Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Η φρεγάτα Ύδρα γυρίζει στην Ερυθρά Θάλασσα-Αναμένεται η αναβάθμιση των MEKO

Η φρεγάτα "Ύδρα" επιστρέφει στην Ερυθρά Θάλασσα μετά από ένα χρόνο με σκοπό τη συμμετοχή στην ναυτική ευρωπαϊκή επιχείρηση «Ασπίδες», ενώ το Πολεμικό Ναυτικό επιχειρεί να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών MEKO.

Ήταν στις 17 Φεβρουαρίου όταν το Πολεμικό Ναυτικό έστειλε την φρεγάτα «Ύδρα» προς τη Διώρυγα του Σουέζ και στη συνέχεια προς τον Κόλπο του Άντεν σε μια πρωτόγνωρη, υψηλής δυσκολίας αποστολή, διάρκειας περίπου τριών μηνών, στην Ερυθρά Θάλασσα.

Κάποιοι έκαναν λόγο ακόμα και για «αποστολή αυτοκτονίας», όμως το πλήρωμα της ελληνικής φρεγάτας, όπως και των δύο ακόμη ΜΕΚΟ που ακολούθησαν, κατάφεραν να ανταποκριθούν με απόλυτη επιτυχία και μάλιστα να αντιμετωπίσουν τα drones των Χούθι, τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις απείλησαν τα πλοία του Στόλου.

Παρά το γεγονός ότι και οι τρεις κύριες μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού αγγίζουν τα 30 χρόνια υπηρεσίας χωρίς τον παραμικρό εκσυγχρονισμό και μόνο με το anti-drone σύστημα «Κένταυρος» και το πυροβόλο Shark των 20 χιλιοστών, εκτέλεσαν χωρίς το παραμικρό πρόβλημα την αποστολή τους, συνοδεύοντας δεκάδες πλοία σε ένα περιβάλλον πολλαπλών απειλών. Την ίδια στιγμή, τα πληρώματα τους αποκομίζουν εμπειρίες πέρα από την σκληρή εκπαίδευση και να συνεργάζονται άριστα με τα υπόλοιπα πλοία από χώρες της Ευρώπης που συμμετείχαν στην Επιχείρηση «Ασπίδες».

Τα συστήματα «Κένταυρος» Συνολικά οι φρεγάτες «Ύδρα», «Ψαρά» και «Σπέτσαι» έχουν «γράψει» περίπου 60.000 μίλια κατά τη διάρκεια της συμμετοχής τους στην Επιχείρηση «Ασπίδες» κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες και με τα πληρώματα τους να βρίσκονται σε απόλυτη εγρήγορση 24 ώρες το 24ωρο, με εξαίρεση κάποιες «ανάσες» για τα σχεδόν 600 στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, στο λιμάνι του Τζιμπουτί για τον ανεφοδιασμό του πλοίου.

Η φρεγάτα «Ύδρα» αποπλέει εξοπλισμένη με το αναβαθμισμένο και δοκιμασμένο πλέον anti-drone σύστημα «Κένταυρος» αλλά και δύο πλέον πυροβόλα Shark.

Ήδη όπως έχει αναφέρει το OnAlert.gr, οι τεχνικοί της ΕΑΒ έχουν αρχίσει την κατασκευή ενός ακόμη συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου τύπου «Κένταυρος» σε συνεργασία με το ΕΛΚΑK, καθώς ο σχεδιασμός προβλέπει την τοποθέτηση του συστήματος και στις τέσσερις φρεγάτες MEKO. Το made in Greece σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και παρεμβολών «Κένταυρος» έδειξε ήδη σε πραγματικές συνθήκες ότι διαθέτει υψηλή αποτελεσματικότητα αλλά και αξιοπιστία στην αντιμετώπιση drones, ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις.

Η τοποθέτηση των συστημάτων αυτών θα αποτελέσει μέρος του συνολικού εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ για το οποίο αναμένονται ανακοινώσεις στις αρχές του 2025.  Όπως ήδη έχει αναφέρει το OnΑlert.gr, το ναυτικό επιτελείο φαίνεται ότι θα προχωρήσει σε συνεργασία με την εταιρεία Thales σε τοποθέτηση νέων ηλεκτρονικών συστημάτων με κύρια το νέο ραντάρ αλλά και το Σύστημα Μάχης, ενώ θα προχωρήσει σε επιμέρους μηχανολογικές παρεμβάσεις με ξεχωριστές μικρότερες συμβάσεις.  Το συνολικό κόστος του εκσυγχρονισμού υπολογίζεται περίπου στα 400 με 500 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το ναυπηγείο στο οποίο θα πραγματοποιηθεί θα αποτελεί επιλογή της εταιρείας που θα αναλάβει τις εργασίες.

Το Πολεμικό Ναυτικό, όπως πρόσφατα τόνισε ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος Κατάρας, εμπιστεύεται παρά τις κατά καιρούς καθυστερήσεις σταθερά εδώ και δεκαετίες τα ελληνικά ναυπηγεία στα οποία έχουν άλλωστε κατασκευαστεί οι τέσσερις φρεγάτες ΜΕΚΟ, οι πυραυλάκατοι Super Vita , τα υποβρύχια κλάσης 214 και τα αρματαγωγά. Εξάλλου, πρόσφατα στα ναυπηγεία Σαλαμίνας πραγματοποιήθηκαν εργασίες συντήρησης και εκσυγχρονισμού των Παράκτιων Περιπολικών Island.

Κάθε φρεγάτα MEKO «γράφει» ακόμα και 50.000 μίλια κάθε χρόνο, ενώ κατά τη διάρκεια της κρίσης το 2020 τα πλοία παρέμειναν τις περισσότερες ημέρες του χρόνου στη θάλασσα, μακριά από το Ναύσταθμο. Η καταπόνηση και φθορά σε όλα τα συστήματα των πλοίων, ειδικά στα μηχανολογικά, είναι συνεχής, με δεδομένο ότι πρόκειται για Μονάδες που επιχειρούν σε δύσκολες θάλασσες και ήδη έχουν φτάσει στα 30 χρόνια υπηρεσίας στον Στόλο.

Tags
Back to top button