Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Γεγονός η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο!

Μια σημαντική στιγμή για την ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης είναι πλέον γεγονός, καθώς, όπως έγινε γνωστό, έχουμε πλέον την ολοκλήρωση και ηλέκτριση του καλωδίου της λεγόμενης μικρής διασύνδεσης Κρήτης - Πελοποννήσου.

Όπως επισημαίνεται και σε ανακοίνωση της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ «για μια ακόμη φορά ο ΑΔΜΗΕ απέδειξε, έμπρακτα, την ικανότητά του να υλοποιεί έργα υψηλών απαιτήσεων"
Αναφέρεται επίσης ότι με την ολοκλήρωση και ηλέκτριση του καλωδίου της μικρής διασύνδεσης, ο ΑΔΜΗΕ κατάφερε να κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα καθώς είχε να ξεπεράσει , εκτός όλων των άλλων, και "αδυναμίες και αστοχίες των εργολάβων του έργου"!».

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι πρόκειται για υλοποίηση του έργου σε χρόνο ρεκόρ για τα ευρωπαϊκά δεδομένα και τονίζεται ότι «είναι μια ακόμη ένδειξη για την τεχνογνωσία και τις δυνατότητες του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται στον ΑΔΜΗΕ συνεχίζοντας μια παράδοση δεκαετιών στην κατασκευή έργων Μεταφοράς σε όλη τη χώρα.

Ακόμη, η ολοκλήρωση ενός τόσο σημαντικού έργου, με πολλαπλά θετικά αποτελέσματα, υπενθυμίζει σε όλους μας τις μεγάλες δυνατότητες του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς (ΑΔΜΗΕ) και τη σημασία του ως επιχείρηση στρατηγικού χαρακτήρα για την πατρίδα μας. Υπενθυμίζει όμως και στην κυβέρνηση την αδιέξοδη και αντιπαραγωγική της απόφαση για την «περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ»! Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ εκφράζοντας τους χιλιάδες εργαζομένους που εκπροσωπεί στον Όμιλο ΔΕΗ και στον ΑΔΜΗΕ, αισθάνεται ικανοποίηση και υπερηφάνεια για το έργο των συναδέλφων μας. Ένα έργο σημαντικό για την Εθνική Οικονομία και τους Έλληνες καταναλωτές».

Στο Ταμείο Ανάκαμψης το «μεγάλο» καλώδιο

Την ίδια ώρα, η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, το λεγόμενο «μεγάλο» καλώδιο, βρίσκεται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, μεταξύ των έργων υποδομών της τάξεως των 5 δισ. ευρώ. που διεκδικεί να χρηματοδοτήσει μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης η κυβέρνηση.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Καθημερινής, πηγές της αγοράς των κατασκευών αναφέρουν ότι, μεταξύ των έργων περιλαμβάνονται όχι μόνο οδικοί άξονες, αλλά και ένα σημαντικό σκέλος του προγράμματος ηλεκτρικών διασυνδέσεων του ΑΔΜΗΕ. Σημειώνουν ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει προγραμματίσει επενδύσεις 4,3 δισ. ευρώ έως το 2030, με έμφαση στη διασύνδεση της νησιωτικής χώρας (π.χ. Κρήτη – Πελοπόννησος, Κρήτη – Αττική, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Βορειοανατολικό Αιγαίο). Ενα μέρος των εν λόγω έργων προτείνεται να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η τελική λίστα που έχει προταθεί προς τις ευρωπαϊκές αρχές προς έγκριση περιλαμβάνει μια σειρά από ώριμα έργα, που κρίνεται ότι θα είναι εφικτό να δημοπρατηθούν (για όσα δεν έχει γίνει ακόμα κάτι τέτοιο) και να συμβασιοποιηθούν το αργότερο εντός του 2022. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα προλάβουν και την καταληκτική προθεσμία του 2026, ώστε να έχουν ολοκληρωθεί. 

Υπενθυμίζεται ότι και κάποια από τα τμήματα του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης), ιδίως το ανατολικό τμήμα, που προβλέπεται να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο και όχι ως έργο παραχώρησης εκμετάλλευσης, κρίνονται ώριμα για χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Πηγή: cretalive.gr

Tags
Back to top button