Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Βενζίνη, diesel, LPG, CNG ή… ρεύμα; - Σε αναζήτηση βέλτιστης λύσης για τα Ι.Χ.

Ένα από τα ελάχιστα θετικά (αν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι υπήρξαν τέτοια) των περιορισμών στις μετακινήσεις ήταν ότι οι τιμές στη βενζίνη αλλά και τα υπόλοιπα καύσιμα κίνησης υποχώρησαν σε τέτοιο βαθμό που η εξοικονόμηση γινόταν αντιληπτή «δια γυμνού οφθαλμού» στον μηνιαίο προϋπολογισμό της κάθε οικογένειας.

Όμως το τελευταίο διάστημα όσο χαλάρωναν σταδιακά και τα μέτρα τα καύσιμα ξαναπήραν «φωτιά» κάνοντας τους περισσότερους από εμάς να αναπολούμε τους πρόσφατους καιρούς που γεμίζαμε το ρεζερβουάρ με σχετικά λίγα χρήματα.

Από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα, ειδικά η βενζίνη και το πετρέλαιο σημείωσαν σημαντική αύξηση, «καίγοντας» όλο και περισσότερα ευρώ σε κάθε επίσκεψη στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Οι τρέχουσες τιμές

Συγκεκριμένα, η τρέχουσα μέση τιμή της βενζίνης 95 οκτανίων έχει φτάσει περί τα 1,6 ευρώ/λτ. και των 100 οκτανίων τα 1,8 ευρώ/λτ., (έναντι 1,437 ευρώ/λτ. και 1,631 ευρώ/λτ. την 1η Ιανουαρίου 2021).

Το πετρέλαιο κίνησης σκαρφάλωσε σε πάνω 1,3 ευρώ/λτ. (από 1,167 ευρώ/λτ.), ενώ και το υγραέριο κίνησης ανέβηκε στα 0,8 ευρώ/λτ. (από 0,7 ευρώ/λτ.).

Παρ’ όλα αυτά σήμερα οι οδηγοί οχημάτων έχουν πολύ περισσότερες επιλογές σε ότι αφορά τα καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.

Ενώ δηλαδή παλιότερα υπήρχε μόνο η βενζίνη και κάποια στιγμή αργότερα, όταν απελευθερώθηκε στα αστικά κέντρα, και το diesel, σήμερα ένας υποψήφιος κάτοχος αυτοκινήτου έχει μία σημαντικά πιο διευρυμένη γκάμα επιλογών στο καύσιμο που θα κινεί το όχημα του.

Έτσι εκτός από βενζίνη και πετρέλαιο, σήμερα υπάρχουν οι επιλογές του υγραερίου κίνησης LNG, του φυσικού αερίου CNG, ακόμα και της ηλεκτροκίνησης.

Μάλιστα οι πρόσθετες αυτές επιλογές εκτός του γεγονότος ότι είναι αρκετά έως πολύ φθηνότερες από τα παραδοσιακά καύσιμα είναι και αρκετά φιλικότερες προς το περιβάλλον, ενώ ειδικά η ηλεκτροκίνηση έχει και πολύ χαμηλότερο κόστος χρήσης του οχήματος.

Πρόσφατη έρευνα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο προσδιόρισε ποιο είναι το κόστος για κάθε 100 χιλιόμετρα ανά καύσιμο και ανά τύπο οχήματος.

Το εντυπωσιακό στην Ελλάδα είναι ότι σε κάποιες περιπτώσεις, προς το παρόν τουλάχιστον τα αυτοκίνητα που κινούνται με Φυσικό Αέριο έχουν χαμηλότερο κόστος χρήσης ακόμα από τα ηλεκτρικά.

Ειδικότερα σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας η κοινόχρηστη φόρτιση κοστίζει στον χρήστη περισσότερα χρήματα από ότι αν είχε ένα αντίστοιχο όχημα που κινούνταν με Φυσικό Αέριο.

Ποιο καύσιμο είναι φθηνότερο;

Συγκεκριμένα για να διανύσει κάποιος 100 χλμ. με ηλεκτρικό όχημα πόλης θα χρειαστεί 2,01 ευρώ αν η ενέργεια προέρχεται από ιδιωτικό φορτιστή και 4,4 ευρώ αν προέρχεται από κοινόχρηστο φορτιστή. Αν το ίδιο όχημα κινείται με Φυσικό Αέριο τότε θα καταναλώσει 3,16 ευρώ, με βενζίνη 8,11 ευρώ και με πετρέλαιο 4,98 ευρώ.

Στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων (Β)  για να διανύσει κάποιος 100 χλμ. με ηλεκτρικό όχημα πόλης θα χρειαστεί 4,56 ευρώ αν η ενέργεια προέρχεται από ιδιωτικό φορτιστή και 2,85 ευρώ αν προέρχεται από κοινόχρηστο φορτιστή. Αν το ίδιο όχημα κινείται με Φυσικό Αέριο τότε θα καταναλώσει 3,16 ευρώ, με βενζίνη 7,32 ευρώ και με πετρέλαιο 5,54 ευρώ.

Στα μεσαία οχήματα το Φυσικό Αέριο φαίνεται ότι κερδίζει με διαφορά καθώς για να διανύσει κανείς 100 χλμ. χρειάζεται σύμφωνα με την έρευνα 3,08 ευρώ. Για ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό όχημα με ρεύμα από ιδιωτικό φορτιστή χρειάζεται 3,46 ευρώ και 7,62 ευρώ αν προέρχεται από κοινόχρηστο φορτιστή. Αν το ίδιο όχημα κινείται με βενζίνη ο ιδιοκτήτης του θα δαπανήσει 7,96 ευρώ και με πετρέλαιο 6,92 ευρώ.

Στα πολυτελή SUV το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα με Φυσικό Αέριο κυμαίνεται σε 3,14 ευρώ. Για ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό όχημα με ρεύμα από ιδιωτικό φορτιστή χρειάζεται 6,91 ευρώ ενώ δεν υπάρχει κόστος για τον συγκεκριμένο τύπο οχημάτων από κοινόχρηστο φορτιστή. Αν το ίδιο όχημα κινείται με βενζίνη ο ιδιοκτήτης του θα δαπανήσει 18,78 ευρώ και με πετρέλαιο 15,37 ευρώ.

Τέλος στην κατηγορία MPV (πολυμορφικά) το κόστος για να διανύσει κάποιος 100 χιλιόμετρα με Φυσικό Αέριο ανέρχεται σε 3,58 ευρώ. Για ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό όχημα με ρεύμα από ιδιωτικό φορτιστή χρειάζεται 3,02 ευρώ και 6,66 ευρώ αν προέρχεται από κοινόχρηστο φορτιστή. Αν το ίδιο όχημα κινείται με βενζίνη ο ιδιοκτήτης του θα δαπανήσει 8,27 ευρώ και με πετρέλαιο 5,81 ευρώ.

Φαίνεται ότι το φυσικό αέριο κίνησης CNG (μαζί με την ηλεκτρικό ρεύμα) είναι τα καύσιμα που συμφέρουν περισσότερο αυτή την στιγμή στην Ελλάδα είναι, καθώς με τιμή 0,8 ευρώ/κιλό, ένα μέσο αυτοκίνητο CNG καίει 4-5 κιλά/100 χλμ. φυσικού αερίου. Το τελικό κόστος που προκύπτει είναι μόλις 3-4 ευρώ/100 χλμ.

Επίσης σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε από εξειδικευμένο περιοδικό αυτοκινήτων, για ένα μεσαίο αυτοκίνητο, με 10 € κόστος διανύθηκαν: 106 χιλιόμετρα χρησιμοποιώντας τη Βενζίνη, 148 χλμ με τη χρήση Diesel, 178 χλμ με χρήση υγραερίου και, 235 χλμ με CNG

Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα του φυσικού αερίου

Χαρακτηριστικό είναι ότι η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη από εκείνη της βενζίνης, 35% από εκείνη του diesel, και 15% ένταντι του υγραερίου, εξασφαλίζοντας ραγδαία εξοικονόμηση χρημάτων σε όποιον το χρησιμοποιεί. Η εξοικονόμηση που πετυχαίνουμε σε σχέση με την βενζίνη είναι περίπου 70% και σε σχέση με το υγραέριο περίπου 25%

Βέβαια ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα πιο φθηνή όταν φορτίζουμε το όχημα στο σπίτι, ενώ όσο θα μεγαλώνει το δίκτυο φορτιστών ανά την Ελλάδα θα πέσουν όπως είναι λογικό και οι τιμές στην φόρτιση εκτός σπιτιού.

Ένα μειονέκτημα του CNG είναι ότι τα πρατήρια είναι κατά πολύ λιγότερα σε αριθμό από των υπολοίπων καυσίμων (πλην των ηλεκτρικών σταθμών φόρτισης), ωστόσο καλύπτουν κάποιες περιοχές. Στην Αττική υπάρχουν στην Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια, Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Άνω Λιόσια, Κορωπί, Ηλιούπολη και Ασπρόπυργο. Στη Θεσσαλονίκη πρατήρια CNG βρίσκονται στην Πυλαία και Νέα Μαγνησία, ενώ το δίκτυο καλύπτει ακόμα το Βόλο, τη Λάρισα, τη Λαμία, τα Ιωάννινα και την Αχαΐα.

Tags
Back to top button