Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Οι αλλαγές που έρχονται στα τιμολόγια ρεύματος - Οι διαφοροποιήσεις για τους καταναλωτές

Μετά από έναν χρόνο και τρείς μήνες εφαρμογής των χρωματιστών τιμολογίων, οι αλλαγές που ετοιμάζει η ΡΑΑΕΥ μέσω του νέου σχεδίου της, πρόκειται να φέρουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο διαχείρισης των τιμολογίων ρεύματος. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στοχεύει στην αποτελεσματικότερη προστασία των καταναλωτών από φαινόμενα παραπληροφόρησης ή παραπλάνησης.

Ο Ενεργειακός Αναλυτής, Μιχάλης Χριστοδουλίδης, μιλώντας στο Newsbomb.gr επισημαίνει: «Με τις νέες ρυθμίσεις, εισάγουμε αυστηρότερους κανόνες και διαφάνεια για να προστατεύσουμε τους καταναλωτές, ενώ παράλληλα βελτιώνουμε τη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή και την κατανόηση των όρων των συμβολαίων».

Όπως ανέφερε ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης, οι σημαντικές αλλαγές που φέρνει το νέο σχέδιο είναι δέκα:

  • Περίληψη σύμβασης πριν την υπογραφή: Πριν την υπογραφή οποιασδήποτε σύμβασης, ο πάροχος θα στέλνει στους καταναλωτές μια περίληψη της σύμβασης που θα περιλαμβάνει τους βασικούς τιμολογιακούς όρους. Αυτή η πρόβλεψη έρχεται να διευκολύνει τους καταναλωτές, οι οποίοι συχνά αδυνατούν να κατανοήσουν τη νομική ορολογία των συμβολαίων και παραβλέπουν κρίσιμους όρους που «κρύβονται» στα «ψιλά γράμματα».
  • Σταθερές εκπτώσεις: Οι εκπτώσεις που παρέχονται μέσω των συμβολαίων θα παραμένουν σταθερές για όλη τη διάρκεια της σύμβασης. Μόνο μεγαλύτερες εκπτώσεις θα γίνονται αποδεκτές.
  • Απαγόρευση αλλαγών σε συμβόλαιο πριν το εξάμηνο: Δεν επιτρέπεται καμία αλλαγή στους όρους ενός συμβολαίου πριν την παρέλευση του εξαμήνου. Οποιαδήποτε αλλαγή, εάν προκύψει, θα πρέπει να ανακοινώνεται τουλάχιστον δύο μήνες πριν στον πελάτη και να εγκρίνεται από τη ΡΑΑΕΥ.
  • Εκπτώσεις συνεπειών: Η έκπτωση συνέπειας πρέπει να αποτυπώνεται στον λογαριασμό του καταναλωτή και να είναι γνωστή εκ των προτέρων, χωρίς να τροποποιείται καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης, παρά μόνο προς όφελος του πελάτη.
  • Αυτόματη μετάβαση σε νέο τιμολόγιο μετά τη λήξη συμβολαίου: Όταν ένα συμβόλαιο λήξει, η σύμβαση θα πρέπει να προβλέπει σε ποιο τύπο τιμολογίου θα ενταχθεί ο καταναλωτής εάν δεν επιλέξει νέο συμβόλαιο.
  • Πορτοκαλί και μεικτά τιμολόγια: Αυτά τα τιμολόγια θα προσφέρονται μόνο σε καταναλωτές που χρησιμοποιούν έξυπνους μετρητές και όχι συμβατικούς.
  • Διζωνική χρέωση στα μπλε τιμολόγια: Η διζωνική χρέωση θα καθιερωθεί και στα μπλε τιμολόγια, δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επωφεληθούν από διαφοροποιημένες χρεώσεις ανάλογα με την ώρα κατανάλωσης.Πρόωρη αποχώρηση από κυμαινόμενο τιμολόγιο: Σε περίπτωση πρόωρης αποχώρησης από κυμαινόμενο τιμολόγιο, δεν θα επιβάλλονται ρήτρες ούτε θα επιστρέφονται δώρα που τυχόν είχε λάβει ο καταναλωτής με την υπογραφή του συμβολαίου.
  • Ρήτρες αναπροσαρμογής: Ο μηχανισμός ρητρών αναπροσαρμογής θα ενεργοποιείται δυσκολότερα, καθώς θα αλλάζουν οι παράμετροι που επηρεάζουν τον αλγόριθμο διαμόρφωσης της τιμής του ρεύματος.​​​​​​​
  • Απαγόρευση διαφημίσεων με ασαφή όρους: Απαγορεύεται η διαφήμιση τιμολογίων που αποκρύπτουν ποσοστά εκπτώσεων, πάγια, ρήτρες ή τη χρωματική σήμανση των τιμολογίων.

Οι παραπάνω αλλαγές εντάσσονται σε μια περίοδο όπου οι τιμές του ρεύματος είναι σε αποκλιμάκωση. Όπως σημειώνει ο Μιχάλης Χριστοδουλίδης«οι πρώτες 20 ημέρες του Απριλίου έφεραν μια σημαντική πτώση στην τιμή της χονδρικής αγοράς, η οποία μειώθηκε από τα 105 ευρώ ανά μεγαβατώρα στα 95 ευρώ, λόγω της αυξημένης συμμετοχής των ΑΠΕ και της αποκλιμάκωσης στις διεθνείς τιμές των καυσίμων».

Tags
Back to top button