
Η Tesla φαίνεται πως διανύει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς τα νέα στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του 2025 αποκαλύπτουν δραματική πτώση στις ταξινομήσεις σε πολλές χώρες της Γηραιάς Ηπείρου. Οι καταναλωτές φαίνεται να στρέφονται αλλού, καθώς η πίεση από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνεται, ενώ και οι πολιτικές θέσεις του Elon Musk φέρονται να έχουν προκαλέσει αντιδράσεις, σύμφωνα με το
Γερμανία: Η μεγαλύτερη πτώση
Με πτώση που αγγίζει το 62,2%, η Γερμανία -η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης- αναδεικνύεται ως η χώρα με τη μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις Tesla. Οι Γερμανοί αγοραστές φαίνεται να στρέφονται σε άλλες μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν οι τοπικοί παίκτες αλλά και κινέζοι κατασκευαστές με πιο ανταγωνιστικές τιμές
Βόρεια Ευρώπη: Καμπανάκι για Σουηδία και Δανία
Η Σουηδία και η Δανία κατέγραψαν πτώσεις της τάξεως του 55,3% και 55% αντίστοιχα. Παρά τη γενικά θετική στάση των Σκανδιναβών προς τα ηλεκτρικά οχήματα, οι αλλαγές στις επιδοτήσεις, οι απεργίες και η είσοδος νέων παικτών στην αγορά φαίνεται πως έπληξαν τις επιδόσεις της Tesla.
Ολλανδία και Γαλλία: Απώλειες με βαρύ συμβολισμό
Η Ολλανδία κατέγραψε μείωση 49,7% ενώ η Γαλλία 41,1%, επιβεβαιώνοντας ότι ακόμα και σε χώρες όπου η Tesla είχε ιστορικά δυναμική παρουσία, πλέον οι πωλήσεις της κλονίζονται. Η αυξημένη διαθεσιμότητα ανταγωνιστικών EV μοντέλων με καλύτερη τιμολόγηση και υποστήριξη έχει αρχίσει να φέρνει αποτελέσματα.
Νότια Ευρώπη
Σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ιταλία οι απώλειες είναι πιο ήπιες, με πτώσεις 12,5%, 11,8% και 6,8% αντίστοιχα. Οι αγορές αυτές βρίσκονται ακόμη σε φάση ωρίμανσης στον τομέα των EV και η Tesla εξακολουθεί να έχει σημαντική αναγνωρισιμότητα.
Η μοναδική εξαίρεση: Ηνωμένο Βασίλειο
Αντίθετα με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε αύξηση 3,5% στις πωλήσεις Tesla για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Ωστόσο, ακόμα και εκεί, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας μειώθηκε κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες, λόγω της εκρηκτικής ανόδου των συνολικών πωλήσεων EV και της ενίσχυσης του ανταγωνισμού.
Η πτώση των πωλήσεων της Tesla στην Ευρώπη δεν οφείλεται μόνο στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. Παράγοντες όπως η αυξανόμενη παρουσία κινεζικών κατασκευαστών με χαμηλότερες τιμές, η πολιτική στάση του Elon Musk που προκαλεί αντιδράσεις, οι αλλαγές στις κρατικές επιδοτήσεις, τα logistics και οι καθυστερήσεις στην παράδοση μοντέλων, όλα έχουν συμβάλει στη σημερινή εικόνα.
Η εταιρεία καλείται να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά και επανεξετάσει τα δεδομένα προβολής της, αφού πλέον το ισχυρό της χαρτί, ο Elon Musk τείνει να καεί….
Με τον ανταγωνισμό ισχυρό και πλέον τους πιο απαιτητικούς καταναλωτές, η Tesla πρέπει να ενισχύσει την παρουσία της, να βελτιώσει την υποστήριξη πελατών και ίσως να επανεξετάσει την τιμολογιακή της πολιτική.