Ο Άγιος Φλαβιανός έζησε κατά τον 5ο αιώνα μ.Χ. και υπηρέτησε αρχικά την Εκκλησία ως πρεσβύτερος και σκευοφύλακας του ναού της Αγίας Σοφίας. Το 447 μ.Χ. διαδέχθηκε στον πατριαρχικό θρόνο τον Άγιο Πρόκλο και διακρίθηκε, όπως εκείνος, για το ήθος, την αρετή και την αφοσίωσή του στην Ορθόδοξη Πίστη.
Ένα μόλις χρόνο μετά από την ενθρόνισή του, συγκάλεσε τοπική σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη και καταδίκασε τον εισηγητή του μονοφυσιτισμού αρχιμανδρίτη Ευτυχή, ο οποίος δίδασκε ότι ο Χριστός είχε μόνο μία φύση, τη θεϊκή, αφού αυτή, ως ισχυρότερη, απορρόφησε την ανθρώπινη. Η πλάνη αυτή δεν ήταν απλά μια διαφορετική άποψη, αλλά αμφισβητούσε έμπρακτα τη δυνατότητα σωτηρίας του ανθρώπου, αφού σύμφωνα με αυτήν, ο ίδιος ο Σωτήρας Χριστός δεν είχε πραγματική ανθρώπινη βούληση και ζωή και δεν παρέδωσε στην ανθρωπότητα τέλειο παράδειγμα προς μίμηση.
Την προσήλωσή του στο Ορθόδοξο δόγμα, ο Άγιος Φλαβιανός πλήρωσε με εξευτελισμούς και βασανιστήρια που υπέστη, κατά τη διάρκεια της λεγόμενης ληστρικής συνόδου του 449 μ.Χ., όταν ο αρχιμανδρίτης Ευτυχής, υποστηριζόμενος από τον Αλεξανδρείας Διόσκορο και την πολιτική εξουσία, εξήγειρε εναντίον του τον όχλο. Ο Άγιος πέθανε τρεις μέρες μετά από το τέλος της συνόδου, μαρτυρώντας ουσιαστικά για το σταθερό Ορθόδοξο φρόνημα.
Γεγονότα στην εκκλησιαστική ιστορία, όπως αυτά που έζησε ο Άγιος Φλαβιανός, μάς βοηθούν να συνειδητοποιήσουμε ότι η Αγία μας Ορθόδοξος πίστη πολεμήθηκε και πολεμείται από εκείνους που τη νοθεύουν με αιρετικές διδασκαλίες και σοφίσματα. Ακόμη και τέτοια περιστατικά που έχουν να κάνουν με το δόγμα και την αυθεντική πίστη μάς βοηθούν να τα διακρίνουμε από διοικητικές και περιφερειακές διαφορές ποιμαντικής δικαιοδοσίας. Γι’ αυτό, καλούμαστε να επαγρυπνούμε, να μελετούμε και να ζούμε συνδεδεμένοι με τη μητέρα Εκκλησία, τρεφόμενοι με το σώμα και το αίμα του Θεανθρώπου Ιησού Χριστού. Και ασφαλώς να προσευχόμαστε για την ενότητα και την ευστάθεια των κατά τόπους ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.
Πανηγυρίζει η κοινότητα Δοράς στην Επαρχία Λεμεσού, παρά τα ερείπια του Ναού Αγίου Παμφίλου.
Επίσης, να σημειωθεί ότι την Τετάρτη και την Παρασκευή της πρώτης εβδομάδας του Τριωδίου, επιτρέπονται όλες οι τροφές. Σκοπός η προετοιμασία για τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή, την κατανυκτική περίοδο προς το Πάσχα, στην οποία εισερχόμαστε την Καθαρή Δευτέρα 7 Μαρτίου. Ακόμη, για να κατανοήσουμε ότι η νηστεία δεν είναι αυτοσκοπός, ούτε αρετή, αλλά μια πορεία ασκήσεως για απόκτηση των αρετών.