Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Πότε δόθηκε η πρώτη κλήση σε οδηγό και με πόσο έτρεχε;

Η αυτοκίνηση εδώ και δεκαετίες είναι αναπόσπαστο στοιχείο της ζωής μας και των συνηθειών μας, αλλά τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι. Ειδικά στα πρώτα βήματά της, εκεί στα τέλη του 19ου αιώνα, που στο τοπίο της μετακίνησης κυριαρχούσαν οι ιππήλατες άμαξες τα πρώτα αυτοκίνητα είχαν προκαλέσει όχι μόνο κοινωνική αναστάτωση αλλά και έντονο φόβο.

Μάλιστα προκειμένου να προστατεύονται οι πολίτες από τους νεόκοπους «δαίμονες» είχαν θεσπιστεί πολύ αυστηροί περιορισμοί. Έτσι οι ισχύοντες τότε νόμοι προέβλεπαν ανώτατη ταχύτητα 3 χλμ./ ώρα -με τα πόδια ήταν κανείς σαφώς πιο γρήγορος- αλλά και το να προπορεύεται του αυτοκινήτου ένας άντρας με κόκκινη σημαία προκειμένου να προειδοποιεί πεζούς και αμαξάδες για το τι θα συναντούσαν σε λίγο.

Φυσικά το συγκεκριμένο σκηνικό δεν θα μπορούσε να διατηρηθεί για πολύ και το έναυσμα δόθηκε από ένα περιστατικό που συνέβει τον Ιανουάριο του 1896. Πιο συγκεκριμένα στις 20 Ιανουαρίου, όταν ο νεαρός Walter

 

Arnold –«αντιπρόσωπος» της Benz στη Μεγάλη Βρετανία, όπου κατασκευάζε και πωλούσε το αυτοκίνητο που βλέπετε και το οποίοι ονομαζόταν Arnold Benz- εντοπίστηκε στο Paddock Green του Kent να παρανομεί.

Κι αυτό γιατί όχι μόνο έτρεχε με την ιλιγγιώδη για την εποχή ταχύτητα των 13 χλμ./ ώρα -για το πώς μετρήθηκε η ταχύτητα του δεν έχουμε απάντηση- αλλά δεν είχε και κάποιον πεζό να προπορεύεται για να ανακοινώνει, όπως προαναφέραμε, την έλευση του αυτοκινήτου. Ο αστυνομικός που τον εντόπισε τον προσπέρασε με το... ποδήλατό του και του έκοψε την πρώτη κλήση της ιστορίας για παράβαση του ορίου ταχύτητας.

Λίγους μήνες πάντως μετά και εξαιτίας του συγκεκριμένου περιστατικού, αλλά και της παγίωσης της αντίληψης πως το αυτοκίνητο διαφέρει από τις άμαξες, η αλλαγή στο νόμο αύξησε τη μέγιστη ταχύτητα στα 23 χλμ./ ώρα, ενώ ακολούθησαν μια σειρά από αλλαγές και αναπροσαρμογές προς τα πάνω, μιας και τα μηχανοκίνητα οχήματα γίνονταν συνεχώς περισσότερα και πιο γρήγορα.

Μάλιστα προκειμένου οι τότε κάτοχοι αυτοκινήτων να γιορτάσουν το γεγονός διοργάνωσαν έναν αγώνα ταχύτητας, τον οποίο κέρδισε ο Arnold κατακτώντας το χρυσό μετάλλιο. Ο συγκεριμένος αγώνας συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας κατά μήκος μιας διαδρομής από το Λονδίνο στο Μπράιτον και δικαίωμα συμμετοχής έχουν αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί πριν το 1905.

Το αυτοκίνητο που πήρε την πρώτη κλήση της ιστορίας, το Arnold Benz, θα δώσει το παρόν στην έκθεση Concours of Elegance, στο Hampton Court Palace του Λονδίνου στις αρχές του Σεπτεμβρίου, μαζί με κάποια από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα που έχουν παρουσιαστεί ποτέ, όπως για παράδειγμα η Jaguar XJR-9, νικήτρια του Le Mans και η McLaren F1 GTR.

Tags
Back to top button