Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Απολογισμός Πάσχα 2022: Μειωμένος ο τζίρος της αγοράς τροφίμων

Μείωση 5,4% παρουσίασε φέτος ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών & του discount καναλιού) την εβδομάδα πριν το Πάσχα (24/04/22), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή ( 2/5/21).

Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ, όλες οι μεγάλες προϊόντικές κατηγορίες, παρουσίασαν αρνητικές τάσεις, ενώ πιο έντονες ήταν αυτές των bazaar προϊόντων (-13,5%), καθώς και των προϊόντων για την φροντίδα του νοικοκυριού (-10,7%). Ωστόσο, παρά τους αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης, ο συνολικός τζίρος της αγοράς είναι ενισχυμένος κατά 12,8% σε σχέση με την pro-covid εποχή.

Σε ό,τι αφορά στις γεωγραφικές περιοχές, τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις, στο -12,7% και -11,1% αντίστοιχα, καθώς έπειτα από δύο συνεχόμενες χρονιές με lockdowns και περιορισμούς στις μετακινήσεις, οι καταναλωτές φαίνεται να επέλεξαν να περάσουν το Πάσχα στην περιφέρεια. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει και η σημαντική ανάπτυξη που σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας(+9,3%), αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Μπαράζ ελέγχων και «βροχή» προστίμων από την Τροχαία την περίοδο του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς

Αναφορικά με τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, παρατηρείται ότι η πτώση του συνολικού τζίρου αποτυπώθηκε και στην κατηγορία του κρέατος, που άλλωστε έχει την τιμητική της λόγω της Κυριακής του Πάσχα, με τις πωλήσεις να σημειώνουν μείωση 1,7%. Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί πτώση 2,6% και το κατσίκι πτώση 5,7%.

Αντιθέτως, το πρόβατο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 52,4%, με μικρή όμως συμμετοχή στις πωλήσεις της κατηγορίας του κρέατος συνολικά. Αυτό που προκύπτει από την μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών είναι ότι ο καταναλωτής εφέτος μάλλον προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ παράλληλα η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε θετικά σε τζίρο (+8,3%) αλλά πτωτικό σε όγκο (-4,6%).

Στις κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε μια αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5,5% και 5,7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.

Tags
Back to top button