Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Άμυνα & Ασφάλεια

Αυτή είναι η σύμβαση για τις νέες φρεγάτες FDI του ΠΝ - Σε δύο «διαμορφώσεις» οι παραδόσεις τους

Στην επιτροπή εξοπλιστικών συμβάσεων της Βουλής των Ελλήνων βρίσκονται πλέον οι συμβάσεις για τη ναυπήγηση των τριών γαλλικών φρεγατών FDI HN, των έξι νέων Rafale F3R καθώς και των 44 νέων τορπιλών Sea Hake Mod 4 (συνολικό κόστος 112 εκατομμύρια ευρώ) και από εκεί μπορούμε να δούμε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ.

Στο ζήτημα του κόστους το τελικό ποσό θα φτάσει τα 3.237 δισεκατομμύρια ευρώ. Η δαπάνη αφορά τις 3 φρεγάτες FDI HN είναι 3.049 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων του συνόλου όλων των όπλων και επιλογών στην ελληνική διαμόρφωση (32 ASTER 30 και RAM) καθώς και τριετούς διάρκειας σύμβασης τεχνικής υποστήριξης.

Η δε  διαφορά μεταξύ των 3.237 δισ. ευρώ και των 3.049 δισ. ευρώ είναι τα 188 εκατ. ευρώ για την απόδοση εισφοράς υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού, το κόστος σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης της τέταρτης φρεγάτας ανέρχεται στα 719.600 εκατ. ευρώ, ενώ ο χρόνος αποπληρωμής είναι από φέτος μέχρι και το 2029.

Αυτό όμως που προκαλεί εντύπωση είναι ότι οι Φ/Γ θα παραδοθούν σε δύο εκδόσεις-φάσεις ώστε να επιταχυνθεί η απόδοσή τους στο ΠΝ. 

Έτσι αρχικά θα παραδοθούν οι δύο πρώτες σε διαμόρφωση του γαλλικού ναυτικού και εν συνεχεία (προφανώς στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας) θα ενσωματώσουν τα επιπλέον στοιχεία που θα φέρει εξαρχής η τρίτη Φ/Γ.

Οι δε παραδόσεις είναι για δύο φρεγάτες εντός του 2025 και της τρίτης στο 2026.

Η συζήτηση αρχικά στην επιτροπή θα διεξαχθεί τη Παρασκευή και την ερχόμενη Τρίτη η ολομέλεια του κοινοβουλίου θα δώσει το πράσινο φως για την υπογραφή των συμβάσεων.

Tags
Back to top button