Πυρά κατά της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, εξαπέλυσε ο πρώην υπουργός και βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Στέφανος Μάνος καταδικάζοντας τον τρόπο με τον οποίο αποφάσισε να ανοίξει ξανά τα σχολεία με φόντο την μεγάλη διασπορά κρουσμάτων κορωνοϊού.
Μάλιστα τονίζει ότι η υπουργός «είναι για λύπηση» καθώς η απόφαση που πήρε δεν είναι σωστή για όλα τα σχολεία. Επιπλέον, σημειώνει ότι η Νίκη Κεραμέως έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό της και χαρακτηρίζεται από ισχυρογνωμοσύνη, καθώς δεν επιτρέπει στους διευθυντές των σχολείων να λάβουν εκείνοι της αποφάσεις, ανάλογα με την κατάσταση που επικρατεί σε κάθε περιοχή.
Αναλυτικά η ανακοίνωσή του:
«Είναι για λύπηση η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κεραμέως.
Ανακοίνωσε την απόφασή της ν’ ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου. Συμφωνούν όμως οι ειδικοί; Και γιατί όχι στις 17 Ιανουαρίου με αντίστοιχη παράταση του σχολικού έτους; Δεν έχω άποψη και δεν θέλω να εμπλακώ στη συζήτηση. Θέλω όμως να κάνω μια παρατήρηση που ελπίζω να σας βάλλει σε σκέψεις:
Στην Ελλάδα λειτουργούν 9.000 περίπου σχολικές μονάδες. Δεν πιστεύω ότι ΜΙΑ απόφαση μπορεί να είναι σωστή για όλα τα σχολεία. Ισχυρίζομαι ότι η κ. Κεραμέως είναι για λύπηση επειδή η απόφαση της είναι ενδεχομένως σωστή για μερικά σχολεία, αλλά λάθος για τα υπόλοιπα. Όσοι της ασκούν κριτική βλέποντας το λάθος τη σπρώχνουν να υιοθετήσει μια άλλη μοναδική λύση που θα ήταν ίσως σωστή για μερικά σχολεία αλλά λάθος για τα υπόλοιπα.
Το πρόβλημα είναι ότι η κ. Υπουργός, παρασυρόμενη ενδεχομένως από περίσσευμα οίησης και ισχυρογνωμοσύνης, δεν εννοεί να αποκεντρώσει ένα μέρος της μονοπρόσωπης εξουσίας της στους Διευθυντές των σχολείων. Αυτοί, καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο, θα έπρεπε να λάβουν υπεύθυνα τις σχετικές αποφάσεις. Στα πλαίσια παραμέτρων που θα όριζε η κ. Υπουργός.
(Παρένθεση: Μπορείτε να φανταστείτε τον Υπουργό Υγείας να υποκαθιστά τους διευθυντές των νοσοκομείων και να ορίζει πως θα νοσηλεύονται όσοι πάσχουν από πνευμονία;)
Αν προβληθεί η αντίρρηση ότι οι Διευθυντές είναι ακατάλληλοι, οφείλει η κ. Υπουργός να τους αντικαταστήσει με κατάλληλους. Στη συνέχεια θα πρέπει να τους εμπιστευτεί όχι μόνο για τα ζητήματα της πανδημίας αλλά για τα περισσότερα σχολικά ζητήματα. Αυτή θα ήταν ίσως η σημαντικότερη μεταρρύθμιση.»