Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

Καταργούν τον έλεγχο στα δημόσια έργα;

Στην σκιά της πανδημίας επιχειρούνται αλλαγές όπως η επιδιωκόμενη συγχώνευση της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών με την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων.

Οι γνωρίζοντες αναφέρουν ότι πρόκειται για θεσμική οπισθοδρόμηση που θα βλάψει, ανεπανόρθωτα, τη διοικητική αποτελεσματικότητα και των δύο Αρχών. Και κυρίως θα οδηγήσει στην ουσιαστική κατάργηση της Αρχής που εκδικάζει με συνέπεια όλες τις προσφυγές στα δημόσια έργα, εν μέσω πανδημίας και απευθείας αναθέσεων. Είναι δυνατόν;

Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), που θεσπίσθηκε με τον ν. 4412/16, κάλυψε, επιτυχώς μέχρι σήμερα, το σοβαρό διοικητικό και οργανωτικό κενό που υπήρχε στην ελληνική έννομη τάξη για την εμπρόθεσμη, αποτελεσματική και συνεκτική εξέταση του συνόλου των προδικαστικών προσφυγών που αφορούν τις δημόσιες συμβάσεις.

Παράλληλα, λειτουργούσε και η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), η οποία έχει ως κύριο αντικείμενο την επιτυχή μεταφορά του ενωσιακού δικαίου των δημοσίων συμβάσεων στην ελληνική έννομη τάξη.

Η διαφοροποίηση των αρμοδιοτήτων των δύο Αρχών εξυπηρετεί σαφέστατα το δημόσιο συμφέρον. Τώρα, όμως, επιδιώκεται η συγχώνευση των δύο Αρχών. Γιατί, άραγε; Αυτή η επιλογή θα πλήξει την αποτελεσματικότητά τους, αφού θα δημιουργήσει ανάγκες επαναπροσδιορισμού εσωτερικών αρμοδιοτήτων, θα οδηγήσει σε απώλεια πολύτιμου χρόνου με τις εκκαθαρίσεις των δύο φορέων εν όψει της σύμπτυξής τους και θα απομειώσει τη συνολική διοικητική αποτελεσματικότητά τους, λόγω του περιορισμού των πόρων.

Προς τι λοιπόν η εμμονή για αυτή η συγχώνευση, που δεν υπαγορεύεται από θεσμικούς, νομικούς ή διοικητικούς λόγους;

Tags
Back to top button