Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Μέση Ανατολή: «Άκυρο» στον χερσαίο αγωγό μεταφοράς πετρελαίου από τα ΗΑΕ στο Ισραήλ

Δεν προχωρά η συμφωνία μεταξύ ΗΑΕ και Ισραήλ για την κατασκευή χερσαίου αγωγού πετρελαίου από τον Κόλπο στο Ισραήλ και από εκεί στην Ευρώπη.

Η συμφωνία, η οποία ανακοινώθηκε αμέσως μετά την απόφαση των ΗΑΕ να εξομαλύνει τους διπλωματικούς του δεσμούς με το Ισραήλ πέρυσι, έχει προβληθεί ως ένα από τα πιο άμεσα προσοδοφόρα αποτελέσματα των "Συμφωνιών του Αβραάμ".

Ωστόσο, αντιμετώπισε επίσης εγχώρια αντίθεση στο Ισραήλ για περιβαλλοντικές ανησυχίες, και τον Ιούλιο η ισραηλινή κυβέρνηση καθυστέρησε την εφαρμογή της συμφωνίας παρά τους ισχυρισμούς ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να βλάψει τους δεσμούς των δύο χωρών

Τον Ιούλιο, μια ισραηλινή εταιρεία που συμμετείχε στη συμφωνία, η Europe Asia Pipeline Company, είπε στο Ανώτατο Δικαστήριο ότι η ακύρωση της συμφωνίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε «σημαντική ζημιά στις εξωτερικές σχέσεις του κράτους του Ισραήλ», σε απάντηση της αναφοράς που κατέθεσαν  "πράσινες οργανώσεις" για  να κηρύξουν τη συμφωνία άκυρη.

Ωστόσο, σύμφωνα με έναν ανώτερο αξιωματούχο στην πρεσβεία των ΗΑΕ στο Ισραήλ, η συμφωνία για τον αγωγό δεν επηρεάζει τη σχέση μεταξύ Ιερουσαλήμ και Αμπού Ντάμπι.

«Έχουμε ξεκαθαρίσει στην ισραηλινή κυβέρνηση ότι αυτό δεν είναι κυβερνητικό σχέδιο. Υπάρχει πολύ στενή επικοινωνία στο υψηλότερο επίπεδο», είπε ο αξιωματούχος στους Times of Israel την Πέμπτη, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας. «Το Ισραήλ γνωρίζει ότι δεν πρόκειται για κυβερνητικό έργο των ΗΑΕ αλλά για μια ιδιωτική εμπορική συμφωνία».

Ο αξιωματούχος τόνισε επίσης ότι ενώ ένα εμπορικό μνημόνιο κατανόησης (MoU) υπεγράφη κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων που χρηματοδοτούνται από το κράτος για τον εορτασμό της ομαλοποίησης μεταξύ Ισραήλ και ΗΑΕ τον Αύγουστο, συμπεριλαμβανομένων αντιπροσωπειών υψηλού επιπέδου από το Ισραήλ και τις ΗΠΑ που επισκέπτονται το Άμπου Ντάμπι, η ίδια η συμφωνία δεν είχε καμία σχέση με τις συμφωνίες για τις οποίες  μεσολάβησαν οι ΗΠΑ.

Τα σχόλια αντικατοπτρίζουν την ανησυχία των Εμιράτων με την πρόσφατη δημοσιότητα γύρω από τη συμφωνία του αγωγού. Με στόχο την οικοδόμηση εμπιστοσύνης με το εβραϊκό κράτος και την προώθηση κοινών έργων στη βιώσιμη τεχνολογία και όχι στα ορυκτά καύσιμα, το Άμπου Ντάμπι είναι πρόθυμο να διαλύσει κάθε πρόταση επίσημης ανάμειξης με το EAPC.

Η συμφωνία είναι μεταξύ της Europe Asia Pipeline Company (EAPC), μιας  εταιρείας που ιδρύθηκε μεταξύ Ισραήλ και Ιράν πριν από την Ισλαμική Επανάσταση του 1979 και στη συνέχεια εθνικοποιήθηκε από την Ιερουσαλήμ. MED-RED Land Bridge, από κοινού ιδιοκτησία της Petromal, μέρος του ιδιωτικού ομίλου National Holding με έδρα το Άμπου Ντάμπι. και των  ισραηλινών  εταιρειών AF Entrepreneurship, ιδιοκτησίας Yona Fogel και Malachi Alper, και Lubber Line, ιδιοκτησίας Yariv Elbaz.

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, οι εταίροι θα αύξαναν σημαντικά την ποσότητα αργού πετρελαίου που αποστέλλεται από τον Κόλπο στο λιμάνι της Ερυθράς Θάλασσας της EAPC στο Eilat, όπου θα διοχετευόταν μέσω ξηράς σε τερματικό σταθμό EAPC στο Ashkelon. Από εκεί, το αργό θα μεταφερόταν μέσω της Μεσογείου με τον East Med για πώληση στην Ευρώπη.

Tags
Back to top button