Σύμφωνα με το, μετά τη μακρόχρονη οικονομική κρίση, από το 2017 η ελληνική οικονομία επέστρεψε σε θετικούς ρυθμούς μεταβολής του ΑΕΠ της.
Συγκεκριμένα, το 2017 παρουσίασε αύξηση 1,1%, με την επόμενη διετία 2018-2019 να συνεχίζεται η ανοδική πορεία, με ανάπτυξη 1,7% και 1,9%, αντίστοιχα.
Η πανδημία του COVID-19 που έπληξε την οικονομική δραστηριότητα παγκοσμίως είχε σημαντικές επιπτώσεις και στην ελληνική οικονομία το 2020. Ειδικότερα, το ΑΕΠ κατέγραψε μείωση κατά 9,3% το 2020, ενώ επανήλθε σε ανοδική τροχιά το 2021, καταγράφοντας ρυθμό μεγέθυνσης 8,4%.
Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ΑΕΠ σε όρους όγκου ανήλθε το 2022 (2η εκτίμηση) σε 190,7 δισ. ευρώ, από 180,6 δισ. ευρώ το 2021 και 166,7 δισ. ευρώ το 2020. Παρά την ενεργειακή κρίση και τις συναφείς πληθωριστικές πιέσεις το 2022, η ελληνική οικονομία σημείωσε ανάπτυξη κατά 5,6% (από 5,9% στην 1η εκτίμηση), η οποία αποδίδεται στην έντονη ιδιωτική κατανάλωση, τη σημαντική επενδυτική δραστηριότητα και την ώθηση που δόθηκε από την ανάκαμψη του τουρισμού ιδίως κατά τη θερινή περίοδο.
Σ’ αυτή την οικονομική πραγματικότητα, ποια ήταν η θέση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου;
Είναι απολύτως απαραίτητο να διευκρινίσουμε ότι τα οικονομικά αποτελέσματα, σε σχέση με τις 100 κορυφαίες ελληνικές εταιρείες, όλων των κλάδων αφορούν το 2022 και οι μεταβολές είναι σε σχέση με το 2021.
Βενζίνη: Γιατί είναι λάθος να "φουλάρουμε" το αυτοκίνητο - Τι πρέπει να ξέρουν οι οδηγοί
Δηλαδή, στο χρονικό διάστημα που η αγορά του αυτοκινήτου έκανε επανεκκίνηση, μετά την περίοδο της πανδημίας, για να φτάσει στα σημερινά σταθερά ανοδικά επίπεδα. Τη μερίδα του λέοντος, έχουν εταιρείες που δραστηριοποιούνται, κατά κύριο λόγο στην εμπορία πετρελαιοειδών, καυσίμων, οι μεγάλες κατασκευαστές, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά οι τραπεζικοί και ασφαλιστικοί οργανισμοί.
Ο κλάδος της εμπορίας καυσίμων εκπροσωπείται στη λίστα από έξι εταιρείες-ομίλους εμφανίζοντας σχεδόν διπλασιασμό του ενοποιημένου κύκλου εργασιών (96%) το 2022, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση στα EΒITDA σε σχέση με το 2021 (άνοδος 139,9%). Η άνοδος αυτή προέρχεται από τη μεγάλη άνοδο του μέσου όρου των τιμών του πετρελαίου, μετά το ξέσπασμα της ενεργειακής κρίσης, καθώς η εγχώρια ζήτηση καυσίμων σε ποσότητα παρουσίασε αύξηση 5,5% το 2022 σε σχέση με το 2021.
Οι σταθερές πρωτιές
Την πρώτη θέση, ανάμεσα στις 100 πρώτες εταιρείες, διατηρεί η Motor Oil, με δεύτερη την Herllenic Energy και τρίτη τη ΔΕΗ.
Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνουν κατά σειρά οι όμιλοι: Mytilineos, ΔΕΠΑ, Σκλαβενίτης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Elinoil Helleniq, Elvalhalcor, OTE.
Σε ό,τι αφορά στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου:
Την υψηλότερη θέση στη σχετική λίστα και συγκεκριμένα την 35η, κατέχει η Autohellas (Hertz), που δραστηριοποιείται στο χώρο της μίσθωσης, η οποία επίσης είναι μια σταθερά ανοδική τάση, τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας.
Στην 60ή θέση βρίσκεται ο όμιλος Σφακιανάκη, σε ό,τι αφορά στο σύνολο των δραστηριοτήτων του, 73η είναι η Kosmocar και 79η η Toyota Ελλάς.