Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες: Ο αγώνας επιβίωσης συνεχίζεται

Mπήκε ο Αύγουστος και οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δίνουν, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, τον αγώνα της επιβίωσης εν μέσω νέου κύματος πανδημίας. Τα πρόχειρα στατιστικά που είναι σε γνώση μας δείχνουν αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με το 2020 κατά 50%-60%. Στο τέλος της χρονιάς θα γίνει ταμείο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι Κυκλάδες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση της κίνησης σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2020 με ποσοστό το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 55%-60%.

Ακτοπλοΐα: Ζημιές πάνω από 200 εκατ. ευρώ στη διάρκεια της πανδημίας

Ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με ποσοστό αύξησης 50%. Ακολουθούν τα νησιά του Βορειο-ανατολικού Αιγαίου με 40% αύξηση σε σύγκριση με πέρσι και η Κρήτη με 30% αύξηση σε σύγκριση με το 2020.

Αν τα ποσοστά παραμείνουν στο 50% αυξημένα σε σύγκριση με το 2020, τότε σε σύγκριση με το 2019 η κίνηση θα είναι μειωμένη κατά 35%.

Σύμφωνα με νεότερα στοιχεία του ΣΕΕΝ, με τα σημερινά δεδομένα και τάσεις στο τέλος του 2021 η ακτοπλοΐα θα έχει ζημιές ύψους 100 εκατομμύρια ευρώ.

«Καίνε» τα καύσιμα

ΟΛΠ ΑΕ: Ακτοπλοϊκή διασύνδεση Πειραιά-Λεμεσού - Πότε θα γίνει

Οικονομικό πρόβλημα δημιουργεί και η αλματώδης αύξηση της τιμής των καυσίμων. Είναι πιο ακριβά κατά 50%-60% χωρίς να υπάρχει προοπτική μείωσης. Το αποτέλεσμα θα είναι η ακρίβεια των καυσίμων να απορροφήσει την αύξηση του 2021 στην ακτοπλοΐα.

Το 2021 ο τόνος για τα συμβατικά πλοία κοστίζει 430 ευρώ, ενώ το 2020 κόστιζε 280 ευρώ, ποσοστό αύξησης 53,7%. Για τα ταχύπλοα κοστίζει 530 ευρώ ενώ το 2020 κόστιζε 330 ευρώ, ποσοστό αύξησης 60,6%. Υπολογίζεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκατ. ευρώ μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν 9 εκατ. για τα ίδια δρομολόγια.

Όσον αφορά στον αριθμό των δρομολογίων, πλησιάζει εκείνον του 2019. Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2019 πραγματοποιήθηκαν 5.800 δρομολόγια στις κύριες γραμμές. Τον ίδιο μήνα, το 2020, έγιναν 4.200 δρομολόγια, μείωση κατά 30%. Το 2021 τα προγραμματισμένα δρομολόγια πλησιάζουν τα 5.800.

Tags
Back to top button