Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑ

“Βαβέλ” στην Ιεραρχία για την Θεία Κοινωνία - Απηύδησαν οι πιστοί

Σοβαρές αντιδράσεις έχουν προκύψει από την πρόσφατη δήλωση του εκπροσώπου της ΔΙΣ, Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα, πως μιας χρήσης στη Θεία Κοινωνία.

Ενώ το περασμένο καλοκαίρι είχε δημιουργηθεί μέγιστο θέμα αναφορικά με την Θεία Κοινωνία, είχε υπάρξει ο Μητροπολίτης Αθηναγόρας κατά πως φαίνεται έχει δική του άποψη πάνω στο ζήτημα αυτό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πάντως οι θέσεις του το οποίο τον Ιούνιο είχε αναφέρει:

«Ὡς πρός τόν τρόπον μεταδόσεως τῶν ἀχράντων Μυστηρίων εἰς τούς πιστούς, ἡ Ἐκκλησία, σεβομένη τήν Ἱεράν Παράδοσιν, τήν συνυφασμένην ἀρρήκτως μέ τήν καθ' ἡμέραν ἐκκλησιαστικήν πρακτικήν καί κενωτικήν ἐμπειρίαν, διακρατεῖ τά ἀπό αἰώνων καί μέχρι σήμερον ἰσχύοντα, ὡς φύλαξ καί φρουρός ἀνύστακτος τῶν παραδοθέντων ὑπό τῶν Ἁγίων Πατέρων, καί οὐδεμίαν ἀνάγκην εὑρίσκει δι' ἀλλαγήν τοῦ τρόπου τούτου καί μάλιστα ὑπό τήν πίεσιν ἐξωγενῶν παραγόντων.»

Η οποιαδήποτε, λοιπόν, εκκλησιαστική οικονομία, ασκείται μόνον όταν συντρέχουν οι δυο ικανές και αναγκαίες συνθήκες:

α) να υπάρχει από τον νόμο του κράτους κάποια απαγόρευση σχετικά με τη θεία λατρεία λόγω της πανδημίας, και β) ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη και την προς τούτο άδεια της Μητρός Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Πάντως δεν αφορά στην αλλαγή του τρόπου μεταδόσεως, πολλω δε μάλλον στη χρήση πολλαπλών ή μιας χρήσεως αγίων λαβίδων.

Συνέδριο

Για το θέμα της Θείας Ευχαριστίας τοποθετήθηκε και ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως σε διαδικτυακό συνέδριο. Ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως στην παρέμβασή του στο συνέδριο είπε πως «ο Θεός γράφει ίσια με στραβές γραμμές», για να υπογραμμίσει πως «πίστη στη ζωή τη δική μας σημαίνει εμπιστοσύνη», όπως και ότι «το αντίθετο της πίστεως δεν είναι η απιστία. Δεν υπάρχουν άπιστοι. Είναι η υποψία, είναι η καχυποψία». Με διάχυτη την υποψία λόγω της πανδημίας, τόνισε ότι «ο κορονοϊός κλόνισε την παντοδυναμία μας ότι είμαστε οι κύριοι να ελέγχουμε αυτόν τον κόσμο και δεύτερον μας έφερε κοντύτερα όλους τους ανθρώπους», αμβλύνοντας τεχνητές αποστάσεις. «Ο κορονοϊός μας βοήθησε στο εξής: ξεκαβαλικεύσαμε από τις ψευδαισθήσεις που είχαμε ότι είμαστε κάτι. Μας έφερε στα παπούτσια μας» ανέφερε χαρακτηριστικά, παραδεχόμενος παράλληλα ότι «φάνηκε μια σύγκρουση όταν και τα δύο και η πίστη και η επιστήμη χτύπησαν χωρίς σεμνότητα την πόρτα του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας». “Η εμπειρία του Μυστηρίου είναι προσωπικό βίωμα, μια εμπειρία πυο μόνο όταν την νιώσει κανείς, μόνο τότε θα την καταλάβει” τόνισε.

Απάντησε σε σχετικό ερώτημα λέγοντας πως “η προσέλευση στην Θεία Κοινωνία από τον Μάρτιο γίνεται κανονικά. Αυτό δεν μπορεί να σταματήσει. Η Εκκλησία πάνω σε αυτό το Μυστήριο στηρίζεται. Οι αντιρρήσεις ήρθησαν μετά από εξηγήσεις που δόθηκαν σύμφωνα με τις οποίες ο ιός αυτός όταν εισπνέεται μεταδίδεται και όχι όταν καταπίνεται, δηλαδή η κατάποση δεν βλάπτει τον άνθρωπο. Δεν συνέβη κάποια έξαρση μέχρι που άνοιξαν τα σύνορα” .

Σχολιάζοντας την πρόταση Μόσιαλου στο ίδιο συνέδριο περί “μηχανικής εκφοράς” ο Μητροπολίτης Άνθιμος είπε πως αν αυτό ακουγόταν στην Ιεραρχία οπωσδήποτε δεν θα επέτρεπε τις ακραίες φωνές που ακούστηκαν και αμφισβήτησαν ακόμη και την επιστήμη. “Σεβόμαστε το Μυστήριο, αλλά μπορούμε να συζητήσουμε περί της μηχανικής εκφοράς αν δεν λοιδωρούνταν επιστήμονες όπως η κα Γιαμαρέλλου ή η κα Λινού” είπε.

Ο κ. Μόσιαλος αναρωτήθηκε αν «ο τρόπος με τον οποίο ασκείται αυτό το ταυτοτικό στοιχείο του μυστηρίου είναι συγκεκριμένος ή μπορεί να αλλάξει», κάνοντας λόγο για την «μηχανική εκφοράς» του μυστηρίου, χωρίς αυτό επουδενί να αμφισβητείται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από την πλευρά του ο Μητροπολίτης Άνθιμος τόνισε ακόμη πως “ερωτήθηκαν ιατροί στα νοσοκομεία και νοσηλευτές στα δικά μας τα γηροκομεία και έδειξαν μια πανδημική άρνηση στο εμβόλιο”. Παρακολουθήστε το συνέδριο

Μητροπολίτης Κυθήρων

Τέλος σχετικά με την Θεία Κοινωνία απάντησε στο κυριακάτικο κήρυγμά του και ο Μητροπολίτης Κυθήρων. “Πνευματικό εμβόλιο” χαρακτήρισε την Θεία Κοινωνία, ενώ ζήτησε από την Ιερά Σύνοδο μια επιτροπή κληρικών-ιατρών να ελέγξει το εμβόλιο. Παρόλα αυτά .

Απαντώντας ο Μητροπολίτης Σεραφείμ στον Ιλίου Αθηναγόρα για τα κουταλάκια της μια χρήσεως,είπε οτι η άποψη του είναι λάθος, “Είναι και δογματικό θέμα διότι η παράδοση της Εκκλησίας μας που είναι παράδοση αιώνων είναι μέσα στο δόγμα. Γιατί λέγει η δογματική της Εκκλησίας μας πως δόγμα είναι ό.τι πανταχού και υπό πάντων επιστεύθη. Και λέγει το κανονικό δίκαιο της Εκκλησίας μας ότι το έθιμο είναι πηγή του κανονικού δικαίου. Επομένως δεν μπορούμε έτσι αψήφιστα να λέμε πως αν το αποφασίσει η Εκκλησία μπορούμε να το αλλάξουμε. Γιατί θα το αλλάξουμε; Έχουμε επηρεαστεί από λοιμωξιολόγους της κυβέρνησης που δουλέυουν για την κυβέρνηση; ”.

Ακούστε ολόκληρο το κήρυγμά του από το 1.47.00:

 

Tags
Back to top button