Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Νέο Ford Fiesta: Έτοιμο να πρωταγωνιστήσει στην αγορά- Δυναμική παρουσία με πλούσιο εξοπλισμό

«Κάλιο αργά παρά ποτέ». Αυτό λέει η λαϊκή παροιμία που ταιριάζει απόλυτα στη δική μας περίπτωση με την πανελλαδική παρουσίαση του νέου Ford  Fiesta. Η αλήθεια είναι ότι την εποχή της παρουσίασης – στις αρχές Ιουλίου- έγιναν πολλές άλλες παρουσιάσεις νέων μοντέλων.

Το άρθρο αν και το είχα γράψει δεν το είχα «ανεβάσει» στο pronews.gr από δική μου αμέλεια. Ήρθε η ώρα για να επανορθώσω.  Η επόμενη γενιά Ford Fiesta είναι η πιο ολοκληρωμένη και ευέλικτη γκάμα στην ιστορία του Fiesta, και περιλαμβάνει το  Fiesta Titanium, το σπορ Fiesta ST Line, το πολυτελές Fiesta Vignale, το Fiesta Active crossover, και το Ford Performance Fiesta ST.

Οι εκδόσεις  crossover, Active και ST θα έρθουν αργότερα στην Ελλάδα.

Ας δούμε όμως τι είχα γράψει τότε μετά την παρουσίαση.

Το πράσινο φώς για ένα εντελώς καινούργιο Fiesta με μια άλλη σχεδιαστική προσέγγιση άναψε από τους επικεφαλής της Ford. Και αυτό έδωσε κίνητρα στους σχεδιαστές για να αξιολογήσουν τις επιθυμίες των νέων σε ηλικία αγοραστών και να δημιουργήσουν ένα νέο αυτοκίνητο που να μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην αγορά. Σχεδιαστές και ψυχολόγοι δούλεψαν ατέλειωτες ώρες μαζί για να ξεκινήσει από το μηδέν η σχεδίαση της  επόμενης γενιάς Fiesta.

Εκτός από την εξωτερική σχεδίαση μεγάλη προσοχή δόθηκε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί δηλαδή που περνούν  τις ώρες τους οι επιβάτες όσο μετακινούνται. Με νέα  φιλοσοφία σχεδίασης  στο εσωτερικό. Πιο χαρούμενη και πιο φιλική. Τα υλικά έχουν καλύτερη  ποιότητα  κατασκευής. Για να ολοκληρωθεί η προσπάθεια οι υπεύθυνοι της Ford  αναβάθμισαν τον εξοπλισμό με περισσότερα τεχνολογικά καλούδια. Και αυτά είναι πάρα πολλά όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Εξωτερικά και μπροστά το νέο Fiesta ενώ  η σχεδίαση του έχει ξεκινήσει από το μηδέν έχει αρκετά κοινά στοιχεία με το απερχόμενο μοντέλο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα μπερδευτεί και ο πιο άσχετος και δεν θα πεί ότι μπροστά του έχει κάποιο άλλο μοντέλο. Θα πει κατευθείαν ότι πρόκειται για  Fiesta. Αυτό οφείλεται στη χαρακτηριστική του μάσκα που διατηρήθηκε. Φυσικά έγινε  πιο πλατιά. Το εξωτερικό του νέου Fiesta βασίζεται στο τολμηρό στυλ του απερχόμενου Fiesta, με πιο φινετσάτη σχεδίαση και πιο κομψή και αρμονική εμφάνιση.

Απλούστερες, πιο ευθείες γραμμές και μεγάλες  επιφάνειες χαρίζουν μεγαλύτερο οπτικό σφρίγος. Το καπό υιοθετεί πιο ήπια σχεδίαση χωρίς κεντρικό φούσκωμα με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται μία νέα, φαρδύτερη μάσκα. Κομψοί προβολείς δίνουν την αίσθηση ότι αγκαλιάζουν το αμάξωμα, ένα στοιχείο άμεσα αναγνωρίσιμο ημέρα και νύχτα.

Αν και δεν το είδα πως δείχνει το βράδυ, στηρίζομαι στην πολύ καλή παρουσίαση που έκανε ο Γιάννης Κάττωριτς ο οποίος είπε ότι τα πίσω φωτιστικά σώματα έγιναν πλατύτερα δημιουργώντας ένα σχήμα “C” όταν φωτίζονται.

Δοκιμή

Μετά τη στατική  παρουσίαση οδήγησα το νέο Ford Fiesta για 50 χιλιόμετρα (μέχρι το Σούνιο) και φυσικά σύντομα  θα ακολουθήσει η μεγάλη δοκιμή σε όλα τα εδάφη.

Από τη μικρή γεύση όμως που πήρα οδηγώντας τα Fiesta με κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου οι εντυπώσεις είναι θετικές. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα την ιδανική του θέση. Το κάθισμα ρυθμίζεται καθ’ ύψος και διαθέτει αναβαθμισμένη οσφυϊκή στήριξη για μεγαλύτερη άνεση. Η θέση του προσκέφαλου έχει βελτιστοποιηθεί .

Στις στροφές στη περιοχή Λιμανάκια στη Βουλιαγμένη ήταν η σωστή τοποθεσία  για να δοκιμάσω την ακαμψία του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο στρίβει και δεν  τρομάζει . Η ακαμψία του αυξήθηκε σε ποσοστό 15%, χάρη στις νέες συγκολλήσεις και την αυξημένη χρήση ατσαλιού. Διαθέτει 36% περισσότερο ατσάλι βορίου σε κομβικά σημεία για μεγαλύτερη αντοχή.

Το πλαίσιο του Fiesta προσφέρει 10% περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, με την υποστήριξη του Electronic Torque Vectoring Control που αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία, εφαρμόζοντας ελαφρά πέδηση στους εσωτερικούς τροχούς για να εξασφαλίσει καλύτερη πρόσφυση και ευστάθεια στις στροφές. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος στα 100 km/h μειώνονται πάνω από 8% . Τα φρένα του υποδειγματικά. Μπροστά δισκόφρενα και πίσω ταμπούρα. Πίσω δισκόφρενα τοποθετούνται σε μοντέλα ισχύος άνω των 100 ίππων.

Τόσο στις στροφές όσο στην ευθεία με πολλά χιλιόμετρα το σύστημα διεύθυνσης είναι πολύ καλό όπως άλλωστε καλό ήταν και στο προηγούμενο  μοντέλο. Μου άρεσε το σύστημα ανάρτησης που έχει βελτιωθεί ώστε να απορροφά τις κακοτεχνίες στο οδόστρωμα και να μην φέρνει στο εσωτερικό δυσάρεστους κραδασμούς.

Η  νέα ανάρτηση και το σύστημα Electronic Torque Vectoring Control  είναι αυτά που κάνουν τη διαφορά. Τα νέα  σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης έχουν διπλάσια ακαμψία σε σχέση με το προηγούμενο Fiesta ώστε να απορροφούν καλύτερα τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα.

Η βενζινοκίνητη έκδοση με τον EcoBoost κινητήρα των 120  ίππων, έχει  αρκετά πολιτισμένη λειτουργία. Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος δεν είχε ούτε ενοχλητικό θόρυβο αλλά ούτε και κραδασμούς. Το μηχανικό κιβώτιο ήταν 6 σχέσεων.

Η  έκδοση με τον  πετρελαιοκινητήρα 1.5 TDCi των 120 ίππων, μου άρεσε περισσότερο γιατί έχει αρκετά μεγάλη ροπή. Και αυτή η έκδοση έχει  6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Και οι δύο εκδόσεις που οδήγησα είχαν σύστημα Start/Stop .

Το νέο Fiesta μου άρεσε και στο εσωτερικό που η σχεδίαση του είναι  εμπνευσμένη από έξυπνες συσκευές και tablets. Εργονομική σχεδίαση και υλικά ευχάριστα στην αφή. Με δύο λόγια η ποιότητα κατασκευής είναι αναβαθμισμένη.  Όσοι θυμόσαστε το εσωτερικό  του Fiesta, μπροστά και δεξιά από τον οδηγό τον πίνακα με τους πολλούς διακόπτες,  ξεχάστε το.

Το προηγμένο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 υποστηρίζεται από ανεξάρτητες οθόνης αφής υψηλής ανάλυσης έως 8 ιντσών. Το ευρύχωρο, εργονομικό εσωτερικό έχει καταργήσει το 50% των διακοπτών της κεντρικής κονσόλας, διαμορφώνοντας ένα πιο φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον.  Νέος  είναι  ο πινάκας οργάνων με ενσωματωμένη μια οθόνη TFT 4,2 ιντσών πολλαπλών ενδείξεων. Τόσο η οθόνη του ταμπλό οργάνων όσο και η κεντρική οθόνη είναι τοποθετημένες για να προσφέρουν σαφείς πληροφορίες με μια ματιά. 

Ασφάλεια

Το Fiesta προσφέρει τώρα 15 τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού συνολικά, μεταξύ των οποίων Adaptive Cruise Control, Adjustable Speed Limiter, Blind Spot Information System, Cross Traffic Alert, Distance Indication, Driver Alert, Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και Forward Collision Warning.

Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που σε συνεργασία μπορούν να παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και να σκανάρουν το δρόμο μπροστά σε απόσταση 130 m – περισσότερο από το μήκος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου.

Το Fiesta είναι το πρώτο Ford που θα διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση του Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection. Αυτό μπορεί να ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται μέσα ή κοντά στο δρόμο ή μπορεί να περνούν από τη διαδρομή του οχήματος, εκμεταλλευόμενο τους προβολείς του Fiesta στο σκοτάδι.

Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή να βοηθά στην πλήρη αποφυγή ενός ατυχήματος. Μία ευρυγώνια κάμερα εντοπίζει καλύτερα τις κινήσεις των πεζών.

Επίσης, για πρώτη φορά με το Fiesta προσφέρεται το Active Park Assist with Perpendicular Parking, της Ford, που βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν hands free κάθετα ή παράλληλα.

Βοηθήματα οδηγού

Φορτωμένο με πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων ασφαλείας είναι το νέο Fiesta. Ας ξετυλίξουμε τη μεγάλη αυτή λίστα. Το νέο Fiesta είναι το πρώτο μοντέλο της Ford που ενσωματώνει την αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος “Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection”, το οποίο εντοπίζει τoυς πεζούς στο δρόμο ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενεργοποιώντας το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Το παρκάρισμα σε κάθετη ή παράλληλη θέση στάθμευσης γίνεται παιχνιδάκι με το σύστημα “Active Park Assist with Perpendicular Parking” ενώ η έξοδος από τη θέση στάθμευσης πραγματοποιείται με το “Park-Out Assist”. Σημειώστε ακόμα τα συστήματα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, την αυτόματη λειτουργία των προβολέων, το Adaptive Cruise Control, τον περιοριστή ταχύτητας, τον έλεγχο «τυφλού» σημείου, την υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας και πολλά ακόμα.

Ψυχαγωγία

SYNC 3 και B&O PLAY για premium ψυχαγωγία

Το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας της Ford SYNC 3 προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς του Fiesta να ελέγχουν τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα  smartphones χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές στην καθομιλουμένη γλώσσα. Πατώντας απλά ένα μπουτόν και λέγοντας “I need a coffee,” “I need petrol,” και “I need to park,” οι οδηγοί μπορούν να εντοπίζουν γειτονικά καφέ, σταθμούς ανεφοδιασμού και στάθμευσης οχημάτων, και να βρίσκουν σιδηροδρομικούς σταθμούς, αεροδρόμια και ξενοδοχεία.

Το σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™. Εξάλλου, το SYNC 3 προσφέρει SYNC AppLink, που επιτρέπει τη φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone όπως Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather, και Los 40 Principales.

Απαντώντας στην τάση των καταναλωτών σε φορητά ψηφιακά πολυμέσα, η Fiesta προσφέρει συνδεσιμότητα Bluetooth και δύο θύρες USB στο βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται ενσωματωμένο CD player. Ραδιόφωνο DAB διατίθεται με όλη τη γκάμα. Με όποιο τρόπο οι οδηγοί επιλέξουν να απολαμβάνουν τη μουσική τους, τα ηχοσυστήματα του Fiesta υπόσχονται υψηλή ποιότητα ήχου. Ανάμεσά τους και το πρώτο B&O PLAY Sound System που διατίθεται ποτέ με ένα μοντέλο Ford.

Τα νέα συστήματα B&O PLAY – αποκλειστικά στην παγκόσμια γκάμα οχημάτων Ford – προσφέρουν την υπέρτατη εμπειρία ήχου με μελετημέμη τοποθέτηση ηχείων και ρύθμιση για κάθε όχημα της γκάμας Ford. Για το Fiesta, αυτό σημαίνει δέκα ηχεία με ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω  τμήμα του ταμπλό, ενσωματώνοντας το αλουμινένιο λογότυπο B&O PLAY και ένα μοναδικό σχέδιο ακτινικού προστατευτικού πλέγματος. Η συνολική ισχύς του ενισχυτή είναι 675 watts, ενώ μέσω ψηφιακής επεξεργασίας σήματος (Digital Signal Processing Amplifier) ελέγχει την ισοστάθμιση, μίξη και Surround Sound για ακόμα πιο πλούσιο και ισχυρό ήχο, ανεξαρτήτως θέσης μέσα στο όχημα.

Χώροι

Το νέο Fiesta είναι πιο μεγάλο σε μήκος κατά 71 χλστ και πιο φαρδύ σε πλάτος κατά  12 χλστ. Αν το δούμε σε πραγματικά νούμερα  το νέο Fiesta έχει μήκος 4.040 χλστ. , πλάτος 1.735 χλστ., και  ύψος 1.476 χλστ. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι. Και το καταλαβαίνουν κυρίως οι επιβάτες  που κάθονται πίσω πιο ευρύχωρα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι μεγαλύτερη. Έτσι γίνεται πιο εύκολη η φόρτωση των αποσκευών. Ο ωφέλιμος χώρος για τις αποσκευές είναι 292 λίτρα.

Ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε αγοραστή το Fiesta υπάρχει σε τρίθυρο η πεντάθυρο αμάξωμα με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

Η αρχική τιμή του νέου Fiesta στην ελληνική αγορά ορίζεται στα 12.990 ευρώ.

Tags
Back to top button