Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Είδη πρώτης ανάγκης: Παγιδευμένοι οι καταναλωτές στις υψηλές τιμές

Την ώρα που ο οικογενειακός προϋπολογισμός των μισών  –και παραπάνω- καταναλωτών φθάνει μόνο για να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες σε τροφή και στέγη και 3 στους 4 ανησυχούν σημαντικά για το κόστος διαβίωσης (στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς NielsenIQ), το καλάθι της νοικοκυράς γίνεται εβδομάδα με την εβδομάδα ακριβότερο.

Σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο υπο-δείκτης τιμών καταναλωτή για την ομάδα των ειδών διατροφής και μη αλκοολούχων ποτών τον Ιούνιο του 2021 αυξήθηκε κατά 1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαΐου 2021. 

Μέσα σε ένα μήνα είχαμε αυξήσεις στο χοιρινό (+1,7%), στα νωπά ψάρια (+2,2%), στα τυριά (+1,1%) και στα νωπά φρούτα (+20,4%), ενώ σε ετήσια βάση οι 8 από τις 15 κατηγορίες τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών που εξετάζει η ΕΛΣΤΑΤ σημειώνουν αυξήσεις.

Χρέη έναντι κλιματικών στόχων: Το μεγάλο παζάρι της παγκόσμιας οικονομίας

Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2021 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, διψήφια άνοδο τιμών είχαμε σε αρνί και κατσίκι (+17,0%) και άλλα βρώσιμα έλαια (+15,0%), ενώ οι πατάτες ακρίβυναν κατά 8,6%. Αυξημένες τιμές έχουν τα πουλερικά (+1,2%), τα νωπά ψάρια (+4,1%), τα τυριά (+2,5%), το ελαιόλαδο 1,3% και τα νωπά λαχανικά 1,2%. 

Ήδη βιομηχανία και το λιανεμπόριο έχουν προειδοποιήσει για πολύ μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε ευρεία γκάμα προϊόντων τους επόμενους μήνες λόγω των ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες και στο μεταφορικό κόστος, καθώς και στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος και στις τιμές των καυσίμων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τιμές παραγωγού έχουν πάρει την ανηφόρα καταγράφοντας αύξηση +1,5% τον Μάιο.

Η πορεία των τιμών αποτυπώνει την εξάρτηση της ελληνικής αγοράς από τα εισαγόμενα προϊόντα, ειδικά σε ό,τι αφορά βασικές πρώτες ύλες για τη μεταποίηση.

G20: Οι μεταλλάξεις απειλούν την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας

Πλήγμα και από τον καιρό

Μερίδιο στο κύμα ακρίβειας που έχει αρχίσει να πιέζει τα νοικοκυριά έχει και ο καιρός. Για παράδειγμα η  παραγωγή  ροδάκινων  και  νεκταρινιών  στην ΕΕ βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2004, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών (υψηλών θερμοκρασιών στις αρχές της άνοιξης).

Για φέτος η μεγαλύτερη υποχώρηση στην παραγωγή ροδάκινων και νεκταρινιών αναμένεται να σημειωθεί στην Ελλάδα (-45%) και την Γαλλία (-34%).

Μπάιντεν: Προεδρικό διάγγελμα για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας

Πικρός καφές

Εν τω μεταξύ τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν και οι επιχειρηματίες της καφεστίασης, οι οποίοι επισημαίνουν πως παρατηρούνται ανοδικές τάσεις σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής, από τον ίδιο τον καφέ μέχρι τα υλικά συσκευασίας και τα πλαστικά.

Εφέτος θα είναι η πρώτη φορά μετά από 4 χρόνια που η συνολική προσφορά καφέ θα είναι σημαντικά μικρότερη από τη συνολική ζήτηση, και αυτή η πίεση αντανακλάται στις διεθνείς τιμές, που δεν θα αργήσει να περάσει και στις τιμές του καταναλωτή.

Tags
Back to top button