
Σύμφωνα με έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, η μεγάλη κινητικότητα στους εμπορικούς δρόμους ενόψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς δεν αποτυπώθηκε στους τζίρους των καταστημάτων, με τις πωλήσεις των επιχειρήσεων στην πλειονότητά τους να είναι χαμηλότερες σε σύγκριση με το 2019, αν και καλύτερες από το αντίστοιχο διάστημα του 2020, όπου τα καταστήματα λειτουργούν μόνο για λίγες μέρες με τη μέθοδο του click away.
Ειδικότερα, σχεδόν οι επτά στις 10 επιχειρήσεις (66,67%) εμφάνισαν μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Από αυτές, το 32,35% είδε πτώση έως και 20%, το 26,47% κατέγραψε συρρίκνωση τζίρου από 21% έως και 40%, το 20,59% είχε ιδιαίτερα ισχυρή μείωση 41%-60% και το 20,59% δήλωσε δεν γνωρίζω/δεν απαντώ.
Έρχεται πακέτο ενισχύσεων 1,5-2 δισ. ευρώ στους λογαριασμούς ρεύματος για νοικοκυριά και επιχειρήσεις - Αναλυτικά τα κριτήρια
Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (72,55%), ενώ για ποσοστό 21,57% η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Ο εμπορικός κόσμος, ωστόσο, σε υψηλό ποσοστό (90,2%) είχε μεγαλύτερες προσδοκίες για την εορταστική περίοδο και περίμενε μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση από το 2019.