Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Η πετρελαϊκή κρίση φέρνει... προκλήσεις στους Έλληνες εφοπλιστές

Όπως είναι γνωστό, η ιστορική κατάρρευση της τιμής του αμερικανικού αργού πετρελαίου (WTI) προκάλεσε μεγάλη ανησυχία για την παγκόσμια οικονομία.

Το «καλό» της υπόθεσης όμως είναι πως η εξέλιξη κρύβει σημαντικές ευκαιρίες κερδών για τους εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τεράστιων τάνκερ VLCC, αρκετοί από τους οποίους είναι Έλληνες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η τεράστια υπερπροσφορά αργού πετρελαίου ενισχύει την πεποίθηση της αγοράς ότι τις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξει ανάγκη για πλωτή αποθήκευση του εμπορεύματος.

«Μόνο τον Μάιο, μπορεί να δούμε 200 VLCCs να λειτουργούν ως πλωτοί χώροι αποθήκευσης, καθώς η αγορά πετρελαίου προσπαθεί να βρει μια ισορροπία», δήλωσε η επικεφαλής ανάλυσης της Affinity (Shipping) Σεβίτα Κονδυλίου, στο tradewinds.

Σε πρόσφατη ανάλυση της Signal Group, συμφερόντων του εφοπλιστή Ιωάννη Μαρτίνου, οι αναλυτές της εταιρείας είχαν επεξεργαστεί τρία σενάρια για τις απαιτήσεις που θα υπάρξουν για πλωτή αποθήκευση και πως θα κυμανθεί η ζήτηση. Σύμφωνα με το ήπιο σενάριο η αγορά θα χρειαστεί για αποθήκευση επιπλέον 57,5 VLCC τάνκερ, με τον αριθμό να αυξάνεται στα 249 πλοία και 440 πλοία αντίστοιχα, αν επικρατήσουν τα επόμενα δύο σενάρια.

«Πολλοί εκτιμούν ότι η παγκόσμια χερσαία αποθήκευση μπορεί να φτάσει στα όρια της τις επόμενες εβδομάδες, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πρόσθετη ζήτηση δεξαμενόπλοιων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν ως πλωτοί χώροι αποθήκευσης», ανέφερε η Signal.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IHS Markit, οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων ελέγχουν το 26,6% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων και το 14,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Όσον αφορά τους εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στα VLCC, στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με την Maran Tankers που έχει στην κατοχή του 40 υπερ-δεξαμενόπλοια. Ακολουθούν η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 17 VLCC, η Olympic Shipping and Management του Ιδρύματος Ωνάση με 16 πλοία και η Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου με 13 VLCC. Η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη διαθέτει 11 VLCC, η Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση κατέχει 10 υπερτάνκερ.

Η EastMed του Θανάση Μαρτίνου διαθέτει 9 VLCC, ενώ 8 VLCC κατέχει η Kyklades Maritime συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου.  Επτά τάνκερ VLCC περιλαμβάνονται στο στόλο της Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου.

Tags
Back to top button