Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

BMW 840d xDrive Coupe: Το απόλυτο εργαλείο αποκλειστικά για δύο

Βλέπεις στη βιτρίνα ένα πανάκριβο ζευγάρι παπούτσια. Γυναικεία εννοώ. Είναι αστραφτερά με εντυπωσιακά τακούνια. Ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά. Παρά την απαγορευτική τιμή κάποιες γυναίκες δεν κάνουν πίσω. Τα αγοράζουν. Εμφανίζονται με αυτά στο πάρτι, γίνονται ο πόλος έλξεως αλλά ….

Αλλά στην πραγματικότητα η γυναίκα που τα «κυκλοφορεί» δεινοπαθεί. Παρά το γεγονός ότι το νούμερό της είναι ακριβώς αυτό που πήρε, την στενεύουν υπερβολικά. Είναι παπούτσια για λίγο. Για περιορισμένη χρήση.

Κάπως έτσι θα χαρακτήριζα το στολίδι της βαυαρικής αυτοκρατορίας. Το πανέμορφο και εντυπωσιακό BMW 840d xDrive Coupe που από την πρώτη στιγμή μας εξέπληξε τόσο οπτικά όσο και τεχνολογικά, τελικά έχει μειονεκτήματα.

Πρώτο μειονέκτημα:

Αν σας πιάνει το μάτι, θα έχετε συνέχεια πονοκέφαλο.

Δεύτερο μειονέκτημα:

Αν προσκαλέσετε για βόλτα ένα φιλικό ζευγάρι σίγουρα –τουλάχιστον από μέσα τους- θα σας βρίζουν. Ο χώρος πίσω από τα μπροστινά καθίσματα είναι εικονικός. Αθήνα-Γλυφάδα είναι Γολγοθάς για τους πίσω επιβάτες.

Τρίτο μειονέκτημα: Πονοκέφαλος ο χώρος στάθμευσης. Αν πάτε μια βόλτα και σταματήσετε κάπου για ποτό η για φαγητό θα πρέπει απαραιτήτως να βρείτε φυλασσόμενο παρκινγκ.

Αν σας περνάει από το μυαλό να σκαρφαλώσετε κάποιο πεζοδρόμιο, ξεχάστε το. Θα κάνετε ζημιά και δεν υπάρχει λόγος.

Αν το δώσετε σε παρκαδόρο να το βολέψει σε κάποιο δρόμο θα το βρείτε «λαβωμένο». Κυκλοφορούν αρκετά παιδιά με καρφιά στις τσέπες. Η λύση είναι μόνο μία. Κλειστό και φυλασσόμενο παρκινγκ. Όπως καταλαβαίνετε αυτό το στολίδι χρειάζεται ειδική φροντίδα.

Όταν ξεκίνησα να κάνω τα πρώτα χιλιόμετρα με την BMW 840 D κατάλαβα ότι με «καρφώνουν» ακόμη και οι ταξιτζήδες. Πρέπει να είσαι με αυξημένη ετοιμότητα για να προλάβεις το λάθος του διπλανού σου. Ευτυχώς έχει καταπληκτική επιτάχυνση και όταν διαισθανθείς τον κίνδυνο μπορείς εύκολα να απομακρυνθείς χωρίς να γίνει ζημιά.

Αυτή η σειρά της BMW έχει εξελιχθεί μαζί με την BMW Σειρά 8 Coupe και την αγωνιστική BMW M8 GTE. Είναι ένα σπορ αυτοκίνητο με δύο πόρτες και κατά την άποψη μου και για δύο επιβάτες. Αν ο οδηγός και ο συνοδηγός του είναι ψηλοί πρώτον τα κεφάλια τους θα ακουμπούν στην οροφή που είναι με ειδικό δέρμα αρίστης ποιότητας και δεύτερον χώρος πίσω δεν υπάρχει ούτε για ένα παιδί. Θα μου πείτε όταν θέλεις να ξεχωρίζεις θα πρέπει να κάνεις και υποχωρήσεις.

Όμως είναι ένα σπορ μοντέλο με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο αμάξωμα και με χαμηλό κέντρο βάρους. Η δομή του είναι ελαφριά αφού γίνεται χρήση αλουμινίου, μαγνησίου και πλαστικού που φυσικά είναι ενισχυμένος με ανθρακονήματα (CFRP).

Το αυτοκίνητο αυτό που η τιμή του ξεκινάει από 138.800 ευρώ (τιμή προ φόρων 85.468 ευρώ) πρέπει να το σέβεται ο οδηγός του και αν δεν έχει σωστές γνώσεις καλύτερα πρώτα να αφιερώσει χρόνο για να μάθει να οδηγεί γρήγορα αλλά με ασφάλεια.

Για σκεφθείτε να το πάρει κάποιος και να το «σανιδώσει» σε μια ευθεία. Οι Γερμανοί δίνουν 0-100 μόλις 4.9’’. Ένα αυτοκίνητο με βάρος 1905 κιλών σκεφθείτε που θα καταλήξει στην πρώτη στροφή αν ο οδηγός του είναι άπειρος. Στην Ελλάδα υπάρχει η σειρά 8 σε δύο εκδόσεις. Μία με βενζίνη 4.4 λίτρων που αποδίδει 530 ίππους και μία άλλη με κινητήρα diesel 3.0 λίτρων που αποδίδει 320 ίππους. Με αυτό κινηθήκαμε.

Κάτω από το μακρύ καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας «κρύβεται» ένας εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας diesel 2.993 κ.εκ ο οποίος συνεργάζεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Αποδίδει 320 ίππους στις 4.400 rpm ενώ η ροπή του είναι 680 Nm που αποδίδονται ανάμεσα στις 1750 – 2.250 (σ.α.λ ) . Και μια που σας δίνω τα τεχνικά του χαρακτηριστικά να σας πω ότι οι εκπομπές CO2 είναι 164-154 g/km ( πρότυπο εκπομπών καυσαερίων EU6d-TEMP). Μπορούμε να πούμε έναν μέσο όρο εκπομπών ρύπων 160 g/km CO2.

Αν βρείτε μια μεγάλη ευθεία και είστε σίγουροι ότι δεν θα σας «τσιμπήσουν» τα ραντάρ της Τροχαίας θα διαπιστώσετε ότι η τελική της BMW 840 D αγγίζει τα 250 χιλιόμετρα. Σε μια ευθεία από την Αθήνα προς την Κόρινθο το κοντέρ έφτασε άνετα και γρήγορα τα 220 χιλιόμετρα. Όμως πλάκες με αυτό το αυτοκίνητο δεν μπορείς να κάνεις όσο καλό και αν είναι. Θέλει προσοχή.

Δεν μπόρεσα να το μετρήσω για να δω πόσο καίει. Θα το αδικούσα γιατί είναι αδύνατον να κινηθείς οικονομικά. Θα σας δώσω όμως την εργοστασιακή μέτρηση που λέει ότι στο μικτό κύκλο καταναλώνει από 6,2-5,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Στη δική μου μέτρηση ξεπέρασα τα 7,6 λίτρα αλλά το θεωρώ λογικά γιατί το μόνο που δεν έκανα ήταν οικονομική οδήγηση.

Οδηγώντας το γρήγορα διαπιστώνεις ότι η ισχύς αρχικά μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων. Όταν χρειασθεί -και αυτό το αποφασίζει ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος- μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη μεταφέρεται η ισχύς και στον εμπρός άξονα.

Μπορούμε να πούμε ότι η BMW 840d xDrive Coupe έχει πισωκίνητη συμπεριφορά αλλά στην πραγματικότητα είναι τετρακίνητη.

Όποιος έχει γνώσεις, χέρια και ψυχή, μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που σου παρέχει για γρήγορη οδήγηση.

Τα κρατήματα είναι άριστα και σ αυτό βοηθούν και οι τροχοί 20’’ ( στη στάνταρ έκδοση υπάρχουν 18άρες ζάντες με ελαστικά 245/45 μπροστά και 275/40 πίσω. Τα φρένα είναι λογικό ότι είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει. Η ανάρτηση είναι Adaptive M με αμορτισέρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενης απόσβεσης.

Η κύλιση στο δρόμο με άριστα το 10 παίρνει 10.

Δεν χρειάζεται να πούμε ότι το αυτοκίνητο έχει κάθε είδος βοηθήματα για τον οδηγό. Στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει το Cruise Control , Προειδοποίηση Σύγκρουσης (Collision Warning), Προειδοποίηση Πεζού (Pedestrian Warning) ή ποδηλάτη και αυτόματου φρεναρίσματος (City Braking). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε ακόμη Driving Assistant Professional με Active Cruise Control / Stop & Go και Steering & lane control assistant. Αυτά όμως είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από έξω διαπιστώνεις ότι είναι αρκετά μακρύ. Το μήκος του είναι 4.843 μ, το πλάτος του 1.902 μ και το ύψος του 1.341 μ.

Ωστόσο ούτε λόγος για να ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικοι. Ωστόσο το πορτμπαγκάζ που είναι 420 λίτρα μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές τεσσάρων επιβατών.

Το επιβλητικό μοντέλο ξεχωρίζει. Σίγουρα φτιάχτηκε για λίγους πελάτες που δεν έχουν μεγάλα παιδιά. Απευθύνεται αποκλειστικά σε δύο που ξέρουν να εκτιμούν το καλό. Κυριαρχεί η πολυτέλεια αλλά και η τεχνολογία.

Η καμπίνα είναι ντυμένη με δέρμα ή πολύ ποιοτικό πλαστικό. Ο οδηγός βρίσκει την ιδανική θέση οδήγησης και την αποθηκεύει στην μνήμη έτσι ώστε πατώντας ένα κουμπί να έρχεται αυτόματα το κάθισμα εκεί όπου το θέλεις τόσο σε απόσταση από το τιμόνι όσο και σε ύψος.

Στο εσωτερικό του όλα είναι αρίστης ποιότητας. Ακόμη και ο λεβιές ταχυτήτων που είναι από επεξεργασμένο γυαλί έχοντας στο πάνω σημείο την ένδειξη «8». Η οθόνη τεράστια, 10,2’’ βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Είναι υψηλής ευκρίνειας και δίνει πληροφορίες για τα πάντα. Το infotainment ελέγχεται με το χειριστήριο iDrive που βρίσκεται μπροστά από τον επιλογέα του κιβωτίου. Υπάρχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ που βρίσκεται μπροστά στον οδηγό και αλλάζει χρώμα και διάθεση ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Να σας πω λίγα ακόμη «καλούδια» που κάνουν αισθητή τη διαφορά.

Το ηχοσύστημα της Harman Kardon με 16 ηχεία

Τα κλιματιζόμενα δερμάτινα καθίσματα

Το head-up display

Η οδήγηση τη νύκτα δεν προβληματίζει αφού τα LED φώτα του είναι τόσο ισχυρά που σου κάνουν τη νύκτα μέρα ενώ στις στροφές οι προβολείς στρίβουν στην κατεύθυνση του τιμονιού.

Αλήθεια δεν μπορείς να βρεις ένα ψεγάδι. Όλα ξεχωρίζουν. Είναι φτιαγμένα στην εντέλεια. Εντυπωσιακός είναι ο ψηφιακός κόσμος. Ο πίνακας οργάνων διαμορφώνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού. Αυτό σημαίνει ότι όποιος το αγοράσει θα πρέπει –αν θέλει να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου- να κάνει ειδικά σεμινάρια.

Επιμένω ότι κάθε αγοραστής της 840d xDrive Coupe οφείλει να αφιερώσει αρκετές ώρες προκειμένου να μάθει την τεχνολογία του αυτοκινήτου και να αξιοποιήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Χρειάζεται φροντιστήριο και …προπόνηση.


 

Tags
Back to top button