Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Κορωνοϊός: Αεροδρόμια «φαντάσματα» με πτώση έως και 92%

 

Μεγάλο πλήγμα έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες, η μια μετά την άλλη αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους, είτε λόγω κυβερνητικών εντολών, είτε λόγω δικής τους πρωτοβουλίας. Αποτέλεσμα είναι η κίνηση στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης να έχει μειωθεί χαρακτηριστικά, αγγίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και το -92%.

Αεροπορικές εταιρίες από όλο τον κόσμο κάλεσαν τις κυβερνήσεις να επισπεύσουν τις διασώσεις στον κλάδο των αερομεταφορών ενώ διπλασίασαν την εκτίμησή τους για τα έσοδα που θα χαθούν το 2020 λόγω της κρίσης του κορωνοϊού σε πάνω από 250 δισ.. δολάρια, σύμφωνα με το Reuters. «Προφανώς χρειαζόμαστε μαζικά μέτρα πολύ γρήγορα και επειγόντως», δήλωσε ο Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κρίση που έχει βιώσει ποτέ ο κλάδος μας», δήλωσε.

Η προηγούμενη εκτίμηση της ΙΑΤΑ ήταν ότι ο κορωνοϊός θα κόστιζε στις αερομεταφορές έως 113 δισ.. δολάρια σε απώλεια εσόδων το 2020. Ενδεικτική εικόνα της μείωσης της κίνησης στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης παρουσιάζουν τα παρακάτω διαγράμματα (https://www.eurocontrol.int/), στα οποία απεικονίζεται η ημερήσια διακύμανση της κυκλοφορίας σε σύγκριση με το 2019.

Τα γραφικά παρουσιάζουν την καθημερινή εξέλιξη (στήλες), τη μέση εξέλιξη κάθε εβδομάδας (ξεκινώντας κάθε Δευτέρα) (μπλε) και τον μέσο όρο κίνησης τις τελευταίες 7 ημέρες (κόκκινο). Στην Ελλάδα, από τις 10 Μαρτίου και μετά παρατηρείται πτώση στην κίνηση, η οποία συνεχίζει να έχει καθοδική πορεία μέχρι και τις 24 Μαρτίου όπως απεικονίζεται στο διάγραμμα.

Ειδικότερα, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος η μείωση της επιβατικής κίνησης άγγιξε στις 24 Μαρτίου το - 72%, ενώ η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στο αεροδρόμιο του Παρισιού Charles de Gaulle, η οποία φτάνει το - 92%. Σε Ζυρίχη, Μόναχο, Ντίσελντορφ και Βιέννη, το ποσοστό της πτώσης της επιβατικής κίνησης είναι μεγαλύτερο του 90% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Η μείωση σε κάποια από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης

Λονδίνο - Αεροδρόμιο Heathrow

Βρυξέλλες

Παρίσι

Ρώμη

Αντιμέτωπες με τη χρεοκοπία οι μισές αεροπορικές εταιρείες

Οι αεροπορικές διεθνώς έχουν καθηλώσει στο έδαφος την πλειονότητα των αεροπλάνων τους προκειμένου διατηρήσουν τα μετρητά τους, εν μέσω των αυξανόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών που αποσκοπούν στην επιβράδυνση της εξάπλωσης της επιδημίας. Το αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης είναι να επέλθει τεράστια πίεση στη ρευστότητα τους, ενώ σχεδόν μισές από τις εταιρείες αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας τις επόμενες εβδομάδες αν δεν γίνει κάτι για τη στήριξη της βιομηχανίας, επισημαίνει η IATA.

Σημειώνεται ότι ο ευρωπαϊκός οργανισμός διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol δήλωσε ότι οι όγκοι τη Δευτέρα μειώθηκαν περισσότερο από 75% σε σχέση με την ίδια ημέρα του 2019. Ο De Juniac, πρώην επικεφαλής της Air France-KLM, δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Δεν υπάρχει χρόνος για προϋποθέσεις. Λυπάμαι για αυτό. Χρειαζόμαστε ένα πακέτο διάσωσης άμεσα».

Σημειώνεται ότι αναφορικά με τη διάσωση των αεροπορικών εταιρειών προκύπτει το θέμα αν θα πρέπει το πακέτο βοήθειας να συνοδεύεται από κάποιους όρους, όπως νέες δεσμεύσεις για κλιματικούς στόχους. Η IATA, η οποία αποτελείται από περίπου 280 αεροπορικές εταιρείες, ανέφερε ότι τα σημάδια βαθιάς ύφεσης θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών – σε αντίθεση με την ταχεία ανάκαμψη που παρατηρήθηκε μετά από προηγούμενες επιδημίες.

Tags
Back to top button