Η Ευρώπη πληρώνει ακριβότερα το φυσικό αέριο για παράδοση το καλοκαίρι σε σχέση με τα συμβόλαια που ισχύουν για αυτόν τον χειμώνα, ενώ οι αναλυτές τονίζουν ότι αυτή η τάση δείχνει πως η περιοχή είναι καλά εφοδιασμένη για την παρούσα σεζόν και θα αντιμετωπίσει την επόμενη πρόκληση, ώστε να ξαναχτίσει τα αποθέματά της.
Όπως γράφει το Bloomberg, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αναφοράς για παράδοση Φεβρουαρίου και Μαρτίου διαπραγματεύονται τώρα περίπου 1 ευρώ φθηνότερα από αυτά για παράδοση Ιουνίου και Ιουλίου, με το χάσμα μεταξύ των συμβολαίων να διευρύνεται όλο τον Ιανουάριο.
Η διαφορά δείχνει ότι οι traders εμφανίζονται ολοένα και περισσότερο πεπεισμένοι τις τελευταίες εβδομάδες ότι η Ευρώπη θα αντιμετωπίσει ελάχιστες ή καθόλου προκλήσεις στο μέτωπο της προσφοράς για τον υπόλοιπο χειμώνα, παρά τη συνεχιζόμενη αστάθεια της αγοράς. Τα συμβόλαια διαπραγματεύονται κάτω από τα 30 ευρώ ανά μεγαβατώρα, κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα από το περασμένο καλοκαίρι.
Ειδικότερα, τα ολλανδικά προθεσμιακά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης, το σημείο αναφοράς για το φυσικό αέριο της Ευρώπης, υποχώρησαν 4% στα 27,78 ευρώ ανά μεγαβατώρα στο κλείσιμο στο Άμστερνταμ.
Ήπιος χειμώνας και γεμάτες αποθήκες
Σύμφωνα με το in.gr, η ζήτηση για φυσικό αέριο στην Ευρώπη παρέμεινε χαμηλή εν μέσω βραδείας οικονομικής ανάκαμψης και η περιοχή εξακολουθεί να επωφελείται από τη συγκέντρωση αποθεμάτων ρεκόρ πέρυσι. Η άνω του μέσου όρου παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ο κυρίως ήπιος χειμώνας έχουν επίσης βοηθήσει.
Οι θερμοκρασίες σε ολόκληρη την ήπειρο προβλέπεται ότι θα παραμείνουν πάνω από τον μέσο όρο της σεζόν μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με την Maxar Technologies Inc. Αυτό αναμένεται να συμβάλει στην ακόμη χαμηλότερη ζήτηση για καύσιμο για θέρμανση.
Ωστόσο, οι έμποροι παρακολουθούν τις εξελίξεις σχετικά με τις παραδόσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου από τον μεγάλο εξαγωγέα Κατάρ, αφού η χώρα της Μέσης Ανατολής ενημέρωσε ορισμένους ευρωπαίους αγοραστές για επαναπρογραμματισμένες αποστολές. Ο περίπλους της Αφρικής προσθέτει περίπου δύο εβδομάδες στο ταξίδι προς την Ευρώπη.
Η επόμενη πρόκληση της Ευρώπης θα είναι να γεμίσει τους χώρους αποθήκευσης ενόψει της προετοιμασίας για τον επόμενο χειμώνα. Η πιθανότητα ενός καυτού καλοκαιριού σημαίνει ότι η ζήτηση για ψύξη μπορεί να αυξηθεί, αφού το 2023 ήταν η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί.
Υπάρχει επίσης αβεβαιότητα σχετικά με την ανανέωση μιας συμφωνίας διαμετακόμισης αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας που λήγει στα τέλη του τρέχοντος έτους. Ενώ η Ευρώπη έχει γίνει περισσότερο εξαρτημένη από τις εισαγωγές LNG μετά την ενεργειακή κρίση, μεγάλα τμήματα της νέας παγκόσμιας χωρητικότητας αναμένεται να κυκλοφορήσουν μόνο από το 2025.