Καταγεγραμμένες πάνω από 2,8 εκατομμύρια ώρες πτήσης. 540 αεροσκάφη C-130J έχουν ήδη παραδοθεί σε χρήστες. Το χρησιμοποιούν 26 χρήστες σε 22 χώρες. Χαρακτηρίζεται και «ιπτάμενος ελβετικός σουγιάς» καθώς μπορεί να εκτελέσει 18 ήδη αποστολών ενώ έχουν σημειωθεί από αυτό 54 ρεκόρ. Ο λόγος για την νέα γενιά του C-130, το C-130J.
Αυτά ενώ ήδη οι παλαιότερες εκδόσεις του «Ηρακλή» έχουν γράψει πάνω από 25 εκατομμύρια ώρες πτήσεων. Έχουν παραδοθεί πάνω από 2.600 C-130 διαφόρων εκδόσεων σε 70 χώρες. Αυτά εκτελούν περί τα 100 ήδη αποστολών!
Κινδυνεύουν 4,5 εκατ. κατοικίες στην Ελλάδα; Υποχρεωτική η ενεργειακή αναβάθμιση χωρίς χρηματοδότηση
Αν μη τι άλλο πρόκειται για ένα πολύ καλό «γενεαλογικό δέντρο» που πιστοποιεί τις δυνατότητες του νεότερου C-130 που παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους του Τύπου από κλιμάκιο της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin που βρέθηκε στην Αθήνα προκειμένου να μιλήσει με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για τις ανάγκες που έχει η Πολεμική Αεροπορία σε νέα μεταγωγικά.
Η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να μεταφέρει έως και 8 παλέτες ενώ ο μέσος όρος είναι 7, έως και 128 επιβάτες ενώ ο μέσος όρος είναι 80, έως και 92 αλεξιπτωτιστές ενώ ο μέσος όρος είναι 60 και έως και 97 φορεία ενώ ο μέσος όρος είναι στα 70.
«Το C-130J είναι σίγουρα το μέλλον των τακτικών μεταφορών για τις επόμενες δεκαετίες και στην παρούσα φάση το χρησιμοποιούν 22 κράτη στον κόσμο και αυτός ο αριθμός αυξάνει σταθερά» δήλωσε σχετικά σε τηλεοπτικό σταθμό ο διευθυντής επιχειρησιακών απαιτήσεων της Lockheed Martin.
Σε ερώτηση που τέθηκε από τον υπογράφοντα προς το κλιμάκιο της αμερικανική εταιρείας στο τι λύσεις υπάρχουν διαθέσιμες ως προς την βαριά συντήρηση των αεροσκαφών αυτών με δεδομένο πως η ΕΑΒ δεν έχει και το καλύτερο ιστορικό και μόνο τώρα μετά το πέρασμά της στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει αρχίσει κάτι να κινείται, δήλωσαν πως αν δεν βρεθεί λύση εντός Ελλάδας υπάρχουν τουλάχιστον τρία κέντρα με πιστοποίηση για τις βαριές συντηρήσεις των αεροσκαφών αυτών, που μπορούν να αναλάβουν το έργο αν τελικά δεν μπορέσει η Ελλάδα με δικά της μέσα.
Στο ερώτημα για πόσα αεροσκάφη αυτού του τύπου συζητά η Lockheed Martin με την Πολεμική Αεροπορία μας είπαν πως με δεδομένο πως το C-130J έχει τις διπλάσιες δυνατότητες από τις παλαιότερες εκδόσεις του τύπου που διαθέτει η Ελλάδα, ένας αριθμός μεταξύ έξι και επτά θα κάλυπτε τις ανάγκες της ΠΑ για τις τακτικές μεταφορές που χρειάζεται εντός και εκτός της χώρας.
Μόλις ολοκληρωθούν οι συνομιλίες με την ΠΑ θα πρέπει η ΓΔΑΕΕ να αναλάβει να συντάξει και να αποστείλει στη κυβέρνηση των ΗΠΑ το επίσημο «Letter Of Request» της Ελλάδας. Μόλις το Κογκρέσο δώσει το πράσινο φως, όπως έγινε και με τα F-35, θα μπορεί η Αθήνα να κινηθεί μέσω του προγράμματος FMS και αν όλα πάνε καλά τα πρώτα αεροσκάφη θα φτάνουν στην Ελευσίνα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Να επισημάνουμε πως η Πολεμική Αεροπορία έχει δεί ήδη το βραζιλιάνικο μεταγωγικό τζετ C-390 της Embraer
Το κόστος συντήρησης των συγκεκριμένων αεροσκαφών μπορεί να είναι έως και το μισό από εκείνο των C-130 που διαθέτει ήδη η Πολεμική Αεροπορία, η οποία στην παρούσα φάση έχει διαθέσιμα 3 αεροσκάφη C-130 και εργάζεται ώστε μέχρι το 2025 να έχει 10 διαθέσιμα.