Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Άμυνα & Ασφάλεια

Εγκρίθηκε από το ελεγκτικό Συνέδριο η 6η τροποποίηση της σύμβασης για τα ΝΗ90: Έρχονται και τα υπόλοιπα έξι;

Τέλος φαίνεται να βάζει -εκτός απροόπτου βέβαια- στην υπόθεση παραλαβής των υπολοίπων έξι ελικοπτέρων ΝΗ90 για την ΑΣ η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να εγκρίνει την έκτη -κατά σειρά- τροποποίηση της σύμβασης 034Α/03 για την προμήθεια των είκοσι ελικοπτέρων  NH-90.

Η αρχική σύμβαση είχε υπογραφεί το 2003 και έκτοτε τόσο οι παραλαβές των υπολοίπων ελικοπτέρων όσο και η ίδια η κατάσταση των ήδη παραληφθέντων ήταν μια υπόθεση που ταλαιπώρησε ιδιαίτερα την ΑΣ.

To κόστος απόκτησής τους άγγιξε τα 660 εκατ. ευρώ με το πρώτο ελικόπτερο προσγειώθηκε  στις εγκαταστάσεις του 2ου ΤΕΑΣ στην Πάχη Μεγάρων το 2011.Θα κάλυπταν πολλαπλές ανάγκες και μάλιστα 4 από αυτά θα είχαν εξοπλισμό ειδικών επιχειρήσεων.

Ακολούθησε μια μακρά περίοδος με σχεδόν και τα δεκατέσσερα νεοαποκτηθέντα ελικόπτερα να παραμένουν καθηλωμένα -πλην μόνο ενός- την ώρα που είχε «παγώσει» η παραλαβή των υπόλοιπων έξι για να συμπληρωθεί ο αριθμός των είκοσι σύμφωνα με τη αρχική σύμβαση. Και μάλιστα με το Ελληνικό δημόσιο να πληρώνει χρήματα ακόμα και για την αποθήκευση ελικοπτέρων τα οποία δεν είχε καν παραλάβει.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η Αεροπορία Στρατού θα είχε επιχειρησιακά και τα είκοσι ελικόπτερα από το 2016 εάν είχε προχωρήσει κανονικά η υλοποίηση της σύμβασης. Κάτι που βέβαια δεν έγινε ποτέ.

Η Ελληνική πλευρά όμως εγκατέλειψε τις συμβατικές υποχρεώσεις της ένα χρόνο νωρίτερα με αποτέλεσμα όχι απλά να μην παραλάβει όλα τα ελικόπτερα αλλά και να επωμιστεί ρήτρα  31 εκ ευρώ. Και την ίδια ώρα όσα NH90 είχαν ήδη αποκτηθεί να καθηλώνονται από έλλειψη ανταλλακτικών και υποστήριξης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η  λύση στο τέλμα, επήλθε έπειτα από μεσολάβηση του Γάλλου προέδρου Μακρόν και ενώ το ζήτημα είχε τεθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Η  Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων είχε προχωρήσει σε διαβουλεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία για να βρεθεί διέξοδος μέσω της 6ης -και τελευταίας- τροποποίησης. Μετά και το «ναι» από το Ελεγκτικό Συνέδριο φαίνεται πως επιτέλους θα λήξει και το σήριαλ των ΝΗ90.

Tags
Back to top button