Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Δοκιμάζουμε το Dacia Duster II Sportive 4X2 με κινητήρα 1.5 dCi

Το έχω ξαναπεί και το ξαναλέω. Όσοι έχουν συνδέσει το όνομα της Ρουμανικής Dacia με προβλήματα και σκοτούρες ας τα ξεχάσουν. Σήμερα τα Dacia βρίσκονται κάτω από τη γαλλική ομπρέλα της Renault και δεν μπορεί να γίνει καμία σύγκριση με το παρελθόν.

Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση που είχε πριν από αρκετούς μήνες στην Ελλάδα, είχα εντυπωσιασθεί όχι μόνο για την άψογη οργάνωση των Γάλλων αλλά και για τα καλοστημένα 4Χ4 Dacia Duster που μπήκαν δυναμικά στην κατηγορία των SUV.

Μετά τη δοκιμή των Dacia Duster 4X4 ήρθε η ώρα να δούμε και πόσο αξιόπιστο στις χωμάτινες  διαδρομές είναι το Duster 2X4 . Το SUV με την κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς , το κινεί με εξαιρετική ευκολία ο  πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi  που αποδίδει 110 ίππους στις 4000 σ.α.λ.  Η  ροπή των 260 Nm είναι παρούσα από τις 1.750 σ.α.λ. κάτι που κάνει εύκολη τη ζωή του οδηγού στα δύσκολα κομμάτια.

Σε συνδυασμό με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων κιβώτιο,  ο οδηγός δεν κουράζεται όχι μόνο στην εθνική οδό αλλά ούτε σε ανηφορικά κομμάτια είτε με χώμα είτε με άσφαλτο που είναι με συνεχόμενες στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί όσο πιο «ανθρώπινα»  γίνεται. Δηλαδή η σχέση που κινεί το αυτοκίνητο στις στροφές ,είναι αυτή που θα επέλεγα αν είχα μια χειροκίνητη έκδοση.

Στην εθνική οδό πήγαινα όσο έλεγε το όριο και λίγο παραπάνω. Η επίσημη εργοστασιακή μέτρηση δίνει 171 χιλιόμετρα τελική ταχύτητα. Το αυτοκίνητο που έχει βάρος 1304 κιλών είχε φορτωθεί με πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους. Τα πρώτα 300 χιλιόμετρα (Αθήνα –Καρδίτσα) έγιναν χωρίς στάση. Ωστόσο κανένας δεν παραπονέθηκε ότι κουράστηκε η ότι ενοχλήθηκε από κραδασμούς η θορύβους. Πολύ σημαντικό αυτό. Πρέπει να ομολογήσω ότι οι Γάλλοι έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο Duster 2ης γενιάς.

Το τιμόνι έχει τέσσερις ακτίνες . Υποστηρίζεται με ηλεκτρική υποβοήθηση . Είναι «υπάκουο». Για την πόλη είναι ιδανικό. Ελαφρύ και εύχρηστο. Στο ταξίδι χρειάζεται να σφίγγει περισσότερο όταν ο οδηγός ανεβάζει  χιλιόμετρα. Μπορώ να πω ότι οι Γάλλοι σκέφτονται να το βελτιώσουν ακόμη περισσότερο ειδικά όταν κινείται με περισσότερα από 130 χιλιόμετρα.

Η κεντρική κονσόλα είναι μοντέρνα. Μιλάμε για πλήρη αναδιαμόρφωση στο μπροστινό εσωτερικό. Τα όργανα στο ταμπλό είναι απλά και δεν προβληματίζουν ακόμη και αυτόν που αποφεύγει τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Η ενσωματωμένη οθόνη αφής 7 ιντσών, με τις πολλαπλές ενδείξεις είναι λειτουργική. Η ελαφριά κλίση που έχει διευκολύνει τον οδηγό. Σε σωστή θέση βρίσκονται ακόμη οι  διακόπτες και τα κουμπιά. Το αυτοκίνητο διέθετε σύστημα  πολυμέσων Media Nav Evo .

Οι Γάλλοι βελτίωσαν και τα πλαστικά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου που έχουν καλύτερη αίσθηση και ποιότητα  και είναι φτιαγμένα για να αντέχουν στο χρόνο. Σαφέστατα έχει βελτιωθεί και το επίπεδο ηχομόνωσης.

Στο ταξίδι

Φορτωμένο μέχρι εκεί που δεν παίρνει ανεβήκαμε βουνά χωρίς αγκομαχητά. Αυτό που μου άρεσε  ακολουθώντας την παλιά ακροπολική ειδική διαδρομή Ραχούλα –Νεράιδα ( τότε που περνούσαν ο Βάλτερ Ρέρλ , ο Χάνου Μίκολα η η Μισέλ Μουτόν με τα τέρατα των 400 ίππων) , είναι ότι το Duster δεν με κούρασε ούτε εκεί που είχε αρκετή ανηφόρα με συνεχόμενες στροφές 180 μοιρών.

Ευρύχωρο αυτοκίνητο και άνετο στο ταξίδι. Τα καθίσματα είναι φαρδύτερα. Οι πίσω επιβάτες έχουν χώρο και δεν στριμώχνονται. Οι διαφορές σε διαστάσεις με το προηγούμενο μοντέλο είναι ελάχιστες. Το μήκος του είναι 4.341 χλστ., το πλάτος του 1.804 χλστ., το ύψος του 1.693 χλστ και το  μεταξόνιο 2.674  χλστ.

Για να μην σας μπερδεύω με συγκριτικά τεστ και τις μικρές διαφορές που έχει κάθε μέτρηση θα σας αναφέρω τις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις.  Η  επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα είναι  11,9 δευτ. και η κατανάλωση σε κύκλο πόλης 4.4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, μικτός κύκλος 4,5 ενώ ίδια μέτρηση δίνει για τον κύκλο εκτός πόλης. Οι εκπομπές CO2 (g/km) 116. Σίγουρα ο μετρητής στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας έδειχνε παραπάνω. 

Ήταν γύρω στα 7.6 λίτρα αλλά πρέπει να διευκρινίσω ότι ήμασταν 5 άτομα και φορτωμένοι. Ακόμη πουθενά δεν χρησιμοποίησα το κουμπί με την ένδειξη ECOπου σίγουρα θα μου μείωνε την κατανάλωση αλλά θα έριχνε και την απόδοση.

Η ανάρτηση ακολουθεί τη σίγουρη συνταγή  με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω . Η  μεγάλη διαδρομή που έχει, βοηθάει στην ηρεμία των επιβατών που δεν αισθάνονται τις ανωμαλίες του δρόμου. Οι τροχοί περνούν πάνω από λακκούβες χωρίς να μεταφέρουν εσωτερικά τις κακοτεχνίες των δρόμων στην ελληνική ύπαιθρο. Το Duster της δοκιμής είχε 16αρες ζάντες αλουμινίου. Στα χωμάτινα κομμάτια δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα.  Η απόσταση από το έδαφος  είναι 210 χλστ., ενώ η γωνία προσέγγισης 30 μοίρες. Η γωνία ράμπας 21 και η γωνία διαφυγής 34 μοίρες .

Δεν πρόκειται να σας πω για την εξωτερική εμφάνιση του Duster. Ούτε για τις παρεμβάσεις  στους Led εμπρός προβολείς , ούτε θα αναφερθώ  στην πιο μεγάλη χρωμιωμένη κυψελωτή του μάσκα ούτε στη διαφορετική φιλοσοφία που ακολουθήθηκε στα πίσω φωτιστικά σώματα. Για μένα σημασία είχε ότι οι συνεπιβάτες αρκετές φορές με προέτρεψαν να μπω σε κάποιους δρόμους γιατί δεν είχαμε κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Και όμως το Duster με κίνηση στους δύο μπροστινούς τροχούς πέρασε χωρίς δισταγμούς ακόμη και από  απάτητα χωράφια . Πιο όμορφες αλλά και με λογική είναι οι αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω.

Ο χώρος των αποσκευών ικανοποιητικός ακόμη και για πέντε επιβάτες. Έχει (σε dm3 – VDA)   445 λίτρα και με αναδιπλωμένα τα καθίσματα 1478 λίτρα. Κάτω από το χώρο αποσκευών υπάρχει ρεζέρβα.

Ο εξοπλισμός του Dacia Duster II είναι πλούσιος. Στον στάνταρ εξοπλισμό έχει ABS, EBV, AFU, ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας ESC  και ASR , Hill Assist ( υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση) ,ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω, μετωπικούς και πλευρικούς αερόσακους , ηχητικές ειδοποιήσεις, cruise control με speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι και φυσικά πίσω αισθητήρες στάθμευσης. Στο αυτοκίνητο που είχα ,υπήρχε και κάμερα ευκρινείας για ακόμη πιο ασφαλές παρκάρισμα.

Η αρχική τιμή του Duster II ( με κινητήρα βενζίνης είναι 13.670 ευρώ και η βασική τιμή με κινητήρα πετρελαίου 15.080 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φτάνει τα 18.690 ευρώ. Η Renault που έχει την ευθύνη για τα Dacia , δίνει πλήρη εργοστασιακή εγγύηση πέντε χρόνια. Ακόμη δίνει αντισκωριακή εγγύηση για 6 χρόνια, δύο χρόνια για βαφή και τρία χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια.

Tags
Back to top button