Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Άμυνα & Ασφάλεια

Νίκος Παναγιωτόπουλος: “Ως το τέλος καλοκαιριού οι αποφάσεις για τις νέες φρεγάτες”

Στην τελική φάση έχει μπει η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων για τις νέες φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο ο οποίος εκτίμησε πως εως το τέλος καλοκαιριού θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις.

Απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Τσίπρα για το εξοπλιστικό πρόγραμμα «γίγας» του Πολεμικού Ναυτικού που αφορά την πρόσκτηση 4 νέων φρεγατών, τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής 4 φρεγατών ΜΕΚΟ και την «ενδιάμεση λύση», εξήγησε πως η «πολυπλοκότητα της τελικής επιλογής σχετίζεται με την εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας (ναυπηγικής και αμυντικής)».

«Το Πολεμικό Ναυτικό – και κανείς άλλος – θα μας υποδείξει την τελική επιλογή. Το Πολεμικό Ναυτικό αξιολογεί τα πλοία. Οι προτάσεις είναι πολύ ανταγωνιστικές. Η καλύτερη σύνθεση θα είναι και η τελική μας επιλογή» ανέφερε ο υπουργός για να προσθέσει σε άλλο σημείο «για τα πάντα θα υπάρξει αναλυτική ενημέρωση της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής. Θα δώσουμε για όλα εξηγήσεις – και για κάποια που τρέχουν. Αποκλείσαμε 2 – 3 υποψηφίους από τους αρχικούς 8 αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι καταλήξαμε στον ανάδοχο. Εχουμε όμως περιορισμένο εύρος για την τελική επιλογή που θα γίνει με αποκλειστικό κριτήριο τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού. Εκτιμώ ότι ο ορίζοντας για τις τελικές αποφάσεις είναι εως το τέλος του καλοκαιριού».

Αναφορικά με την εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας είπε «Ασφαλώς και έχουμε εκφράσει την επιθυμία της εμπλοκής της εγχώριας βιομηχανίας. Θέλουμε να εμπλακεί στην ναυπήγηση αλλά και στον υπόλοιπο εξοπλισμό. Το πρώτο θα κατασκευαστεί στον όποιο οίκο θα αναλάβει και τα υπόλοιπα στα ναυπηγεία που διαθέτουμε. Έχουμε διασυνδέσει τους υποψήφιους ανάδοχους με την εγχώρια βιομηχανία με διερευνητικές επαφές για να διαφανεί κατά πόσο μπορεί να γίνει η εμπλοκή».

Πάντως, ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά εκτιμώντας ωστόσο ότι σύντομα θα υπάρξουν επενδυτικές κινήσεις.

Παράλληλα, επανέλαβε ότι στην τελική ευθεία της αξιολόγησης έχουν μπει οι προτάσεις έξι χωρών (Γαλλίας, Γερμανίας, Ηνωμένου Βασιλείου, ΗΠΑ, Ιρλανδίας και Ιταλίας) εξηγώντας ότι οι προτάσεις της Ισπανίας και Γερμανίας (2η) απορρίφθηκαν για τεχνικούς και οικονομικούς λόγους.

Τέλος, σχολίασε τα σχετικά δημοσιεύματα της τελευταίας περιόδους λέγοντας ότι «πολλοί έχουν γίνει φρεγατολόγοι. Πολλά δημοσιεύματα δημιουργούν εντυπώσεις αλλά δεν είναι αντικειμενικά».

Από την άλλη πλευρά ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι υπάρχει «επικίνδυνη καθυστέρηση» στο θέμα απόκτησης νέων φρεγατών ενώ κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για παραβίαση των διαδικασιών.

Tags
Back to top button