Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Εορτολόγιο 1 Σεπτεμβρίου: Αρχή της Ινδίκτου

Επίσης, τιμούμε τη μνήμη του Οσίου Συμεών του Στυλίτου, της μάρτυρος Καλλίστης και των αγίων τεσσαράκοντα μαρτύρων γυναικών, που κατάγονταν από την Αδριανούπολη της Θράκης και μαρτύρησαν επί αυτοκράτορα Λικινίου,  και του διδασκάλου τους, Αμμούν διακόνου.

Αξίζει να αναφέρουμε τα ονόματά των μαρτύρων γυναικών: Αδαμαντινή, Καλλιρρόη, Χαρίκλεια, Πηνελόπη, Κλειώ, Θάλεια, Μαριάνθη, Ευτέρπη, Τερψιχόρη, Ουρανία, Κλεονίκη, Σαπφώ, Ερατώ, Πολύμνια, Δωδώνη, Αθηνά, Τρωάδα, Κλεοπάτρα, Κοραλία, Καλλίστη, Θεονόη, Θεανώ, Ασπασία, Πολυνίκη, Διόνη, Θεοφάνη, Ερασμία, Ερμηνεία, Αφροδίτη, Μαργαρίτα, Αντιγόνη, Πανδώρα, Χάιδω, Λάμπρω, Μόσχω, Αριβοία, Θεονύμφη, Ακριβή, Μελπομένη και Ελπινίκη. 

«Εφραινσθω  λας Κυρου π τ μνμ τν γων· κα μεγαλνθητι,  κκλησα, π τ νκ τν θληφρων· πσαν πλνην γρ τν εδλων πατσασαι τν Χριστν γενναως μολγησαν· ο τ πρ δειλασαν, ο τ ξφος, ο πσαν λλην βσανον· νδον γρ τ καρδίᾳ ατν λλει  χρις το Παρακλτου· δι νομμως θλσασαι κα στεφανωθεσαι κετεουσιν πρ τν ψυχν μν» (Εἰς τὴν λιτήν. Στιχηρὸ ἰδιόμελο τῶν ἁγίων μαρτύρων γυναικῶν. Ἦχος γ΄).

Σήμερα, όπως ήδη αναφέραμε, εορτάζουμε την αρχή της Ινδίκτου, δηλαδή την έναρξη του νέου εκκλησιαστικού έτους.

Η ονομασία «Ίνδικτος» προέρχεται από τη λατινική λέξη indictio και σημαίνει ορισμός. Πρόκειται για το Ρωμαϊκό αυτοκρατορικό διάγγελμα, σύμφωνα με το οποίο οι υπήκοοι της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας έπρεπε την πρώτη Σεπτεμβρίου, αρχή του οικονομικού έτους, να πληρώνουν φόρο για τη συντήρηση του στρατού.

«Χριστ  Θες μν,  ν σοφίᾳ τ πντα δημιουργσας, κα κ μ ντων ες τ εναι παραγαγν, ελγησον τν στφανον το νιαυτο, κα τν πλιν μν φλαττε πολιρκητον· τος δ πιστος Βασιλες μν, ν τ δυνμει σου εφρανον, νκας χορηγν ατος κατ τν πολεμων, δι τς Θεοτκου δωρομενος τ κσμ τ μγα λεος.» (Εἰς τὸν Στίχον. Στιχηρὰ ἰδιόμελα τῆς Ἰνδίκτου, Ἰωάννου Μοναχοῦ. Ἦχος α´).

Ένεκα του ότι το μήνα Αύγουστο συμπληρώνεται η συγκομιδή αρκετών ειδών καρπών του έτους, ο μήνας Σεπτέμβριος λογαριάζεται ως η αρχή του νέου έτους.

Η Εκκλησία, με δεήσεις και ύμνους, προσεύχεται προς τον Κύριο και Δημιουργό του σύμπαντος κόσμου, όπως χαρίζει κατά τη διάρκεια του νέου έτους κάθε ευλογία και ευκαιρία για τη δημιουργία αγαθών έργων προς δόξα Θεού.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ευχόμαστε μέσα στη λατρευτική ζωή της Εκκλησίας: «υπέρ ευκρασίας αέρων, ευφορίας των καρπών της γης και καιρών ειρηνικών». Όμως, η αλαζονεία και «πληστία» του σύγχρονου ανθρώπου επέφερε την απομάκρυνση από το Θεό, την καταπάτηση του φυσικού περιβάλλοντος, την ανελέητη σπατάλη και τη ρύπανση των φυσικών πηγών και την εξάντληση των φυσικών πόρων και ταυτόχρονα την αύξηση της τοξικότητας και των αποβλήτων.

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος, που συγκροτήθηκε στην Κρήτη τον Ιούνιο του 2016, επαναβεβαιώνει αυτή την ευαισθησία και την ευθύνη μας με τα ακόλουθα:

«Ἡ οκολογική κρίσις,  ποία συνδέεται πρός τάς κλιματολογικάς λλαγάς καί τήν περθέρμανσιν το πλανήτου, καθιστ πιτακτικόν τό χρέος τς κκλησίας πως συμβάλ, διά τν ες τήν διάθεσιν ατς πνευματικν μέσων, ες τήν προστασίαν τς δημιουργίας το Θεο κ τν συνεπειν τς νθρωπίνης πληστίας.  πληστία διά τήν κανοποίησιν τν λικν ναγκν δηγε ες τήν πνευματικήν πτώχευσιν το νθρώπου καί ες τήν καταστροφήν το περιβάλλοντος. Δέν πρέπει νά λησμονται τι  φυσικός πλοτος τς γς δέν εναι περιουσία το νθρώπου, λλά το Δημιουργο: «Το Κυρίου  γ κα τ πλήρωμα ατς,  οκουμένη κα πάντες ο κατοικοντες ν ατ» (Ψαλμ. κγ΄ 1). Οτως,  ρθόδοξος κκλησία τονίζει τήν προστασίαν τς δημιουργίας το Θεο διά τς καλλιεργείας τς εθύνης το νθρώπου ναντι το θεοσδότου περιβάλλοντος καί διά τς προβολς τν ρετν τς λιγαρκείας καί τς γκρατείας. φείλομεν νά νθυμώμεθα τι χι μόνον α σημεριναί, λλά καί α μελλοντικαί γενεαί χουν δικαίωμα πί τν φυσικν γαθν, τά ποα μς χάρισεν  Δημιουργός».

Ας παρακαλέσουμε τον Πανάγιο Τριαδικό Θεό, Δημιουργό του σύμπαντος κόσμου, να ευλογήσει το νέο εκκλησιαστικό έτος, χαρίζοντάς μας τον απαραίτητο πνευματικό οπλισμό με νέες δυνάμεις και αντοχές, καθώς και ετοιμότητα για νέους πνευματικούς αγώνες για την αντιμετώπιση των καθημερινών κινδύνων και θλίψεων και με προοπτική τον εν Χριστώ αγιασμό.

«Κα τν πλιν μν φλαττε πολιρκητον» από κάθε επιβουλή ορατό και αόρατο εχθρό. Η νέα πανδημία Κόβιτ-19του 21ου αιώνα, μέχρι την πλήρη εξαφάνισή της από την κοινωνία των πολιτών, με τη συμβολή όλων, θα μας υπενθυμίζει την αδυναμία και τη δύναμή μας. Μόνοι είμαστε αδύναμοι. Με την παραδοχή της παντοδυναμίας του Τριαδικού Θεού γινόμαστε δυνατοί και ανθεκτικοί και στην ψυχή και στο σώμα, αφού συνεχίζουμε να τηρούμε τα πρωτόκολλα υγιεινής της υπεύθυνης πολιτείας.

Καλό και ευλογημένο το νέο εκκλησιαστικό έτος.

Του Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου

Tags
Back to top button