Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών: «Οι τράπεζες προχωρούν σε παράνομες δεσμεύσεις λογαριασμών» - Ποιες εξαιρούνται

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, σε ανακοίνωσή της τονίζει πως «είναι αρκετά σύνηθες, τελευταία, οι τράπεζες να προχωρούν σε παράνομες δεσμεύσεις τραπεζικών λογαριασμών, για οφειλές κυρίως προς το Δημόσιο».

Παράλληλα, προσθέτει ότι «δεν είναι λίγες οι καταγγελίες που έχει δεχτεί μέχρι σήμερα από οφειλέτες που ήρθαν αντιμέτωποι με αυθαίρετη δέσμευση του τραπεζικού τους λογαριασμού».

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι καταγγελίες είχαν να κάνουν κυρίως με δεσμεύσεις ποσών από λογαριασμό ο οποίος ήταν δηλωμένος ως ακατάσχετος ή ποσών που προέρχονταν από συντάξεις, μισθούς και ασφαλιστικά βοηθήματα, τα οποία είναι εκ του νόμου ακατάσχετα.

Ενδεικτικά, αναφέρεται η περίπτωση καταναλωτή με οφειλές στην εφορία, ο οποίος απευθύνθηκε στην ένωση, όταν πιστωτικό ίδρυμα δέσμευσε ποσά από ασφαλιστικό βοήθημα, το οποίο καταβαλλόταν περιοδικά και το οποίο κατατίθετο σε τραπεζικό λογαριασμό που είχε δηλωθεί ως ακατάσχετος.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το αρ. 31 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) σχετικά με τα ακατάσχετα εις χείρας τρίτων:

1. Εξαιρούνται της κατασχέσεως εις χείρας τρίτων: 

[…]ε) Οι απαιτήσεις από μισθούς, συντάξεις και κάθε είδους ασφαλιστικά βοηθήματα που καταβάλλονται περιοδικά, εφόσον το ποσό αυτών μηνιαίως είναι μικρότερο από χίλια (1.000) ευρώ,στις περιπτώσεις δε που υπερβαίνει το ποσό αυτό επιτρέπεται η κατάσχεση για τα χρέη προς το Δημόσιο επί του 1/2 του υπερβάλλοντος ποσού των χιλίων (1.000) ευρώ και μέχρι του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, καθώς και επί του συνόλου του υπερβάλλοντος ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ

στ) τα 4/5 των ημερομισθίων, επιτρεπομένης της κατασχέσεως επί του 1/5 αυτών διά τα προς το Δημόσιον χρέη των δικαιούχων τούτων και 

ζ) το 1/2 των εφ` άπαξ καταβαλλομένων, υπό οιουδήποτε ασφαλιστικού φορέως, βοηθημάτων επί τη εξόδω εκ της Υπηρεσίας ή του επαγγέλματος, επιτρεπομένης της κατασχέσεως επί του 1/2 αυτών διά τα προς το Δημόσιον χρέη των δικαιούχων τούτων.

2. Καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα σε ατομικό ή κοινό λογαριασμό είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των χιλίων διακοσίων πενήντα (1.250) ευρώ μηνιαίως για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου απαιτείται γνωστοποίηση από το φυσικό πρόσωπο ενός μοναδικού λογαριασμού, με υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης. Εφ' όσον υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων, γνωστοποιείται, αποκλειστικά και μόνο, ο λογαριασμός αυτός. 

Η ΕΕΚΕ, δηλώνει ότι προσεγγίζει αυτού του είδους τα ζητήματα, με ιδιαίτερη ευαισθησία, δεδομένης και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που διανύει η χώρα.

Στόχος της αναφέρεται ότι είναι, οι καταναλωτές να μην αισθάνονται απροστάτευτοι απέναντι στις τράπεζες, οι οποίες συχνά εκμεταλλεύονται τη διαπραγματευτική τους ισχύ αλλά και τον θεσμικό ρόλο που έχουν  καταλήξει να διαδραματίζουν.

Οπότε, η ανακοίνωση καταλήγει ότι καλούνται όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τις συναλλαγές τους με τα πιστωτικά ιδρύματα, να επικοινωνούν με την ένωση.

Tags
Back to top button