Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

Πανελλαδικές: Όλες οι αλλαγές που δρομολογεί το υπουργείο Παιδείας

Σε αλλαγές προσανατολίζεται να προχωρήσει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στις επικείμενες πανελλαδικές εξετάσεις καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν… δεύτερες σκέψεις για το «διπλό μηχανογραφικό» το οποίο θα εφαρμοζόταν φέτος για πρώτη φορά.

Υπάρχει προβληματισμός σχετικά με την εφαρμογή του διπλού μηχανογραφικού από τις ερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις.

Το θέμα έχει απασχολήσει σοβαρά την κυβέρνηση, καθώς θεωρείται πολύ πιθανό να συνοδευθεί από παρενέργειες που θα ανατρέψουν και πάλι την ισορροπία του συστήματος.

Την ίδια στιγμή, ο αρχικός σκοπός, που ήταν ο περιορισμός των εισακτέων με χαμηλότατες βαθμολογίες και η στροφή των υποψηφίων προς τα τμήματα του ενδιαφέροντός τους, θεωρείται από πολλούς ότι έχει ήδη επιτευχθεί με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, θέμα άλλωστε που είχε σηκώσει πλήθος διαμαρτυριών μεταξύ υποψηφίων αλλά και πολιτικών κομμάτων.

Τι προβλέπει το «διπλό μηχανογραφικό»

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείο Παιδείας ο οποίος φαίνεται πως τίθεται εν αμφιβόλω, στις επόμενες πανελλαδικές οι υποψήφιοι θα είχαν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν στο πρώτο μηχανογραφικό τους μόνο το 10% των σχολών κάθε επιστημονικού πεδίου (20% στην περίπτωση των Επαγγελματικών Λυκείων).

Στη δεύτερη φάση που θα ακολουθούσε εάν εφαρμοζόταν το συγκεκριμένο μέτρο, δεν θα υπήρχε περιορισμός επιλογών, αλλά τα επόμενα μηχανογραφικά θα συμπληρώνονται μόνο από όσους υποψηφίους δεν εισήχθησαν στην Α’ φάση και θα περιείχαν μόνο τις θέσεις που θα απέμεναν κενές και τα τμήματα που δεν θα είχαν συμπληρώσει τις θέσεις τους (εφόσον επιτυγχανόταν και η καθορισμένη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής κάθε τμήματος).

Οι πιθανές «αδικίες»

Αυτό ωστόσο οδηγεί εύκολα στην παρακάτω πιθανή παρενέργεια: Ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος μπορεί να συμπληρώσει τις σχολές που τον ενδιαφέρουν αλλά και μερικές σχολές χαμηλότερου βαθμολογικού επιπέδου με στόχο, εάν τα πράγματα δεν εξελιχθούν όπως θα ήθελε, να εισαχθεί σε αυτές.

Και μπορεί όντως να εισαχθεί τελικά σε αυτές, αλλά στη συνέχεια, στη δεύτερη κατανομή θέσεων και στο επόμενο μηχανογραφικό, κάποιος άλλος υποψήφιος να κερδίσει με πολύ λιγότερα μόρια μια θέση στις σχολές που περιλαμβάνονταν στις αρχικές επιλογές του αλλά δεν μπήκε. Έτσι, οι πανελλαδικές εξετάσεις μετατρέπονται τελικά σε ένα απρόβλεπτο… παιχνίδι, το οποίο σίγουρα δεν είναι δίκαιο για τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους και ενέχει και πιθανά προβλήματα αντισυνταγματικών ανισοτήτων.

Τι θα γίνει αν «κοπεί» το διπλό μηχανογραφικό

Στην περίπτωση πάντως που το «διπλό μηχανογραφικό» τελικά δεν εφαρμοστεί, το εξεταστικό σύστημα θα έχει την περυσινή μορφή – Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής με τις νέες προσαρμογές των ΑΕΙ στους συντελεστές τους κ.ο.κ.

Να θυμίσουμε ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις συμμετέχουν ετησίως περίπου 100.000 άτομα, ενώ πέρυσι προσφέρθηκαν από το υπουργείο Παιδείας συνολικά 77.415 θέσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.

Το 2021, δύο τμήματα ΑΕΙ είχαν μετά την εξεταστική διαδικασία λιγότερους των 10 εισακτέων, 29 λιγότερους των 30 και 111 είχαν πληρότητα 50% των θέσεων που έλαβαν από την κατανομή του υπουργείου Παιδείας. Περίπου 35.000 υποψήφιοι έμειναν τελικά εκτός ΑΕΙ, με τους 25.000 από αυτούς από την κατηγορία των Γενικών Λυκείων.

Tags
Back to top button