUROn της Dassault, το οποίο θα λειτουργεί ως «πιστός συνοδός» του επανδρωμένου μαχητικού.

Μαζί, τα Rafale F5 και UCAV αναμένεται να αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο του μελλοντικού επανδρωμένου-μη επανδρωμένου συστήματος μάχης της Γαλλίας, και να επιχειρούν με το ASN4G, έναν υπερηχητικό πυρηνικό πύραυλο επόμενης γενιάς με κινητήρα ramjet, που θα αποτελέσει το αερομεταφερόμενο σκέλος της γαλλικής αποτροπής έως το 2035.

Βιομηχανικές και πολιτικές επιπτώσεις

Τα έγγραφα του προϋπολογισμού επιβεβαιώνουν επίσης συνεχιζόμενες επενδύσεις σε υποδομές στις βάσεις Saint-Dizier, Mont-de-Marsan και Orange για την Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη, καθώς και στη Landivisiau για το Γαλλικό Ναυτικό, συμπεριλαμβανομένων εγκαταστάσεων για μια νέα μοίρα μαχητικών.

Η πιθανή επέκταση της παραγγελίας αναμένεται να διασφαλίσει τη συνέχιση της παραγωγής έως τις αρχές της δεκαετίας του 2040, υποστηρίζοντας χιλιάδες θέσεις εργασίας στη γαλλική αμυντική βιομηχανία. Η Dassault Aviation ηγείται του προγράμματος Rafale, με τη Safran να προμηθεύει τους κινητήρες, τη Thales να είναι υπεύθυνη για τα ραντάρ και τα οπτρονικά, και την MBDA να παρέχει τα όπλα και τα αντίμετρα.

Η πρόταση θα υποβληθεί τώρα στο Γαλλικό Κοινοβούλιο, όπου οι βουλευτές αναμένεται να συζητήσουν αν θα εγκρίνουν τη χρηματοδότηση για 60 επιπλέον μαχητικά, σε μια περίοδο που τα περισσότερα άλλα υπουργεία αντιμετωπίζουν περικοπές δαπανών.

Το οικονομικό νομοσχέδιο του 2026 σηματοδοτεί την πρόθεση της Γαλλίας να ανασυγκροτήσει και να επεκτείνει τη μαχητική της ισχύ, μετά από χρόνια ισορροπίας μεταξύ εγχώριων αναγκών και εξαγωγικών επιτυχιών, διασφαλίζοντας ότι μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030, τόσο η Γαλλική Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη όσο και το Ναυτικό θα διαθέτουν επαρκή αριθμό αεροσκαφών για επιχειρήσεις, εκπαίδευση και μελλοντικό εκσυγχρονισμό.

 

Tags
Back to top button