Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

F1: Μεγάλο ενδιαφέρον στο GP της Κίνας (φωτό)

Η πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης έκρυβε μια μεγάλη ανατροπή. Για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή της F1, οι Mercedes δε διαθέτουν μονοθέσιο με μεγάλη διαφορά από τον ανταγωνισμό. 

Σε πλήρη αντίθεση με το περσινό Κινέζικο GP όπου το μόνο θέμα ήταν αν θα κερδίσει ο Χάμιλτον ή ο Ρόσμπεργκ φέτος ο αγώνας αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Οι Ferrari έδειξαν ανταγωνιστικές στην Αυστραλία και εκτίμησή μας είναι ότι θα διεξαχθεί αμφίρροπη μάχη για τη νίκη στην Κίνα. 

Στην Αυστραλία πριν 15 μέρες ο αγώνας κρίθηκε στη διαχείριση ελαστικών: Ο Φέτελ τα έφθειρε λιγότερο, μπήκε αργότερα στα πιτ και βγήκε μπροστά από το Χάμιλτον παίρνοντας τη νίκη. Η Ferrari κέρδισε τελευταία φορά το 2013 με τον Αλόνσο στην Κίνα, ενώ στην pole έχει βρεθεί μια φορά το 2004. Οι Mercedes έχουν κάνει το 1-2 στις δοκιμές τα προηγούμενα 5 χρόνια και έχουν 4 νίκες. Μέρος αυτής της επιτυχίας οφείλεται στην υβριδική μηχανή των ασημί. Η Haas που πέρυσι είχε Mercedes και φέτος Ferrari λέει ότι πλέον τα δυο σύνολα είναι εφάμιλλα. 

Ο Φέτελ περπατά σήμερα με τους μηχανικούς του την πίστα της Σαγκάη.

Ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes Τότο Βολφ στην Αυστραλία εξωτερίκευσε την απογοήτευσή του χτυπώντας τη γροθιά του στο τραπέζι: «Υπάρχουν πολλοί τομείς όπου μπορούμε να βελτιωθούμε. Επικεντρώσαμε την προσοχή μας σ’ αυτούς. Δεν κοιτάμε τον ανταγωνισμό αλλά τη δική μας δουλειά ώστε να μεγιστοποιήσουμε την απόδοσή μας». 

Το Κινέζικο GP διεξήχθη για πρώτη φορά το 2004 και από τότε έως σήμερα αναδείχτηκαν οκτώ διαφορετικοί νικητές. Φέτος θα είναι η 14η φορά που γίνει αγώνας εκεί, πολυνίκης ανάμεσα στους οδηγούς που θα πάρουν εκκίνηση είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον (2015, 2014, 2011, 2008). Στην πρεμιέρα κέρδισε ο Μπαρικέλο με τη Ferrari, το 2005 και το 2013 ήταν η σειρά του Αλόνσο με Renault και Ferrari αντίστοιχα, το 2006 ο Μ.Σουμάχερ με τη Ferrari. Το 2007 κέρδισε ο Ράικονεν επίσης με Ferrari, ενώ το 2009 ο Φέτελ με Red Bull πήρε εκεί την πρώτη νίκη της καριέρας του (σ.σ: με REd Bull) οδηγώντας για την ομάδα που τον έστεψε τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Το 2010 υπό βροχή κέρδισε ο Τζένσον Μπάτον με τη McLaren. Το 2012 και πέρυσι ήταν η σειρά του πρωταθλητή Νίκο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes ν' ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Οι Mercedes είναι και φέτος φαβορί στην Κίνα μαζί με τη Ferrari στην πιο σημαντική αγορά για τα αυτοκίνητα της Γερμανικής και της Ιταλικής φίρμας αντίστοιχα. 

Στην πίστα της Σαγκάη υπάρχει ένας αριθμός γρήγορων καμπών όπου οι οδηγοί επιταχύνουν. Στo 80% του γύρου στην Κίνα στρίβεις, αυτό σημαίνει ότι σχεδόν μόνιμα μεταφέρεται ενέργεια διαμέσου των ελαστικών. Η επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών πρέπει να είναι χωρίς σπινάρισμα για τους οδηγούς. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης που υιοθετούν οι ομάδες στην Κίνα είναι στο μέσον της κλίμακας, καθώς έχουν στόχο υψηλές τελικές ταχύτητες στο τέλος της ευθείας αλλά και κατά τη διέλευση από τις στροφές. 

Το Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Σαγκάη έχει χτίσει μια παράδοση από το 2004 έως σήμερα: Φθείρει πολύ τα ελαστικά. Τα νέα φαρδύτερα ελαστικά της Pirelli είναι πιο ανθεκτικά και η Ιταλική εταιρεία έχει για το συγκεκριμένο αγώνα στη διάθεση όλων των ομάδων τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της: Πολύ μαλακή, μαλακή, μέση. Πέρυσι ο νικητής Νίκο Ρόσμπεργκ είχε κάνει 2 αλλαγές ελαστικών, οι περισσότεροι οδηγοί όμως είχαν κάνει 3. Η ύπαρξη της μεγαλύτερης ευθείας του πρωταθλήματος (1.2km) σε συνδυασμό με το πλάτος της πίστας διευκολύνει τα προσπεράσματα έτσι οι οδηγοί επιλέγουν την ταχύτερη στρατηγική αδιαφορώντας για το κυκλοφοριακό. Είναι πιθανό κάποιος που  θα εκκινήσει με τη μαλακή γόμα να βάλει τη μέση επιχειρώντας μόνο μια αλλαγή ελαστικών, σίγουρα όμως η ταχύτερη στρατηγική περιλαμβάνει περισσότερες αλλαγές: 2 ή 3; Αυτό είναι το ερώτημα για Mercedes/Ferrari που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα εκκινούν από τις δυο πρώτες σειρές. 

Η πίστα βρίσκεται 30km βορειοδυτικά της Σαγκάη μιας μεγαλούπολης με πληθυσμό 17 εκ. κατοίκων. Τo SIC (Shangai International Circuit) χτίστηκε από το γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε και έχει δυνατότητα να φιλοξενήσει 200 χιλιάδες θεατές. Με λίγη φαντασία μπορεί να διακρίνει κανείς στη χάραξη της πίστας 2 σαλιγκάρια στις στροφές 1,2,3 και 10,11 και 12.  Μετά τη στροφή 13 βρίσκεται η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος 1.2km, οι πιλότοι μένουν στο γκάζι για 17sec. Στη Σαγκάη απαντάται και το πιο βίαιο σημείο φρεναρίσματος όλη τη χρονιά. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν στο τέλος της μεγάλης ευθείας από τα 315km/h στα 65km/h με τη μέγιστη τιμή της φόρτισης να φτάνει τα 6 g. Οι πιλότοι ασκούν στο πεντάλ του φρένου δύναμη 174kg. Η εντυπωσιακή πίστα της Σαγκάη είναι φαρδιά, γρήγορη και με συνεχή ροή. Προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπεράσματα που κάνουν τους αγώνες πιο ενδιαφέροντες. 

Η Σαγκάη ενέχει μοναδικές και αρκετά υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά. Αυτές στο παρελθόν οδήγησαν σε αμφίρροπες μάχες και πληθώρα προσπερασμάτων. Η πίστα πάντα στις πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών είναι ακάθαρτη και γλιστράει.Υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στις στροφές και στις ευθείες της πίστας που φτιάχτηκε το 2004. Οι πιο απαιτητικές στροφές για τα ελαστικά είναι η στροφή 1 (μια δεξιά παρατεταμένη) και η στροφή 13. Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο. Στη μεγάλη ευθεία τα ελαστικά αποβάλλουν θερμότητα έτσι αποφεύγεται η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης. Για τους πέντε πρώτους αγώνες όλοι οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους τις ίδιες γόμες ελαστικών: Επτά από την πιο μαλακή, τέσσερις από τη μεσαία και δυο από την σκληρότερη εκ των διαθεσίμων γομών. Η Pirelli θα παρέχει βρόχινα ελαστικά διαφορετικής γόμας με καλύτερη απόδοση σε πίστες με λείο ασφαλτοτάπητα.

 

Έβρεχε σήμερα κατά διαστήματα στη Σαγκάη. Ο Αντόνιο Τζιοβινάζι (φωτ. ) για 2ο συνεχή αγώνα αντικαθιστά τον τραυματία Πασκάλ Βερλάιν στο κόκπιτ της Sauber.

Ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Επιλέξαμε τις μεσαίες γόμες της γκάμας μας περιμένουμε όμως οι ομάδες να χρησιμοποιήσουν κυρίως την μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό μέχρι ένα βαθμό εξαρτάται από τον απρόβλεπτο καιρό. Από τη μέση γόμα είναι διαθέσιμα μόνο 2 σετ. Στο παρελθόν είχαμε τοπικές παραμορφώσεις λόγω υπερθέρμανσης στην Κίνα καθώς στο τέλος των μεγάλων ευθειών υπάρχουν κλειστές στροφές. Στις δοκιμές της Βαρκελώνης καταγράψαμε ότι οι παραμορφώσεις έχουν γενικά μειωθεί φέτος, θα είναι καλό να το επιβεβαιώσουμε και εδώ αυτό. Αν βρέχει και πιθανόν έχει κρύο, θα παρέχουμε στις ομάδες βρόχινα ελαστικά με διαφορετική γόμα με στόχο να έχουν οι οδηγοί περισσότερη πρόσφυση».

Εικόνα από τα πάντοκ στη Σαγκάη σήμερα ενόσω βρέχει. Ο αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 09:00 ώρα Ελλάδος την Κυριακή και θα μεταδοθεί απευθείας από τον ΟΤΕ. 

Tags
Back to top button