Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Επιστήμες

Ένας λογαριασμός στo instagram αποκαλύπτει τον ψεύτικο κόσμο των social media (φώτο)

H Amalia Ulman, με μια περφόρμανς που έκανε στο Instagram αποκάλυψε ότι τα πράγματα στην εποχή των σέλφι, πολύ συχνά δεν είναι όπως φαίνονται…

Η περφόρμανς «Excellences and Perfections» έγινε πριν από τέσσερα χρόνια και το κόνσεπτ ήταν σχετικά απλό: Στο Instagram, η Ulman, που σήμερα είναι 29 ετών, άρχισε να ξεδιπλώνει μια παστέλ αφήγηση του εαυτού της, στο ρόλο μιας αισιόδοξης νέας γυναίκας που κυνηγάει το όνειρό της στο Λος Άντζελες. Τα πράγματα άρχισαν πολύ αθώα: «Μια ακόμα μέρα στο ηλιόλουστο Λος Άντζελες, αγαπάω τη ζωή μου…», διαβάζουμε σε μια από τις πρώτες λεζάντες. Όμως, όταν τα χάλασε με το αγόρι της, τα πράγματα άλλαξαν. Άρχισε να διηγείται την κατάρρευσή της μετά το χωρισμό, με σέξι φωτογραφίες στον καθρέπτη, την εμπλοκή της σε escorting, την αυξητική στήθους και δακρύβρεχτα βίντεο. Και μετά, την ανάρρωσή της, με γιόγκα, διαλογισμό και τοστ με αβοκάντο...

«Μου αρέσει η φωτογραφία, οι περφόρμανς με φωτογραφίες και το Instagram έχει πολύ κείμενο και φωτογραφίες και έτσι δουλεύω, με ενδιαφέρει πολύ η αισθητική στις φωτογραφίες», λέει η ίδια στο CNNi.

Ο λογαριασμός της Ulman στο Instagram κέρδισε χιλιάδες ακολούθους που παρακολουθούσαν το υποτιθέμενο προσωπικό της ταξίδι. Μετά από πέντε μήνες, όταν είχε φτάσει τους 90.000 ακόλουθους, αποκάλυψε ότι τίποτα απ’ όλα αυτά δεν ήταν αλήθεια, ήταν απλώς μια περφόρμανς. Είχε δημιουργήσει ένα σχεδόν φανταστικό χαρακτήρα, βασισμένο σε όλα τα στερεότυπα του τι θεωρούν trendy τα νέα κορίτσια που ποστάρουν στο Instagram. Το έκανε για να δείξει ότι τα συναισθήματα και οι εμπειρίες μπορούν να σκηνοθετηθούν στα social Media, συχνά για να τραβήξει κάποιος την προσοχή, ή απλώς από μοναξιά.

Η αποκάλυψη δεν άρεσε καθόλου στους φόλοουερς, που αισθάνθηκαν ότι τους κορόιδεψε. Αυτό όμως ήταν ακριβώς ο σκοπός του πρότζεκτ: Να αποκαλύψει ότι στα social media μπορεί κανείς να σκηνοθετήσει τα πάντα.

Το πρότζεκτ τράβηξε το ενδιαφέρον του κόσμου της Τέχνης και τμήμα του περιλήφθηκε στην έκθεση της Tate Modern «Performing for the Camera». Και τώρα γίνεται βιβλίο, το οποίο περιλαμβάνει τα ποστ που χρησιμοποιήθηκαν στο πρότζεκτ.

Η ίδια η Ulman σήμερα έχει επικεντρωθεί σε άλλα πρότζεκτ και ετοιμάζεται να πάει στο Πεκίνο για την πρώτη της ατομική έκθεση. Γα τη συγκεκριμένη περφόρμανς λέει: «Δεν θα μπορούσε να γίνει σήμερα, ήταν πολύ συγκεκριμένη η χρονική εκείνη στιγμή». Πράγματι, το 2014 το Instagram ήταν ακόμα σχετικά καινούργιο. Ξεκίνησε το 2010 και αποκτήθηκε από το Facebook το 2012. Και ακόμα δεν είχε γίνει αυτό που είναι σήμερα: Μια πλατφόρμα όπου καθένας «πουλάει» τον εαυτό του.

«Σήμερα το πρόβλημα είναι ότι καθένας πρέπει να είναι κάποιου είδους διασημότητα. Νωρίτερα, μόνο οι άνθρωποι στη βιομηχανία της Τέχνης ή του θεάματος ήταν αναγκασμένοι να αντιμετωπίσουν κάποια πράγματα, αλλά σήμερα όλοι πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται τα αποτελέσματα της δημοσιότητας, το οποίο είναι κάπως επικίνδυνο», λέει.

Tags
Back to top button