Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

Κ.Χατζηδάκης: «Η κυβέρνηση λέει "ναι" στην ηλεκτροκίνηση και στη χρήση φυσικού αερίου»

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα Δευτέρα (20/1), στο Ecomobility Conference που πραγματοποιείται στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, αναφέρθηκε στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης φυσικού αερίου στις μεταφορές και στην επέκταση της χρήσης των βιοκαυσίμων τα οποία περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό της κυβέρνησης στο πλαίσιο των δράσεων για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Ο κ. Χατζηδάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις δυνατότητες σύνδεσης του τουριστικού προϊόντος της χώρας με την ηλεκτροκίνηση. «Στα νησιά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (αυτοκίνητα, ποδήλατα, σκούτερ) δεν αντιμετωπίζουν ζήτημα αυτονομίας. Αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η καθαρή μετακίνηση», τόνισε ο υπουργός.

Επανέλαβε ότι σχεδιάζονται κίνητρα (οικονομικά και στο επίπεδο της χρήσης) για τα ηλεκτρικά οχήματα με έμφαση στα εταιρικά αυτοκίνητα και τις δημοτικές συγκοινωνίες αλλά και συνολικά. «Καθιστούμε, είπε, την οικολογική μετακίνηση πιο προσιτή στο μέσο Έλληνα εντός και εκτός πόλεων». Εκτίμησε εξάλλου ότι ο στόχος που περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, ένα στα τρία νέα οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό, ο οποίος σήμερα ακούγεται φιλόδοξος, να ξεπεραστεί από τις εξελίξεις, την τεχνολογική πρόοδο και τη μείωση του κόστους.

Για τα βιοκαύσιμα τόνισε ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι η στήριξη της εγχώριας παραγωγής, ενώ παράλληλα διερευνώνται σενάρια αύξησης των ποσοστών υποχρεωτικής πρόσμιξης στα συμβατικά καύσιμα και επέκτασης της χρήσης τους πέραν των αυτοκινήτων.

​Ανέφερε δε ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει βασικό παράγοντα στο μέλλον της ενέργειας με τη διοχέτευσή του - εκτός των άλλων - και στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου.

Και για τον τομέα του φυσικού αερίου ανέφερε ότι θα προωθηθεί η χρήση συμπιεσμένου (CNG) αερίου στα ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου (LNG) στα βαρέα οχήματα και τη ναυτιλία. Ο εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός, υπενθύμισε, προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 8 σταθμών ανεφοδιασμού LNG και 55 CNG ως το 2030 (έναντι μόλις 15 που υπάρχουν σήμερα).

Ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ Κώστας Ανδριοσόπουλος ανέφερε στο ίδιο συνέδριο ότι η κατασκευή σταθμών ανεφοδιασμού CNG περιλαμβάνεται στο επενδυτικό σχέδιο της εταιρίας ενώ ο ΔΕΣΦΑ προχωρά στην κατασκευή υποδομών για χρήση LNG σε βαρέα οχήματα.

Ομιλίες στο Ecomobility απηύθυναν ακόμη:

-Ο τομεάρχης Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος ζήτησε από την κυβέρνηση να διεκδικήσει περισσότερα κονδύλια για την απολιγνιτοποίηση και πρότεινε τη θέσπιση κινήτρων για αγορά μικρών ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συνδυασμό με την απόσυρση παλιών και ρυπογόνων.

-Ο τομεάρχης Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Αρβανιτίδης συνέστησε εξηλεκτρισμό των μεταφορών και ανάπτυξη της χρήσης του σιδηροδρόμου ενώ τόνισε ότι ζητούμενο είναι η μέγιστη προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία.

-Ο καθηγητής Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΕ παρουσίασε την πρόταση της Αρχής για την ηλεκτροκίνηση, που υπεβλήθη τον περασμένο Φεβρουάριο ενώ τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση έχει αξία μόνο αν η ενέργεια που θα καταναλώνεται στις μεταφορές παράγεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.

Tags
Back to top button