Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ιστορία του κριτικού τέχνης που δεν ολοκλήρωσε ποτέ το γάμο του - Τι γράφει στο βιβλίο του;

Ο Τζον Ράσκιν ήταν ο σημαντικότερος κριτικός τέχνης της Βικτοριανής εποχής, κατά την οποία σημειώθηκε η εντονότερη αλλαγή στην καθημερινότητα του ανθρώπου εξαιτίας της βιομηχανικής επανάστασης. Ο Ράσκιν ήταν φανατικός υποστηρικτής της ιδεολογίας που παρουσίαζε την εκβιομηχάνιση του κόσμου ως το απόλυτο κακό και κήρυττε την επιστροφή στη φύση.

Παρά το αξιόλογο έργο του, ο Ράσκιν έμεινε γνωστός για την ανικανότητά του να ολοκληρώσει το γάμο του με την πανέμορφη σύζυγό του, Έφι. Και ο λόγος δεν ήταν άλλος απ’ τον τρόμο που ένιωσε όταν αντίκρισε για πρώτη φορά το γυναικείο αιδοίο στη φυσική του μορφή. Μέχρι τότε ο κριτικός τέχνης είχε έρθει σε επαφή με το γυναικείο σώμα μόνο μέσω άτριχων και τέλεια σχηματισμένων αγαλμάτων της αρχαιότητας. Όταν είδε ένα αληθινό γεννητικό όργανο λύγισε. Έφι Ράσκιν Ύστερα από έξι χρόνια έγγαμου βίου, κατά τα οποία η Έφι Ράσκιν είχε μείνει παντελώς ανέγγιχτη από τον σύζυγό της, γνώρισε έναν από τους προστατευόμενους ζωγράφους του συζύγους της. Το όνομά του ήταν Τζον Μιλέι και ανήκε στην Αδελφότητα των Προ-ραφαηλιτών, το έργο της οποίας εκπροσωπούσε ο Ράσκιν.

Ο Μιλέι ήταν νέος, ωραίος και πολύ ερωτευμένος με την κυρία Ράσκιν, η οποία δεν άργησε να ανταποκριθεί στα συναισθήματα του. Ο Μιλέι δεν είχε κανένα πρόβλημα με την αυθεντική εκδοχή του γυναικείου σώματος. Το ζευγάρι αποκάλυψε το δεσμό τους στον Ράσκιν και αυτός δέχτηκε να ακυρώσει το γάμο του με την Έφι. Το διαζύγιο το 19ο αιώνα ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη και χρονοβόρα διαδικασία, γι’ αυτό και όταν ένα αντρόγυνο ήθελε να χωρίσει, προτιμούσε απλώς να ακυρώσει το γάμο. Για να το πετύχει όμως αυτό, έπρεπε να συμφωνήσουν και οι δύο ότι ο γάμος δεν ολοκληρώθηκε ποτέ σεξουαλικά. Αυτό γινόταν με δύο τρόπους. Είτε εξεταζόταν η γυναίκα για να αποδειχθεί ότι ο παρθενικός υμένας ήταν άθικτος είτε με την παραδοχή του άντρα ότι ουδέποτε είχε σεξουαλική επαφή με τη σύζυγό του.

Ο Ράσκιν επέλεξε τη δεύτερη επιλογή για να μην υποβάλει την Έφι στην ψυχοφθόρα ιατρική εξέταση. Ο γάμος διακόπηκε το 1854 και το 1855, η Έφι παντρεύτηκε τον αγαπημένο της Μιλέι, με τον οποίο έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής της. Το ζευγάρι απέκτησε έξι παιδιά μέσα στα πρώτα εννιά χρόνια του γάμου τους. Το σκάνδαλο απασχόλησε τη βρετανική κοινωνία, η οποία δημιούργησε τη δική της εκδοχή για να εξηγήσει τα γεγονότα. Τζον Μιλέι Οι φήμες βασίστηκαν στην αλληλογραφία της Έφι με τον πατέρα της, στην οποία επεξηγούσε τους λόγους που ο σύζυγός της την απέφευγε: «Ισχυρίστηκε διάφορους λόγους, μίσος για τα παιδιά, θρησκευτικές πεποιθήσεις, την επιθυμία να διατηρήσει ανέγγιχτη την ομορφιά μου. Αλλά τελικά παραδέχτηκε τον πραγματικό λόγο. Είπε ότι είχε φανταστεί τις γυναίκες πολύ διαφορετικά από αυτό που είδε και ο λόγος που δεν με έκανε γυναίκα του ήταν ότι τον αηδίασε το σώμα μου».

Ο ίδιος ο Ράσκιν το επιβεβαίωσε με επίσημη δήλωση προς τον δικηγόρο του: «Θα σας φανεί περίεργο το γεγονός ότι μένω μακριά από μια γυναίκα που όλοι θεωρούν εξαιρετικά ελκυστική. Αλλά, αν και θεωρώ ότι το πρόσωπό της είναι όμορφο, το σώμα της δεν είναι φτιαγμένο για να προκαλεί πάθος. Αντιθέτως, υπάρχουν ορισμένα στοιχεία στο σώμα της που το καταστρέφουν τελείως».

Όμως, σύμφωνα με το βιβλίο του Ρόμπερτ Μπράουνελ, «Marriage of Inconvience», η πραγματική ιστορία του Τζον Ράσκιν και της συζύγου του, Έφι, εξελίχθηκε κάπως διαφορετικά. Η ερωτική απογοήτευση του Ράσκιν Τζον Ράσκιν Σύμφωνα με το βιβλίο «Marriage of Inconvience», ο Ράσκιν ήταν βαθιά ερωτευμένος με τη νεαρή Έφι Γκρέι, απ’ την πρώτη στιγμή της γνωριμίας τους. Όμως η Έφι, όμορφη και γοητευτική, προτιμούσε να περνά το χρόνο της φλερτάροντας με πλήθος νεαρών ανδρών και αδιαφορούσε για τον υπερβολικά σοβαρό και ντροπαλό Ράσκιν.

Απέρριψε την πρώτη πρόταση γάμου που της έκανε, αλλά αναγκάστηκε να δεχτεί τη δεύτερη, επειδή η οικογένειά της χρεοκόπησε και η Έφι είχε ανάγκη την περιουσία του. Στις 10 Απριλίου του 1848, ο Ράσκιν την παντρεύτηκε χωρίς προίκα, φαινόμενο σπάνιο για την εποχή. Αυτός ήταν απόλυτα αφοσιωμένος στη νεαρή του σύζυγο, αλλά γρήγορα αντιλήφθηκε ότι εκείνη δεν έτρεφε τα ίδια συναισθήματα με εκείνον. Εξαιρετικά ευαίσθητος αρνήθηκε να ολοκληρώσει τον γάμο, εφόσον δεν υπήρχε αμοιβαίος έρωτας.

Εκτός από αυτό, ένιωθε προδομένος από τη σύζυγό του, αφού τον επέλεξε μόνο για τα χρήματά του. Καθώς τα χρόνια περνούσαν, η Έφι επέδειξε σκανδαλώδη συμπεριφορά, συνομιλώντας με πολλούς όμορφους, νεαρούς αξιωματικούς και η οικογένεια Ράσκιν δυσανασχέτησε. Υπάρχει μάλιστα η θεωρία ότι ο ίδιος ο Ράσκιν την έφερε σε επαφή με τον Μιλέι, με την ελπίδα ότι θα τον απατούσε και θα έβρισκε δικαιολογία να τη χωρίσει.

Έτσι, όταν η Έφι ζήτησε τη διακοπή του γάμου τους, ο Ράσκιν συμφώνησε με μεγάλη προθυμία. Οι πραγματικοί λόγοι πίσω από τη διάλυση του γάμου ίσως να μην αποκαλυφθούν ποτέ, αλλά το ερωτικό τρίγωνο του 19ου αιώνα ενέπνευσε πλήθος βιβλίων και θεατρικών έργων και συνεχίζει ακόμα και σήμερα.... 
 

Tags
Back to top button