Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΥΓΕΙΑ

Μελέτη: Ο καφές μας τονώνει ακόμη και εάν δεν τον πιούμε!

Ο καφές είναι για τους περισσότερους μια καθημερινή συνήθεια για να μπορέσουν να ξυπνήσουν τα πρωϊνά. Σύμφωνα όμως με μία νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Consciousness and Cognition, αρκεί απλά να κοιτάξουμε τον καφέ και το μυαλό μας θα γίνει πιο ενεργό και προσεκτικό!


Η μελέτη εξετάζει ένα φαινόμενο που ονομάζεται priming, σύμφωνα με το οποίο η έκθεση ακόμη και σε υφέρπουσες ενδείξεις για ένα αντικείμενο ή μια κατάσταση μπορεί να επηρεάσει τις σκέψεις και τη συμπεριφορά μας.

«Οι άνθρωποι έρχονται συχνά σε επαφή με στοιχεία που σχετίζονται με τον καφέ ή σκέφτονται τον καφέ χωρίς τελικά να τον καταναλώσουν. Θέλαμε, λοιπόν, να δούμε αν υπήρχε συσχέτιση μεταξύ του καφέ και της διέγερσης. Αν, δηλαδή, εκθέτοντας απλά τους ανθρώπους σε ερεθίσματα που σχετίζονται με τον καφέ, η φυσιολογική τους διέγερση θα αυξανόταν, όπως θα συνέβαινε αν έπιναν πράγματι καφέ», σχολιάζει ο Δρ. Maglio, συγγραφέας της μελέτης και αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μάνατζμεντ του Πανεπιστήμιο Σκάρμποροου της Σχολής Διοίκησης Rotman του Πανεπιστημίου του Τορόντο.

Η διέγερση στην ψυχολογία σχετίζεται με το πώς συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου ενεργοποιούνται σε κατάσταση συναγερμού, επαγρύπνησης και προσοχής. Η διαδικασία αυτή μπορεί να προκληθεί από μια σειρά πραγμάτων, μεταξύ των οποίων τα συναισθήματα μας, οι νευροδιαβιβαστές ή τα καφεϊνούχα ποτά. Στην περίπτωση αυτή, οι ερευνητές θέλησαν να διερευνήσουν πώς η απλή έκθεση σε πράγματα που μας υπενθυμίζουν τον καφέ μπορεί να έχει επίδραση στη διέγερση.

Πραγματοποιώντας, λοιπόν, τέσσερις ξεχωριστές μελέτες και χρησιμοποιώντας ένα μείγμα συμμετεχόντων τόσο από χώρες της Δύσης όσο και από χώρες της Ανατολής, συνέκριναν τα ερεθίσματα που σχετίζονται με τον καφέ και το τσάι. Τελικά, διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες που εκτέθηκαν σε αντικείμενα και καταστάσεις που σχετίζονταν με το καφέ αντιλαμβάνονταν τον χρόνο ως πιο σύντομο και σκέφτονταν με πιο συγκεκριμένους και ακριβείς όρους.


«Οι άνθρωποι που αισθάνονται φυσιολογική διέγερση ως αποτέλεσμα priming και όχι πραγματικής κατανάλωσης καφέ βλέπουν τον κόσμο με πιο συγκεκριμένους και λεπτομερείς όρους. Αυτό έχει πολλές συνέπειες στον τρόπο με τον οποίο  επεξεργάζονται πληροφορίες, κρίνουν και αποφασίζουν», σημειώνει ο Δρ. Maglio.

Ωστόσο, αποδείχθηκε ότι η επίδραση δεν ήταν τόσο ισχυρή μεταξύ των συμμετεχόντων από τις χώρες της Ανατολής, με τον Δρ. Maglio να θεωρεί ότι η σχέση μεταξύ καφέ και διέγερσης δεν είναι τόσο ισχυρή στους πολιτισμούς όπου δεν είναι τόσο δημοφιλής η κατανάλωση καφέ.

Ο Δρ. Maglio κλείνει το σχόλιό του σχετικά με την έρευνα τονίζοντας ότι ενδεχομένως να έχει ενδιαφέρον για την καλύτερη κατανόηση μιας σειράς συμπεριφορών που σχετίζονται με τον καταναλωτή και – ως εκ τούτου – για τους εμπόρους όσον αφορά στη λιανική πώληση προϊόντων καφέ.

Tags
Back to top button