Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Η Ελλάδα «πρωταθλήτρια» σε γερασμένο στόλο φορτηγών στην EΕ

Ο στόλος των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα ήταν ήδη γερασμένος πριν την κρίση. Η έλλειψη θέσπισης μέτρων (κινήτρων και αντικινήτρων) έχει οδηγήσει την Ελλάδα πλέον να βρίσκεται στην τελευταία θέση από πλευράς παλαιότητας φορτηγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση (βλ. συνημμένο πίνακα της Εurostat).

Πρόκειται για μια θεαματική «πρωτιά», καθώς οι συνέπειες στο περιβάλλον και στην οδική ασφάλεια είναι δραματικές, όπως και στην αξιοπιστία των μεταφορών. Ανά αντιρρυπαντική τεχνολογία (“Euro”), τα στοιχεία είναι εξίσου απογοητευτικά:

Πίνακας 1: Ποσοστά φορτηγών οχημάτων στις αντίστοιχες EURO κατηγορίες (πηγή ΕΛΣΤΑΤ-επεξ. ΣΕΑΑ).

Προς αποφυγή των εξαιρετικά δυσμενών συνεπειών από τα υπέργηρα φορτηγά και λεωφορεία, όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν προβεί ήδη από δεκαετίες σε θέσπιση μέτρων για τη μείωση κυκλοφορίας μεσαίων και βαρέων οχημάτων στα αστικά κέντρα.

Οι περισσότερες χώρες έχουν θεσπίσει άδεια εισόδου επί πληρωμή, μέσω αυτοκόλλητου sticker, που παρέχεται στους κατόχους φορτηγών και λεωφορείων, ώστε να πληρώνουν έναντι της επιβάρυνσης που προκαλούν, βασιζόμενο στην ηλικία, στους ρύπους που εκπέμπει και στο βάρος του φορτηγού. Στις πλέον προοδευτικές χώρες, όπως στη Σουηδία, τα λεωφορεία και φορτηγά επιτρέπεται να κυκλοφορούν το πολύ ως έξι χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους.

Η ελληνική πολιτεία θα πρέπει επειγόντως να λάβει μέτρα για την ανανέωση των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων, ώστε να παύσει να είναι ο παλαιότερος, πλέον ρυπογόνος στόλος της ΕΕ. Μέτρα κινήτρων και αντικινήτρων όπως:

 

  • Κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, αναλόγως με την αντιρρυπαντική τεχνολογία (“Euro”) και το βάρος /θέσεις των επαγγελματικών οχημάτων, με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος στα φορτηγά /λεωφορεία της πλέον σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
  • Διαβαθμιζόμενα διόδια εθνικών οδών, αναλόγως με την αντιρρυπαντική τεχνολογία (“Euro”) και το βάρος /θέσεις των επαγγελματικών οχημάτων, που θα ευνοούν ιδιαίτερα τα νεώτερα οχήματα, που θα φέρουν κατάλληλη σήμανση.
  • Αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου με ελεγχόμενη είσοδο στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης σήματος εισόδου (sticker) και με κόστος ανάλογο της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
  • Ιδιαίτερα αυξημένο κόστος ή και απαγόρευση εισόδου στα αστικά κέντρα των υπέργηρων φορτηγών και λεωφορείων (Euro 0, 1, 2).

 

 

 

 

 

Tags
Back to top button