Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

Γ.Σταθάκης: «Η Ελλάδα έχει αποκτήσει πλέον ένα αναπτυξιακό πλαίσιο»

«Η χώρα αποκτά ένα συμπαγές αναπτυξιακό πλαίσιο και ένα νέο πεδίο για τη βιώσιμη ζωή», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης κατά τη διάρκεια εσπερίδας για την ανάπτυξη Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «γίνεται μία τεράστια προσπάθεια για τις παθογένειες και τα κληρονομημένα προβλήματα σε σχέση με το χωρικό σχεδιασμό».

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στην πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου για τον εθνικό χωρικό σχεδιασμό, με βάση το οποίο οι δήμοι θα προχωρήσουν στη σύνταξη των πολεοδομικών και χωροταξικών σχεδίων για το σύνολο της επικράτειας.

Επιπλέον έκανε λόγο για αναμενόμενη ώθηση στο Κτηματολόγιο, με την προκήρυξη 32 μελετών, εκ των οποίων οι 18 αναμένεται να υπογραφούν σύντομα, όπως είπε, καθώς και η ενοποίηση του Κτηματολογίου και των Υποθηκοφυλακείων σε έναν ενιαίο φορέα.

Σημαντική μεταρρύθμιση, σύμφωνα πάντα με τον υπουργό ΠΕΝ, αποτελεί επίσης η ανάρτηση των δασικών χαρτών, απαραίτητη για τη σύνταξη του εθνικού χωρικού σχεδιασμού, καθώς επίσης και η σύνταξη του θαλάσσιου χωρικού σχεδιασμού, με στόχο, μεταξύ άλλων, την αποκατάσταση της ασφάλειας δικαίου.

Ο κ.Σταθάκης αναφέρθηκε στη συνδυασμένη δράση των χωρικών σχεδιασμών με τις μεταφορές, κάτι το οποίο, όπως τόνισε «θα δημιουργήσει μία εξαιρετική προοπτική για πιο δημοκρατικό, συμμετοχικό σχεδιασμό για τα δημόσια έργα και τις μεταφορές».

Τέλος, όπως είναι γνωστό, διατίθενται 9 εκατομμύρια ευρώ σε 150 δήμους μέσω του Πράσινου Ταμείου, για έργα βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

«Τα θέματα της βιώσιμης κινητικότητας συνδέονται με το περιβάλλον, το οποίο αποτελεί ταυτόχρονα πόρο και απόθεμα. Τα ΣΒΑΚ οφείλουν να αναγνωρίζουν ως οριζόντιο στοιχείο την περιβαλλοντική συνιστώσα, γεγονός που δημιουργεί μόνο ευκαιρίες», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος, επισημαίνοντας ότι απαιτείται «να περάσουμε από την εποχή των λόγων στην εποχή των έργων».

Επίσης, αναφέρθηκε στις συμπληρωματικές δράσεις του υπουργείου, τονίζοντας ότι «η πολιτική της αστικής κινητικότητας, περιλαμβάνει δράσεις για τη βιώσιμη πόλη». Επεσήμανε δε, την ανάγκη για χωρικό και συγκοινωνιακό σχεδιασμό, αξιοποίηση της τεχνολογίας, ρύθμιση της κυκλοφορίας και των εκπομπών ρύπων, αλλά και ζητήματα αναπλάσεων. Όπως είπε, τα ΣΒΑΚ αποτελούν σημαντικό εργαλείο για να εφαρμόσουμε πολιτικές, όπως θέματα ανεμπόδιστης πρόσβασης για ΑμΕΑ, καθώς επίσης και ζητήματα βελτίωσης κυκλοφοριακής ασφάλειας.

Περισσότερα από 260 εκατομμύρια ευρώ πρόκειται να διατεθούν από την Περιφέρεια Αττικής για την εφαρμογή των ΣΒΑΚ, όπως έκανε γνωστό η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου. Όπως είπε, το 5% των πόρων απ΄τα περιφερειακά προγράμματα της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου αναμένεται να διατεθεί για την υλοποίηση έργων βιώσιμης ανάπτυξης. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη μείωσης της ρύπανσης, των αερίων του θερμοκηπίου και της κατανάλωσης ενέργειας, στη βελτίωση της ασφάλειας των πολιτών, στη διευκόλυνση της προσβασιμότητας, στην αύξηση της αποδοτικότητας μεταφορών, ανθρώπων και εμπορευμάτων.

Όπως τόνισε η κα Δούρου, έμφαση πρόκειται να δοθεί στη δημιουργία ποδηλατόδρομων, σε πεζογέφυρες, σε αστικές αναπλάσεις, με προτεραιότητα στους πεζούς και τα άτομα με αναπηρία, κάνοντας επίσης λόγο για την ανάγκη περιορισμού της χρήσης του ιδιωτικού αυτοκινήτου, με βασική προϋπόθεση την ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των πολιτών. «Να οικοδομήσουμε ένα καινούργιο οικονομικό υπόδειγμα για τη χώρα που να βασίζεται στην υγιή ανάπτυξη», δήλωσε χαρακτηριστικά η κα Δούρου.

«Να μη δουν τα ΣΒΑΚ ως σημαίες ευκαιρίας για πραγμάτωση εμμονών και φαντασιώσεων», κάλεσε τους εκπροσώπους της ΤΑ ο Κώστας Αγοραστός, πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας, επισημαίνοντας την ανάγκη για ρεαλισμό, και στην ανάγκη για ενίσχυση της παραγωγής.

Από την πλευρά του ο Νίκος Μαυραγάνης υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε: «οι κοινωνικές ομάδες που είναι αποκλεισμένες, το περιβάλλον που είναι περιθωριοποιημένο, η ποιότητα ζωής του πολίτη, πρέπει να μπουν σε μία νέα εστίαση ενδιαφέροντος», κάνοντας λόγο για ένα δύσκολο εγχείρημα. Τόνισε επίσης την αξία των δημόσιων συγκοινωνιών και τα φιλικά προς το περιβάλλον μέσα, τα οποία, όπως είπε «μπορούν να δώσουν ένα διαφορετικό πολιτιστικό πρόσημο προς τα έξω, με σημαντικό αποτύπωμα προς το περιβάλλον και την οικονομία».

Ο Κώστας Πουλάκης γενικός γραμματέας υπουργείου Εσωτερικών στο χαιρετισμό εκ μέρους του υπουργού, τόνισε ότι το υπουργείο θα συμβάλει στη διάχυση της ενημέρωσης, και επεσήμανε επίσης την ανάγκη σχεδιασμού των χρηματοδοτικών εργαλείων και την εκπόνηση των μεσοπρόθεσμων σχεδίων από την Τ.Α.

Tags
Back to top button