Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ανατιμήσεις: Στο ναδίρ η ψυχολοχία στην αγορά - Που αναμένονται οι πρώτες αυξήσεις τιμών

Στα τάρταρα κατρακυλάει η ψυχολογία στην αγορά, παρά τα καλά νέα από τους μακροοικονομικούς δείκτες, καθώς το τσουνάμι των αυξήσεων στο κόστος παραγωγής απειλεί να παγιδεύσει σε δίνη ανατιμήσεων τους καταναλωτές, αλλά και τις ίδιες τις επιχειρήσεις.

Οι ανασταλτικοί παράγοντες για την αγορά

Σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς και συγκεκριμένα της εστίασης, αυτήν τη στιγμή τέσσερις είναι οι παράγοντες που δοκιμάζουν τα τελευταία όρια αντοχών του κλάδου, μετά το σοκ της πανδημίας:

  1. Το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, που αποτελεί βασικό στοιχείο του κόστους παραγωγής. Ήδη, από τον Ιούλιο, επιχειρήσεις του κλάδου είδαν τους λογαριασμούς τους να αυξάνονται ως και 100% και το γεγονός ότι η τιμή του φυσικού αερίου, που επηρεάζει τις χονδρικές τιμές, θα συνεχίσει τον ανήφορο, ο προβληματισμός είναι έντονος
  2. Το κόστος των πρώτων υλών, το οποίο κατά μέσο όρο φτάνει, αν δεν ξεπερνά, το 30%. Αλεύρια, βούτυρα, ζάχαρη, λάδια δίνουν τον τόνο, χωρίς να υπολείπονται οι υπόλοιπες πρώτες ύλες
  3. Το κόστος της συσκευασίας των προϊόντων. Πρόκειται για πρόβλημα που θα επιβαρύνει υπέρμετρα το take away και μάλλον έχει υποτιμηθεί ως τώρα. Σε έναν καφέ που σήμερα κοστίζει 1,80 ευρώ, τα 0,40 ευρώ είναι το κόστος για το πλαστικό ποτήρι, το καπάκι, το καλαμάκι. Με την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης και την αντικατάσταση τους από χαρτί ή άλλα «φιλικά» υλικά, το κόστος υπολογίζεται ότι θα φτάσει στο 1,20 ευρώ και είναι προφανές τι σημαίνει αυτό για την τελική τιμή του προϊόντος, το οποίο λίαν συντόμως θα πάρει και αύξηση γύρω στο 20% λόγω διεθνών τιμών
  4. Παρατηρείται αύξηση των εξώσεων ακόμα και για μικρά χρέη

 

Νέο «αέρα» στις εξαγγελίες της ΔΕΘ δίνει η ανέλπιστη αύξηση του ΑΕΠ - Τι μπορεί να κόψει τη… χαρά

Ερχονται οι πρώτες αυξήσεις στο ψωμί

Τη Δευτέρα, τα μικρά αρτοποιεία έχουν προαναγγείλει ότι θα περάσουν οι πρώτες αυξήσεις στο ψωμί. Πρόκειται για αυξήσεις γύρω στο 20%, χωρίς να είναι ακόμα σαφές αν κάποιοι θα προχωρήσουν και σε αυξήσεις σε άλλα αρτοσκευάσματα, παρά το ότι είναι κοινή διαπίστωση ότι η δύσκολη συγκυρία για χιλιάδες νοικοκυριά δεν επιτρέπει τέτοιου είδους κινήσεις. Μεγάλες αλυσίδες του κλάδου φαίνεται ότι θα τηρήσουν στάση αναμονής για 1-2 μήνες ακόμα, ανάλογα με τις ταμειακές τους αντοχές, απορροφώντας το αυξημένο κόστος παραγωγής και περιμένοντας αφενός τις κινήσεις που έχει προαναγγείλει η κυβέρνηση αφετέρου τις εξελίξεις στις διεθνείς τιμές των πρώτων υλών.

Ο προβληματισμός είναι εντονότερος με δεδομένο ότι μετά τις «ενέσεις» των ξένων επισκεπτών, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, το Φθινόπωρο φοβίζει. Ο τζίρος επ’ ουδενί έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα και λίαν συντόμως πέρα από τις τρέχουσες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις, θα πρέπει να ξεκινήσει η αποπληρωμή των οφειλών που έχουν «παγώσει».

Tags
Back to top button